ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزهای مجازی
تکنولوژی

تهدیدهای چین به کاهش قیمت ارزهای مجازی منجر شد

قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی بار دیگر در سراشیبی سقوط گرفته و احتمالا دلیل آن به تلاش های چین برای سرکوب تجارت ارزهای مجازی برمی گردد. بهای بیت کوین در حالی به 7500 ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی بار دیگر در سراشیبی سقوط گرفته و احتمالا دلیل آن به تلاش های چین برای سرکوب تجارت ارزهای مجازی برمی گردد.

بهای بیت کوین در حالی به 7500 دلار رسیده که چند هفته قبل در برخی بازارها هر واحد از آن در برابر 20 هزار دلار مبادله می شد.

چین قبلا مبادله ارزهای مجازی و عرضه اولیه سکه را که طی آن یک کمپانی ارزی جدید را معرفی کرده و مقدار مشخصی از آن را برای تامین سرمایه به دیگران می فروشد، ممنوع کرده بود.

ارز مجازی
نمودار کاهش ارزش بیت کوین

با این حال پایین بودن تعرفه برق در این کشور باعث شده که استخراج و تجارت آن بسیار پرسود باشد. به همین دلیل افرادی که به هر قیمت مصمم به این کار بودند با استفاده از ارزهای خرجی داد و ستد پول های مجازی را صورت داده یا به هنک کنگ نقل مکان می کردند.

نشریه ای به نام «فایننشال نیوز» که به بانک خلق چین وابسته است مدعی شده که این کشور برای جلوگیری از فعالیت پلتفرم های داخلی و خارجی وابسته به تجارت ارزهای مجازی اقدامات بیشتری را صورت خواهد داد.

بر این اساس آنها ممکن است استفاد از ارزهای خارجی برای تجارت پول های مجازی را نیز ممنوع کنند که می توان آنرا آخرین میخ به تابوت بیت کوین، اتریوم، ریپل و غیره به شمار آورد، چرا اگر داد و ستد آنها را غیر ممکن نکند، این مساله را بسیار دشوار می سازد.

اجرای این معیارها می تواند به سقوط آزاد ارزهای مجازی منجر شود چرا که 1.3 میلیارد نفر را از بازاری که ممکن است یک شبه افراد را ثروتمند کرده یا از عرش به فرش بکشاند، محروم می سازد.

علاوه بر چین مقامات کشورهای دیگری از قبیل کره جنوبی، روسیه، هند و فرانسه نیز نگرانی هایی را در رابطه با استفاده از ارزهای مجازی برای پولشویی، فرار از مالیات، کلاهبرداری و غیره ابزار کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • open secure
    open secure | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    ارز های مجازی و کل شبکه بلاک چین یک تهدید بزرگ برای امنیت جهانی هستند

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    ای کاش پول داشتم قبلا یه بیت کوین می خریدم از موکت به فرش می رفتم

مطالب پیشنهادی