ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Dragon Project؛ شرقی ترین تجربه غربی

هیاهوی پیش از عرضه جهانی Dragon Project خیلی زیاد بود. پیش از آنکه بعضی بازیکن های جهان بدانند اصلا چنین عنوانی وجود دارد ساخته Go Game یکی یکی چارت های فروش بازی های موبایل در ژاپن را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

هیاهوی پیش از عرضه جهانی Dragon Project خیلی زیاد بود. پیش از آنکه بعضی بازیکن های جهان بدانند اصلا چنین عنوانی وجود دارد ساخته Go Game یکی یکی چارت های فروش بازی های موبایل در ژاپن را فتح می کرد و روزانه میلیون ها نفر ساعت ها وقت شان را پای Dragon Project می گذراندند.

طبیعتا وقتی یک بازی برای عرضه جهانی تایید می شود، بازیکن ها به پیشینه آن و موفقیت های گذشته اش نگاه می کنند و از این جهت Dragon Project واقعا کارنامه پرباری داشت. البته ژاپنی ها همیشه به سلیقه عجیب و غریب خود معروف بوده و هستند.

Dragon Project یکی از محبوب ترین بازی های موبایل ژاپن به شمار می رود که به تازگی به صورت جهانی عرضه شده است

جدول های فروش بازی های آن ها پر است از اسم های ناشناخته و چند وقت پیش هم که پیرامون پرفروش ترین عناوین موبایل جهان نوشتیم، نام هایی را دیدیم که با وجود محبوبیت فراوان بین ژاپنی ها خیلی ها آن ها را نمی شناختند. بنابراین آیا موفقیت های زیاد Dragon Project در سرزمین شرق برای به راه افتادن هیاهوی پیش از عرضه جهانی بازی کافی بود؟

طبیعتا نه. اینجاست که دومین و مهمترین علت انتظار زیاد بازیکن ها برای Dragon Project خودش را نشان می دهد؛ بازی شباهت های زیادی به یکی از معروف ترین عناوین ژاپنی یعنی Monster Hunter داشته و خیلی ها از آن به عنوان جانشین همین بازی موفق یاد می کنند.

نمایی از قسمت جدید مانستر هانتر که ابتدای سال آینده برای کنسول های خانگی عرضه می شود.

مانستر هانتر از آن بازی هایی بود که با ترکیب المان های شرقی و غربی با هم توانست یکی از جذاب ترین بازی های کنسولی لقب بگیرد و اینکه عنوانی با همان المان ها و از استفاده از معجوب استثنایی «تلفیق ویژگی بازی های ژاپنی و غربی» تصمیم گرفته تا بازیکن ها را سرگرم کند هر کسی را می تواند به وجد بیاورد.

اما آیا Dragon Project لیاقت این همه هیاهو و موفقیت را داشته است؟ از دیدگاه کیفیت اگر نگاه کنیم قاطعانه نمی توانیم بگوییم بله ولی از نگاه سرگرمی با یکی از لذت بخش ترین بازی های اسمارت فون ها رو به رو هستیم. آخرین بار که این قدر درگیر یک بازی موبایل شدیم به چند ماه پیش و عرضه Fire Emblem Heroes باز می گردد.

Go Game بعد از مدت ها دوباره توانست ما را جادو کند؛ خیلی کم پیش می آید تا هنگام معرفی، بازی را نگه داریم و به تجربه خود ادامه دهیم. Dragon Project با المان های مثبتش نشان داده که یکی از همین معدود عناوین است و مطمئنا تا ساعت ها سرگرمش می شوید.

برای تجربه Dragon Project ابتدا فایل نصبی را با حجم حدود 55 مگابایت دانلود می کنید. سپس به بازی رفته و آنجا دست نگه دارید تا 50 مگابایت دیتا دانلود شود.

بازی داستان کلیشه ای تغییر ناگهانی خوبی به بدی را روایت می کند. همه چیز داشت به بهترین شکل خودش پیش می رفت تا اینکه هیولاها حمله می کنند و ویرانی به بار می آورند. اکنون شما در نقش یک شکارچی هیولا تازه وارد باید آسایش را به سرزمین تان برگردانید.

تمام مکانیزم های گیم پلی Dragon Project پیرامون همین دو کلمه «شکارچی اژدها» می چرخند. مهمترین وظیفه شما در بازی کشتن هیولاهای مختلف است. دشمنان را شکست می دهید، خودتان را قوی می کنید و برمی گردید دوباره با آن ها می جنگید. این روند هم تا پایان ادامه دارد.

بعد از آنکه از بین آپشن های فراوان کاراکتر خود را ساختید، وارد محیط بازی می شوید. گیم پلی Dragon Project را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. در قسمت اولیه شما می توانید آزادانه در جهان Dragon Project چرخیده و ضمن کشتن هیولاها ماموریت هایی انجام دهید.

برای تجربه Dragon Project نیازمند نرم افزار تغییر آی پی نیستید.

البته در اینجا هنگام جستجو بازیکن های دیگر را نیز میبینید و بخش جالب ماجرا، حضور ناگهانی بعضی هیولاهای قدرتمند است. امکان دارد در یک محیط به کشتن دشمنان کوچک بپردازید که ناگهان هیولایی بزرگ [همان باس های بازی] ظاهر شده و اکنون مجبورید چند نفری به جان آن بیافتید.

