ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست میان رده اگزینوس 7872 را با لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه می دهد

چیپست اگزینوس 8895 سامسونگ به اندازه ای قدرتمند است که حتی در بسیاری از بخش ها نسبت به اسنپدراگون 835 هم پیشی گرفته و اخیراً هم خواندید که در تست بنچمارک GeekBench رکورد شکنی کرد. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

چیپست اگزینوس 8895 سامسونگ به اندازه ای قدرتمند است که حتی در بسیاری از بخش ها نسبت به اسنپدراگون 835 هم پیشی گرفته و اخیراً هم خواندید که در تست بنچمارک GeekBench رکورد شکنی کرد. اما به هر حال چیپست مذکور هم مانند دیگر نسل های اگزینوس محدودیت در پوشش شبکه های مخابراتی داشت.

حال خبرهای تازه ای به گوش می رسد که کمپانی کره ای درصدد توسعه چیپستی میانرده با نام اگزینوس 7872 است که حداقل تمام باندهای شبکه ای درچین را پوشش می دهد. همچنین گفتنی است چیپست میانرده تازه سامسونگ با استفاده از فناری 14 نانومتری FinFET تولید می شود.

لازم به اشاره است که سامسونگ در چیپست اگزینوس 7872 از یک پردازنده شش هسته ای بهره برده که دو هسته آن کورتکس A73 برای انجام پردازش های سنگین بوده و چهار هسته دیگر آن وظیفه رسیدگی به عملیات های سبک تر را بر عهده دارد.

چیپست اگزینوس 7872 به پردازنده شش هسته ای و چیپ گرفیکی Mali-T830 MP2 مجهز خواهد بود

در بخش گرافیک هم گزارش ها حاکی از آن هستند که کمپانی کره ای از چیپ گرافیک Mali-T830 MP2 استفاده می کند و مودم یکپارچه تازه ای را هم به کار گرفته که علاوه بر مصرف انرژی بهینه تر، قابلیت های شبکه ای بهبود یافته ای را هم ارائه می کند.

ناگفته نماند طبق شایعات منتشر شده، چیپست اگزینوس 7872 قدرتی در حدود هفتاد درصد بیشتر داشته و مصرف انرژی آن هم نسبت به نسل گذشته اگزینوس 7 که متکی بر فناوری 28 نانومتری بود، حدوداً سی درصد کاهش داشته است.

چیپست مورد بحث احتمالاً در ماه اکتبر (آبان یا آذر) سال جاری و به عنوان پاسخی برای سیستم روی چیپ 65x اسنپدراگون راهی بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ولش کن اون خدازده رو

مطالب پیشنهادی