ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی فبلت های پرچمدار میت 10 و میت 10 پرو را معرفی کرد

هوآوی امروز (24 مهر ماه) در شهر مونیخ آلمان روی صحنه رفت و فبلت پرچمدار جدیدش یعنی میت 10 را معرفی کرد که علاوه بر مدل عادی، دو نسخه پرو و پورشه دیزاین هم دارد. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۴

هوآوی امروز (24 مهر ماه) در شهر مونیخ آلمان روی صحنه رفت و فبلت پرچمدار جدیدش یعنی میت 10 را معرفی کرد که علاوه بر مدل عادی، دو نسخه پرو و پورشه دیزاین هم دارد.

به گفته مدیر عامل گروه محصولات مصرفی شرکت هوآوی، یک موبایل ایده آل باید سخت افزاری قدرتمند، باتری عالی و نمایشگر خیره کننده داشته باشد، یعنی همان ویژگی هایی که در میت 10 جمع شده است.

تفاوت اصلی بین میت 10 و میت 10 پرو در شکل ظاهری و نمایشگر آنهاست. میت 10 نمایشگر 5.9 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 1440×2560 پیکسل دارد، در حالی که میت 10 پرو کمی قد بلند تر است و به نمایشگر 6 اینچی OLED با رزولوشن 1080×2160 مجهز شده. حاشیه های هر دو دستگاه در بالا و پایین بسیار کم است و میت 10 پرو به خاطر نسبت تصویر 18:9 باریک تر به نظر می رسد.

از نظر طراحی در هر دو دستگاه شاهد بدنه شیشه ای هستیم که در دو رنگ اصلی قهوه ای موکا و طلایی/صورتی عرضه می شوند. رنگ بندی طلایی/صورتی برای میت 10 و آبی/خاکستری برای میت 10 پرو، آنها را از یکدیگر متمایز می سازد.

میت 10 با ضخامت 8.2 میلیمتر، حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر جای داده اما در مدل پرو این حسگر به پشت بدنه منتقل شده است. همچنین مدل پرو به گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مجهز شده و فرستنده مادون قرمز هم دارد، در حالی که در مدل عادی شاهد جک هدفون و درگاه مایکرو اس دی هستیم.

در کنار این تفاوت ها، هر دو مدل از نظر سخت افزاری شبیه یکدیگرند. چیپست کایرین 970، چهار گیگابایت حافظه رَم، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در هر دو مدل میت 10 حضور دارند.

البته مدل پرو نسخه دیگری با کانفیگ 6 گیگابایت رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم دارد، ضمن اینکه مدل پورشه دیزاین بالاترین پیکربندی را با 6 گیگابایت رَم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار شما قرار می دهد.

چیپست کایرین 970 به قطعه مخصوصی به نام NPU یا «واحد پردازش عصبی» مجهز شده که عملیات هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را بر عهده می گیرد. هوآوی هیاهوی زیادی را پیرامون قابلیت های هوش مصنوعی میت 10 به راه انداخته و بخش زیادی از مراسم رونمایی را هم به این موضوع اختصاص داده، اما تا زمانی که از این دستگاه در شرایط واقعی استفاده نکنیم، نمی توانیم در مورد آن نظری بدهیم.

ماژول دوربین اصلی میت 10 و مدل پرو از یک حسگر 20 مگاپیکسلی رنگی و حسگر 12 مگاپیکسلی مونوکروم تشکیل شده و گشودگی دیافراگم آنها f/1.6 است که در حال حاضر، بهترین نمونه در دنیای موبایل محسوب می شود.

هوآوی قابلیتی را برای استفاده از موبایل به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ از طریق درگاه USB-C طراحی کرده که شباهت زیادی با سامسونگ دکس دارد. با اتصال موبایل به مانیتور، کیبورد و ماوس می توانید تا سه ساعت از میت 10 به عنوان یک کامپیوتر با قابلیت نمایش پنجره های متعدد استفاده نمایید.

میت 10 پتانسیل های زیادی دارد، اما هنوز برای اظهار نظر زود است و باید منتظر نظرات کارشناسان و کاربران در هفته های آتی باشیم. گفتنیست قیمت گذاری خانواده میت 10 برای بازار اروپا به شرح زیر اعلام شده: مدل پایه میت 10 قیمتی برابر 700 یورو (824 دلار) دارد، قیمت مدل پرو تا 800 یورو (942 دلار) بالا می رود و مدل پورشه دیزاین هم به عنوان یک موبایل لوکس، برچسب قیمتی 1395 یورویی (1650 دلاری) را یدک می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    طراخی چرت

  • mohammad mahdi samei
    mohammad mahdi samei | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    گوشی عالیه ، وللی قیمتش تو ایران خیلی بالاست
    الان میت 10 پرو که جک هدفون نداره ، هدفون رو چجوری تعریف کرده ؟ با تایپ c ؟؟

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    گوشی خوبیه ولی با این قیمت و اوضاع بد اقتصاد ایران حداقل میتونم بگم توی کشور ما فروش خوبی نداره
    طرف میره ایفون میخره ک افت قیمتشم کمتر باشه

    • mohammad mahdi samei
      mohammad mahdi samei | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

      ایفون تو ایران اصلا بدرد نمیخوره چون تحریمیم ، بیشتر خودنماییه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی