ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست Vive Pro از HTC با رزولوشن بالا و هدفون داخلی معرفی شد

شرکت اچ‌تی‌سی امروز از مدل جدید هدست واقعیت مجازی Vive Pro رونمایی کرد؛ نسخه جدید هدستی که آمده تا نقص‌های محصولی که دو سال پیش معرفی شد را برطرف کند. شرکت تایوانی تصمیم گرفته تا در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۲

شرکت اچ‌تی‌سی امروز از مدل جدید هدست واقعیت مجازی Vive Pro رونمایی کرد؛ نسخه جدید هدستی که آمده تا نقص‌های محصولی که دو سال پیش معرفی شد را برطرف کند.

شرکت تایوانی تصمیم گرفته تا در مدل جدید، رزولوشن را افزایش دهد و از نمایشگر OLED دوگانه برای این هدست بهره بگیرد. رزولوشن Vive Pro اکنون به ۲۸۸۰ در ۱۶۰۰ افزایش پیدا کرده و البته برای هر چشم، ۱۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که چگالی آن به ۶۱۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

این افزایش رزولوشن، به کاربر کمک می‌کند تا تصاویر باکیفیت‌تر و شفاف‌تر را مشاهده کرده و بتواند گرافیک بالاتری را ببیند. در واقع به این شکل، کیفیت Vive Pro هم ردیف با Oculus Rift و هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی خواهد شد.

در کنار افزایش کیفیت تصویر، اچ‌تی‌سی مکانیزم قرارگیری این هدست روی سر را نیز دست‌خوش تغییراتی کرده و به آن هدفون داخلی هم افزوده است. در نسخه اولیه، کاربر باید هدفون خودش را به هدست متصل می‌کرد تا صدا را بشنود.

در کنار این موارد HTC میکروفون دوگانه و دوربین‌های دوگانه را نیز به جلوی هدست افزوده و توسعه‌دهندگان محتوای واقعیت مجازی باید از این قابلیت‌ها به شکل خلاقانه استفاده کنند. دوربین دوگانه دستگاه، یکی از مشخصه‌های ظاهری نسل جدید است در حالی که بدنه هدست نیز به شکل قابل توجهی نسبت به نسل پیش شامل تغییراتی مثبتی شده است.

اچ‌تی‌سی همچنین خبر می‌دهد که نسخه قبلی از هدست واقعیت مجازی‌اش به نام وایو را در طول سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رساند و فروش آن محصول را قطع نمی‌کند، با این شرایط مشخص نیست که وایو پرو واقعاً چه زمانی عرضه می‌شود چرا که شرکت تایوانی، قیمت و تاریخ آن را هنوز اعلام نکرده و از عبارت «به‌زودی» برای آن استفاده می‌کند. این در حالیست که نسخه قبلی هم با تاخیری چشم‌گیر به بازار عرضه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی