ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نامه مدیران عرصه تکنولوژی به ترامپ: مهاجران را از آمریکا بیرون نکنید

صدها تن از مدیران حوزه فناوری آمریکا با امضای یک نامه سرگشاده از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواستند مانع از توقف اجرای قانون موسوم به DACA شود. طبق این قانون که در سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

صدها تن از مدیران حوزه فناوری آمریکا با امضای یک نامه سرگشاده از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواستند مانع از توقف اجرای قانون موسوم به DACA شود.

طبق این قانون که در سال ۲۰۱۲ میلادی و در دولت باراک اوباما به تصویب رسید آن دسته از مهاجران غیرقانونی که در زمان ورودشان به خاک آمریکا کمتر از ۱۶ سال داشته باشند می توانند مجوز کار و مصونیت از دیپورت شدن را دریافت نمایند.

این مهاجران باید مجوز خود را هر دو سال یکبار تمدید نمایند و آنطور که نهادهای قانونی آمریکا گفته اند هم اکنون در حدود ۸۰۰ هزار نفر در خاک این کشور چنین مجوزی را در اختیار دارند.

در نامه امضا شده مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا آمده است:

تمامی دارندگان این مجوز در آمریکا رشد کرده اند، نامشان در اسناد دولت ثبت شده، تست ها و بررسی های گسترده ای رویشان انجام گرفته و مالیات شان را هم می دهند. هم اکنون بالغ بر ۹۷ درصد از این افراد در مدارس ما درس می خوانند و ۵ درصدشان نیز کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند. ۶۵ درصد از این افراد برای خود وسیله نقلیه خریداری کرده اند و ۱۶ درصد نیز اولین منزلشان در آمریکا را تهیه کرده اند. دست کم ۷۲ درصد از ۲۵ شرکت برتر آمریکا که اسامی شان در فهرست پانصدگانه فورچون آمده شماری از این افراد را در استخدام خود دارند.

گفتنی است اسامی بزرگانی نظیر جف بزوس مدیرعامل آمازون، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، جک دورسی مدیرعامل توییتر و تیم کوک مدیرعامل اپل را می توان در میان فهرست امضاکنندگان این نامه مشاهده کرد.

اصلی ترین بخش های این نامه به تلاش های دارندگان مجوز مذکور در بهبود اقتصاد آمریکا اشاره دارد و در آن ذکر شده:

اقتصاد ما ۴۶۰.۳ میلیارد دلار از درآمد ناخالص سالانه خود و همچنین ۲۴.۶ میلیارد دلار از درآمدهای تامین اجتماعی و همچنین مالیات های پرداختی به بخش پزشکی و سلامت را در نتیجه اخراج این افراد از دست خواهد داد.

گفتنی است که ترامپ پیشتر به صورت کلامی مخالفت خود با این طرح را اعلام کرده و پیش بینی شده که تا چهار روز دیگر آن را لغو نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina
    sina | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    چرا نظرات در دیجیاتو تایید نمیشه

  • sina
    sina | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    این موقع ها است که آدم میتونه دوست و دشمن را بشناسه
    توجه شما رو به بخشی از نقل قول تیم کوک که توی همین دیجیاتو چاپ شد جلب می کنم:

    "کوک در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت های غیر تجاری اپل گفت این شرکت و یا وی، زمانی وارد عمل می شوند که نسبت به آن دانش عمیق و یا نقطه نگاهی قوی داشته باشند.

    او بر این مسئله تاکید کرد که اپل یک شرکت سیاسی نیست و نمی تواند تمرکزی روی مسائل سیاسی بگذارد اما در برابر جریان های تاثیر گذار سکوت نخواهد کرد چرا که اگر ساکت باشند، یعنی با آن همراه شده اند. اپل بر اساس تنوع نژادی بنا شده و از این منظر آن ها نمی توانند ساکت باشند."

    و سوال اینجاست آیا استیو جابز بود همینگونه رفتار می کرد....شرکت های زیادی مثل اپل و...با ترامپ همسو شدند و اقداماتی کردند مثل حذف بی دلیل اپ های ایرانی از اپ استور که همه فراموش کردند (و البته وزیر محترم) ...این نوع جدیدی از عدالت هست

مطالب پیشنهادی