ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از سه لپ تاپ به روزرسانی شده در خانواده Notebook 9 رونمایی کرد

اوایل ساری جاری میلادی بود که سامسونگ نوت بوک های سری 9 خود را به روزرسانی کرد و حالا برای تکرار همین کار در سال 2018 آماده است. این کمپانی کره ای اخیراً تصمیم به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اوایل ساری جاری میلادی بود که سامسونگ نوت بوک های سری 9 خود را به روزرسانی کرد و حالا برای تکرار همین کار در سال 2018 آماده است. این کمپانی کره ای اخیراً تصمیم به رونمایی از سه مدل جدید گرفته و ترجیح داده تا نمایشگاه CES ماه فوریه منتظر باقی نماند.

نخستین لپ تاپ تازه سامسونگ، Notebook 9 Pen است که احتمالاً جالب ترین آنها نیز باشد. این نوت بوک 2 در 1، به نمایشگری 13.3 اینچی مجهز شده و همانطور که از نامش مشخص است، از استایلوس S Pen بهره می برد؛ درست مانند Notebook 9 Pro که در ماه مه رونمایی شد.

Notebook 9 Pen سامسونگ از پردازنده های نسل هشتم Core i7 بهره می برد و تا سقف 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD را در خود جای می دهد. رزولوشن نمایشگر 1920x1080 است که با در نظرگیری عدم وجود مدلی با رزولوشن بالاتر، اندکی ناامیدکننده ظاهر می شود.

Notebook 9 Pen سامسونگ درست مانند تبلت های یوگا لنوو به پشت تا می شود تا کاربران همچون یک تبلت قادر به استفاده از آن باشند. از دیگر مشخصات این لپ تاپ نیز می توان به یک پورت HDMI، یک پورت USB-C، یک پورت USB معمولی، درگاه مایکرو SD و دوربین Windows Hello اشاره کرد که امکان لاگین در ویندوز 10 را با تشخیص چهره مهیا می سازد.

گذشته از مدل Pen، سامسونگ مدل های معمولی تر خانواده Notebook 9 را نیز به روزرسانی کرده که با نمایشگر 13.3 و 15 اینچی به دست مشتریان می رسند. هر دو لپ تاپ به پردازنده های نسل هشتم Core i7 اینتل مجهز شده و علاوه بر سقف 16 گیگابایت رم، حافظه 1 ترابایتی SSD را دسترس کاربر قرار می دهند. مدل 15 اینچی از چیپ گرافیکی نامتصل MX150 انویدیا هم بهره می برد اما پنل نمایشگر هر دو مدل، رزولوشن 1920x1080 را مقابل دیدگان قرار می دهد.

سامسونگ تصمیم گرفته هر مدل را به دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، درگاه مایکرو SD و یک پورت USB-C مجهز کند. پورت USB-C مدل 15 اینچی از تاندربولت 3 هم پشتیبانی می کند و یک پورت USB 2.0 اضافه نیز روی بدنه این مدل بزرگ تر به چشم می خورد.

نکته جالب درباره این دو لپ تاپ، استفاده سامسونگ از «بزرگترین و قدرتمندترین» باتری ای است که تا به امروز در چنین دیوایس هایی جای گرفته است. باتری 75 واتی Hexacell احتمالاً به افزایش عمر باتری دو لپ تاپ منجر خواهد شد و قابلیت شارژ سریع نیز سبب می شود تا دو دستگاه پس از مدت کوتاهی شارژ، مجدداً قابل استفاده باشند. Notebook 9 Pen و لپ تاپ های Notebook 9 اوایل 2018 به بازار عرضه می شوند و انتظار می رود در نمایشگاه CES 2018، نگاهی نزدیک تر به آنها داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    لپ تاپ یا تبلت ویندوزی هست با ال سی دی سوپر آمولد ؟؟؟
    اگه هست ممنون میشم معرفی کنید

مطالب پیشنهادی