اینجاست که بخش دوم خودش را نشان می دهد. اگر در قسمت اول به تنهایی می توانستید چرخیده و هیولاهای کوچک را بکشید ولی برای دشمنان بزرگ تر در تیم های چهار نفره و گروهی با آن ها رو به رو شوید. نگرانی هم بابت پیدا کردن آن ها نداشته باشید.

بازی بخشی به اسم Quest دارد که با رفتن به آنجا و انتخاب ماموریتی به بقیه بازیکن ها پیوسته و با هیولایی بزرگ می جنگید. همچنین خودتان می توانید با ظاهر کردن دشمنی قدرتمند یک ماموریت ثبت کرده و به کمک دیگر کاربران یا هوش مصنوعی او را به جایی که آمده بفرستید.

متاسفانه لودینگ های طولانی از جمله نکات منفی بازی به شمار می رود.

در واقع Dragon Project عنوانی MMO RPG است. با یک بازی آنلاین/نقش آفرینی رو به رو هستیم و با وجود اینکه می توانید به تنهایی در بخش های مختلف نقشه گشته و به شکار هیولاها بپردازید ولی بیشتر بازی به صورت گروهی خواهد بود. نکته مثبت این دو قسمت، تنوع خیلی خوب هیولاها و تقریبا منطقه ها است.

در طول چند ساعت تجربه ای که با Dragon Project داشتیم، خیلی کم پیش آمد که شاهد هیولاهای تکراری باشیم و توسعه دهنده با گستردگی استثنایی دشمنان بازی توانسته تا جذابیت ساخته خودش را حفظ کند. البته جز این هم انتظار نمی رفت.

بازی برخلاف انتظاری که داشتیم بهای کمی به قسمت «ماجراجویی» می دهد. چون خیلی ها از Dragon Project به عنوان جانشین مانستر هانتر روی اسمارت فون ها یاد می کردند انتظار داشتیم تا محیط ها بزرگ تر بوده و بازیکن آزادی بیشتری برای کاوش در محیط ها داشته باشد.

سازنده تقریبا برای هر هیولای بزرگ، یک موسیقی جدا استفاده کرده که باعث شده بازی حماسی تر از همیشه جلوه کند.

البته همچنان گردش در محیط به خاطر افزایش تجربه، کسب آیتم ها و البته کشتن هیولاها جذابیت خودش را دارد ولی برای بخش جستجو انتظارات بیشتری می رفت.  این از دو بخش ابتدایی، حالا نوبت به قسمت سوم می رسد. جایی که به خاطر گستردگی بالای خودش نقش زیادی روی ذات اعتیاد آور Dragon Project ایفا می کند.

همانگونه که گفتیم با کشتن هیولاها یا انجام ماموریت ها می توانید آیتم هایی به دست آورده و از آن ها برای ساخت اسلحه و زره کمک بگیرید. بخش شخصی سازی Dragon Project یکی از بهترین ها بین عناوین MMO بوده و با وجود تنوع بالایش مطمئنا زمان زیادی را صرف آن خواهید کرد.

تقریبا تمام نکات لازم برای Dragon Project را گفتیم به جز یکی که شاید مهمترین دستاورد توسعه دهنده در توسعه بازی به حساب بیاید؛ کنترل بازی فوق العاده است. Dragon Project از آن بازی هایی به شمار می رود که برای تجربه اش تنها یک دست کفایت می کند.

با وجود بعضی مشکلات تکنیکی «خوب» بهترین لقبی است که می توانیم به گرافیک Dragon Project بدهیم.

خوب سوال اصلی اینجاست؛ مگر می شود مکانیزم های گیم پلی را به یک دست محدود کرد و همچنان مبارزات جذابی را به وجود آورد؟ Go Game نشان داد که ممکن است. با همان یک دست هم می توانید دفاع کنید، هم جاخالی دهید، هم ضربه بزنید، هم حرکت نمایید و هم از جادو کمک بگیرید.

توسعه دهنده به صورت استادانه ای توانسته بخش های مختلف را از یکدیگر جدا کند. بنابراین ضمن پیچیدگی، سادگی ها لا به لای بخش کنترل کاملا دیده می شود. البته طبیعتا استفاده از دو دست می توانست Dragon Project را جذاب تر نماید ولی تا همینجا هم Go Game برای بخش کنترل ساخته اش نمره کامل را دریافت خواهد نمود.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که Dragon Project یکی از سرگرم کننده ترین بازی های امسال است. عنوانی که هیجان انگیزترین ترین تجربه ممکن از هیولاکشی را روی اسمارت فون ها به ارمغان می آورد. اگر از ترکیب تم شرقی با سیستم مبارزات غربی لذت می برید، پیشنهاد می کنیم اصلا Dragon Project را از دست ندهید.

دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS - لینک کمکی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    چرا بازی coverfire و carx رانندگی در بزرگراه رو معرفی کامل نمی کنید?

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

      سلام احد جان، در برنامه های آتی قرار میدیم و اگر امکانش بود معرفی کنیم. ممنون بابت پیشنهادت

مطالب پیشنهادی