ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتوشی ناکاموتو
تکنولوژی

ارزش بیت کوین برای نخستین بار به 2000 دلار بابت هر سکه رسید

ارزش پول مجازی بیت کوین بار دیگر رکورد شکن شد و به رقم دو هزار دلار بابت هر سکه رسید. همانطور که می دانید در یک سال گذشته، ارزش این پول مرتبا روندی صعودی را طی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

ارزش پول مجازی بیت کوین بار دیگر رکورد شکن شد و به رقم دو هزار دلار بابت هر سکه رسید.

همانطور که می دانید در یک سال گذشته، ارزش این پول مرتبا روندی صعودی را طی کرده و حالا خبر رسیده که با رسیدن به رقم دو هزار دلار رکورد تازه ای به نام آن ثبت شده است.

بیت کوین در چند سال گذشته مسیری طولانی را طی نموده و نخستین بار در سال 2013 میلادی توانست ارزش هزار دلاری را برای خود ثبت نماید. اما طولی نکشید که ارزش آن سقوط کرد و این مساله نیز تا حدودی به مسائل به وجود آمده برای Mount Gox مربوط می شد (یکی از اصلی ترین کسب و کارهایی که تجارتش را براساس بیت کوین انجام می داد).

کل ارزش بازار بیت کوین به رقم 32.92 میلیارد دلار می رسد

با این همه، سال گذشته بیت کوین به ثبات نسبی خوبی دست پیدا کرد و از آن زمان تاکنون روندی صعودی را طی نمود. جدیدترین ارزش ثبت شده برای این پول نتنها رکورد تازه ای برای آن محسوب می شود بلکه ارزش بازار آن (یعنی کل بیت کوین های در گردش دنیا) را به رقم 32.92 میلیارد دلار می رساند که دستاوردی بزرگ برای رسیدن آن به ثبات محسوب می شود و چه بسا عرصه برای رقابت بیت کوین با پول های ملی نیز در آینده نزدیک فراخ شود.

البته باید اضافه کنیم که اوضاع صرفا برای بیت کوین خوب نشده و بخت با سایر پول های مجازی نیز یار بوده است و برخی حتی نرخ افزایش هزار درصدی را تجربه کرده اند.

بنابراین، بیت کوین از کل ارزش بازار 70 میلیارد دلاری برای پول های مجازی تنها 47 درصد آن را به خود اختصاص داده و این در حالیست که تا همین چند ماه پیش هشتاد درصد از این سهم را در اختیار داشت.

باید اضافه کنیم که این تنزل بیت کوین در ماه های اخیر نیز عمدتا به خاطر افزایش چشم گیر محبوبیت آن و در نتیجه ناتوانی این شبکه در همگام شدن با تقاضای بازار بود.

هرچند که در حال حاضر بیت کوین سلطان پول های مجازی در دنیا به شمار می رود با این همه، این روند می تواند حکایت از آن داشته باشد که در آینده پول های دیگری نظیر Ripple و Ethereum به جایگاهی برابر با بیت کوین برسند و حتی آن را پشت سر بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alirezarz62
    alirezarz62 | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    باس بیت کوین انبار کنیم?
    ولی جدا واحد پولی مجازی بیت کوین خیلی خوبه هم محدودیت نداره هم قابل ردیابی نیست تقریبا هم ارزشش هر روز بیشتر میشه و هم خیلی از سایت ها ازش پشتیبانی میکنن

  • safi
    safi | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    اولین مقاله ای که ازش خوندم ارزش بیت کوین فک کنم نزدیک به 18 دلار بود ?
    الان 2000 همینطورم بیشتر میشه

  • نیما سالارکیا
    نیما سالارکیا | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    یکی لطفا برام توضیح بده کلا بیت کویین چیه و چطور کار میکنه و ...

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۱ خرداد ۱۳۹۶

      سلام خدمت شما، توصیه می کنم این مطلب را در دیجیاتو مطالعه بفرمایید: http://dgto.ir/ff4

مطالب پیشنهادی