ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روز رسانی امنیتی 10.13 برای مک او اس High Sierra منتشر شد

اپل به تازگی یک آپدیتی تکمیلی برای مک او اس High Sierra منتشر کرده که تعدادی از باگ ها و مشکلات امنیتی این سیستم عامل را برطرف می کند. به روز رسانی 10.13 نخستین آپدیتی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اپل به تازگی یک آپدیتی تکمیلی برای مک او اس High Sierra منتشر کرده که تعدادی از باگ ها و مشکلات امنیتی این سیستم عامل را برطرف می کند. به روز رسانی 10.13 نخستین آپدیتی است که پس از انتشار عمومی این سیستم عامل برای عموم کاربران منتشر می شود.

با دریافت این به روز رسانی، یکی از آسیب پذیری های نرم افزاری مهم مک او اس High Sierra برطرف می شود. این مشکل امنیتی در نسخه های قبلی سیستم عامل رمزهای عبور کاربران را در بخش Disk Utility فاش می کرد. بدین صورت که در یک درایو رمزنگاری شده با فایل سیستم APFS، در عوض نمایش راهنمای رمز عبور خود رمزها را به نمایش می گذاشت.

با دریافت این به روز رسانی یکی از آسیب پذیری های نرم افزاری مهم مک او اس High Sierra برطرف می شود

اپل در کنار انتشار به روز رسانی 10.13 یک فایل راهنما هم برای کاربران High Sierra منتشر کرده که آنان را برای جلوگیری از فاش شدن رمزهای عبورشان راهنمایی می کند. کاربران برای جلوگیری از تکرار شدن این مشکل می بایست بعد از دریافت به روز رسانی، یک نسخه پشتیبان رمزنگاری شده از درایو خود تهیه کرده و سپس آن را به طور کامل فرمت کنند.

سپس درایو را مجددا به فایل سیستم APFS فرمت کرده و پس از رمزنگاری، در نهایت داده های پشتیبان گیری شده را به آن برگردانند. اما برطرف کردن این مشکل امنیتی تنها دلیل اپل برای ارائه این به روز رسانی نبوده است.

به روز رسانی 10.13 باگی که دسترسی هکرها به رمزهای عبور ذخیره شده در Keychain  را ممکن می کرد را هم برطرف کرده. تا پیش از رفع شدن این مشکل، هکرها به وسیله یک اپ شخص ثالث به راحتی به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا می کردند.

اما از دیگر مشکلاتی که با این به روز رسانی برطرف شده می توان به افزایش قدرت اینستالر مک در نصب اپلیکیشن ها، برطرف شدن یک باگ گرافیکی در نرم افزار ادوبی ایندیزاین و رفع مشکل پاک نشدن ایمیل ها در حساب کاربری یاهو اشاره نمود.

این به روز رسانی را می توانید با مراجعه به اپ استور مک و استفاده از گزینه Software Update دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pine
    pine | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    عذر میخوام افزایش قدرت اینستالر مک دقیقا چه معنی داره؟ینی سریعتر شده؟

مطالب پیشنهادی