ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فعالیت‌های فوق برنامه‌
کسب و کار

چگونه فعالیت‌های فوق برنامه‌ شما باعث موفقیت‌تان در کار خواهد شد؟

عصر دیجیتال مرز میان کار و زندگی را از میان برداشته و روز به روز آن‌ها را بهم نزدیک می‌کند. این فاصله برای برخی از شاغلان حتی مرز مشخصی هم ندارد و به طور کلی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

عصر دیجیتال مرز میان کار و زندگی را از میان برداشته و روز به روز آن‌ها را بهم نزدیک می‌کند. این فاصله برای برخی از شاغلان حتی مرز مشخصی هم ندارد و به طور کلی از بین رفته است. این روزها فعالیت‌های فوق برنامه‌ ی شما می تواند نقشی اساسی در بارخورد محیط کاریتان ایفا کند.

نه اشتباه نکنید، منظور این نیست که تمام وقت خود را به فعالیت‌ کاری بپردازید و ساعات اضافه‌ کاری جمع کنید. ممکن است برخی از فعالیت‌های فوق برنامه‌ یتان(حتی آنهایی که تفریح به حساب می‌آیند) موجب شوند که نحوه‌ی نگرش همتایان و رؤسایتان نسبت به شما تغییر کند.

شما می‌توانید با انتخاب درست این فعالیت‌ها، موجب شوید که با هوش‌تر، با نفوذ‌تر و تاثیرگذار‌تر به نظر برسید. فعالیت‌های فوق برنامه‌ در صورت مناسب بودن می‌توانند به چند شکل به موفقیتتان کمک کنند؛

فعالیت‌های فوق برنامه‌ به شما توانمندی‌های جدیدی اضافه می‌کنند

ارتباطات کاری خود را به وسیله‌ی آشنایی با افراد جدید در فعالیت‌های فوق برنامه گسترش دهید. فعالیتتان را در یک ارگان عام المنفعه، کمیته‌ی ‌های مختلف یا باشگاه‌‌ها افزایش دهید و از این طریق توانایی‌هایی جدید کسب کنید. مطمئنا این توانایی‌ها می‌توانند در محیط کاری به یاری شما بیایند. اصولا افرادی که در مراسم‌های مختلف شرکت می‌کنند ایده های جالبی از فعالیت‌های فوق برنامه‌ به جلسات کاری می‌آروند. برخورداری از توانایی‌های مختلف شما را به فردی چند بعدی تبدیل می‌کند.

فعالیت‌های فوق برنامه‌

فعالیت‌های فوق برنامه‌ خلاقیت شما را تقویت می‌کنند

شبکه‌ ارتباطی شما به عنوان یک کارمند می‌تواند همیشه ارزشمند باشد. با گسترده شدن دایره ارتباطیتان می‌توانید راهکارهای بیشتری ارائه کرده در نتیجه مشکلات را سریعتر‌ حل کنید. با درگیر شدن در دو نوع فعالیت کاری و غیر کاری می توانید شبکه‌ی اجتماعی خود را بالا برده، راه‌حل‌های بهتری پیدا کرده و نوع تفکر متفاوتی را به محیط کار خود وارد کنید.

فعالیت‌های فوق برنامه‌ منابع بیشتری در اختیار شما می‌گذارند

اگر صاحب یک برند غیر کاری معتبر باشید، در جامعه‌‌ی کاری خود شناخته شده‌تر خواهید بود و طرفداران خود را پیدا خواهید کرد. این بدین معنی است که دسترسی بیشتری به رهبران کلیدی و افراد تاثیرگذار در صنعتتان خواهید داشت. درست است که شهرت عواقب خطرناکی دارد اما شناخته شدن در بین فعالان بخش کاری می‌تواند دسترسی‌های خوبی نه تنها در بین همکاران بلکه فعالان بخش‌های متفاوت برایتان به ارمغان آورد.

فعالیت‌های فوق برنامه‌

فعالیت‌های فوق برنامه‌ شما را به فرد تاثیرگذارتری تبدیل می‌کنند

وقتی شما مطالبی غیر کاری در لینکدین یا شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کرده و با کاربران دیگر به اشتراک می گذارید، توجه مخاطبین را به طرز تفکر خود جلب می‌کنید. افراد به حرف شما بیشتر گوش داده و گروهی دنبال‌کننده پیدا خواهید کرد.

فعالیت‌های فوق برنامه‌ شما را مفیدتر جلوه می‌دهند

زمانی که با افراد خارج از زمینه‌ی کاریتان ارتباط برقرار می‌کنید(برای مثال با مدیر روابط عمومی یک شرکت فعال در زمینه محیط زیست) می‌توانید با توجه به عقاید و تفکرات طرف مقابل درس‌های خوبی برای بکار گیری در رسیدن به اهداف کاری خود آموخته و موثر‌تر عمل کنید. این روش باعث می‌شود که نقطه‌نظرهای متفاوتی در انجام مسئولیت‌های شغلی خود بکار گیرید.

فعالیت‌های فوق برنامه‌

فعالیت‌های فوق برنامه‌ شما را به سفیری از محیط کارتان مبدل می‌کنند

زمانی که اتفاقات کاری خود را با دوستانتان به اشتراک می گذارید به نوعی سفیر محیط کار خود می‌شوید. در این صورت تبلیغات مجانی برای فعالیت شما و شرکتتان بوجود می‌آید. البته باید توجه داشته باشید مطالبی را به اشتراک بگذارید که تاثیر مثبتی داشته و محرمانه نباشند. بدین شکل اشتیاق شما با توجه به بازخوردی که می‌گیرید بیشتر می‌شود.

 فعالیت‌های فوق برنامه‌ توانایی مدیریتی شما را تقویت می‌کنند

پذیرفتن مسئولیت یک کلاس یا رهبری فعالیت فوق برنامه، به شما این موقعیت را می دهد که توانایی‌های مدیریتی خود را بهبود ببخشید. در این صورت مجبور خواهید بود برای لذت بردن از فعالیت فوق برنامه‌ ی خود، اداره‌ی یک گروه را بدست گرفته و مدیریت کنید. این مهم باعث می‌شود حتی اگر مسئولیت مدیریتی در شغل خود ندارید توانایی‌های مهمی کسب کرده تا در زمان مناسب از آنها بهره‌ گیرید.

شاید در برخی موارد عالی بودن در انجام مسئولیت‌ها برای پیشرفتتان کافی نباشد. در این صورت می‌توانید توانایی‌هایی خارج از محیط کار خود ایجاد کنید و با بهره‌گیری از این قابلیت‌ها عملکردتان را ارتقا دهید. در این صورت به مهره‌ای بدون جایگزین در محیط کار و بالعکس تبدیل خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alvand
    alvand | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    یه چن مورد دقیق معرفی کنید :(

مطالب پیشنهادی