ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی Pimax 8K
تکنولوژی

استارت آپ گمنام چینی و معرفی هدست واقعیت مجازی با نمایشگر 8K

استارت آپ چینی Pimax موفق شده هدست واقعیت مجازی پیشرفته ای را رونمایی کند که علاوه بر بهره مندی از رزولوشن شگفت انگیز ۲۱۶۰×۷۶۸۰ پیکسلی، می تواند میدان دید ۲۰۰ درجه ای را برای کاربر خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

استارت آپ چینی Pimax موفق شده هدست واقعیت مجازی پیشرفته ای را رونمایی کند که علاوه بر بهره مندی از رزولوشن شگفت انگیز ۲۱۶۰×۷۶۸۰ پیکسلی، می تواند میدان دید ۲۰۰ درجه ای را برای کاربر خود فراهم آورد.

نبودن تراکم پیکسل کافی در نمایشگرهای هدست های واقعیت افزوده علاوه بر کاهش کیفیت تجربه کاربران، گاهی سبب می شود که از فاصله نزدیک خطوط جداکننده پیکسل ها به چشم بیاید. مشکل دیگر این قبیل گجت ها نبود میداد دید کافی است که باعث می شود در برخی مواقع نتوانید خود را به طور کامل در محیط مجازی تصور نمایید.

محصول استارت آپ گمنام چینی دقیقاً با هدف رفع این دو نقص اساسی طراحی و تولید شده است. علاوه بر این ها، Pimax 8K از قابلیت ردیابی لیزری مسیر حرکت سر کاربر که توسط اچ تی سی توسعه داده شده پشتیبانی می کند.

البته همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، هدست مورد بحث از دو نمایشگر 4K بهره مند است، اما کمپانی سازنده مدعیست که عنوان 8K اشاره به تعداد پیکسل های افقی (۷۶۸۰) دارد که در میان تمام محصولات موجود در بازار بی همتاست. ضمنا نمایشگر مورد بحث از نرخ فریم قابل قبول 90HZ برخوردار است.

نکته جالب دیگر در خصوص این هدست، نوع تکنولوژی نمایشگر آن است که بر خلاف تمام محصولات موجود در بازار، به جای OLED، نوع خاصی از LCD موسوم به CLPL است. این نام مخفف عبارت «customized low persistence liquid»، به معنی «مایع دستکاری شده با ناپایداری پایین» است. مهندسین Pimax باور دارند که این تکنولوژی بهینه ترین حالت برای هدست های هوشمند به شمار می رود.

محصول مورد بحث گرچه هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، اما کمپانی سازنده وعده داده که آن را از ماه می سال آینده و با قیمت پایه ۶۴۹ دلاری روانه بازار سازد. کنترلرهای اختصاصی این محصول نیز ۳۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

    الان این 8 کی هست؟؟ نویسنده طول دوبرابر شده اما عرض همونه تصحیح کنید هشت کی نمیشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    نسل قبلش ک 4k بود,در ایران اصلا پیدا نمی شد

  • soheil
    soheil | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    لپ تاپ MSI با پشتیبانی حرفه ای از واقعیت مجازی

مطالب پیشنهادی