ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای پابجی موبایل؛ با چه ترفندهایی بهترین باشیم؟

رقابت بین بازی های بتل رویال موبایل داغ تر از همیشه شده است. از آن طرف اپیک گیمز با نسخه iOS فورتنایت (Fortnite) سر و صدا زیادی به پا کرده و از سوی دیگر نیز ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

رقابت بین بازی های بتل رویال موبایل داغ تر از همیشه شده است. از آن طرف اپیک گیمز با نسخه iOS فورتنایت (Fortnite) سر و صدا زیادی به پا کرده و از سوی دیگر نیز کمپانی تنسنت بعد از انتظارات فراوان یکی از پورت های رسمی پابجی (PUBG) که قبلا در چین انتشار یافته بودند را در بازار جهانی و با زبان انگلیسی منتشر کرد.

پابجی موبایل عنوان استراتژی محوری است. اگر در مسابقات اولیه خیلی راحت توانسته اید بازیکن های زیادی را از پا در بیاورید خوشحال نباشید، چون با پیشروی کار سخت تر می شود و دیگر به اندازه گذشته نمی توانید در محیط بزرگ بازی جولان دهید.

با این حال پابجی موبایل ترفندهایی دارد که با یادگیری آن ها، همچنان نسبت به بقیه برتری هایی خواهید داشت. امروز به سراغ همین ترفندها رفته ایم و بنابراین در صورتی که می خواهید همیشه بین بهترین ها جای بگیرید، پیشنهاد می کنیم راهنمای پابجی موبایل را از دست ندهید.

اولین قدم: کجا فرود بیاییم؟

ترفندهای پابجی

در پابجی موبایل، اولین استراتژی شما برداشتن اسلحه و آیتم های مورد نیاز است. بنابراین بعد از آنکه از هواپیما به بیرون پریدید، باید به دنبال ساختمان ها و مکان هایی باشید که مطمئن هستید تجهیزات مناسب را دارند. اما دو نکته مهم را فراموش نکنید:

1 - ساختمان ها، به خصوص بزرگ ترها، دارای تجهیزات گوناگون هستند

2 - همه می خواهند این تجهیزات را به دست بیاورند تا شما را بکشند

در ابتدای بازی (نه فقط پابجی موبایل، تمام عناوین بتل رویال) سعی کنید از درگیری ها دور باشید. اگر جایی فرود آمدید که تجهیزات مناسب نداشت زود خودتان را نبازید، نقشه بازی پر از مکان های مختلف با تجهیزات فراوان است و با حداقل اسلحه هایی که به دست آورده اید، هم کمی تجهیز شده اید و هم با اطمینان بیشتر به جستجو می پردازید.

به همین خاطر در وهله اول، سعی کنید روی ساختمان های بزرگ خط بکشید و جاهای امن تر فرود بیایید؛ لازم نیست ابتدای بازی همه چیز را به دست بیاورید. البته اگر دل تان آتش بازی و اکشن زیاد در دقیقه های اولیه می خواهد، روی همان ساختمان های بزرگ و مکان های شلوغ بپرید.

اول بردارید بعد تصمیم بگیرید

راهنمای پابجی

در جایی فرود آمدید، حالا اولین کاری که باید کنید برداشتن تجهیزات مناسب است: اول اسلحه ها را بردارید، سپس به دنبال جلیقه یا کلاه باشید و در نهایت بسته های سلامتی را بیابید. بعد از اینکه اسلحه ها و آیتم های مورد نیاز را پیدا کردید، تصمیم می گیرید کدام یک مناسب شما هستند.

انتخاب اسلحه ها نیز بیشتر به سبک بازی خودتان بستگی دارد. برای درگیری های نزدیک SMG یا شاتگان کارتان را راه می اندازد و در نبردهای دورتر، اسلحه های دوربرد کمک تان می کند. اما هر چیزی که انتخاب می کنید، حتما به دنبال دوربین برای آن ها باشید.

پابجی موبایل Draw Distance (فاصله ای که اشیا پردازش می شوند) خیلی خوبی دارد و دشمنان تا فاصله طولانی نمایش داده می شوند. بنابراین داشتن یک دوربین برای آن ها می تواند برگ برنده عالی، مخصوصا در لحظات پایانی، باشد و راه پیروزی را هموار تر کند.

از کلیدهای خودکار استفاده کنید

PUBG Mobile Tips

به جز چند مورد محدود، تجربه بازی های شوتر با صفحات لمسی دست کمی از فاجعه ندارد و متاسفانه کنترل پابجی روی موبایل هم اگرچه بهتر از این نمی شد ولی همچنان تعریفی ندارد و کار بازیکن ها برای تیراندازی سخت تر می کند. با این حال وجود کلیدهای خودکار تا حدودی این سختی را کمتر کرده است. در بازی سه عمل خودکار وجود دارد و به کمک آن ها، انجام بعضی کارها ساده تر خواهد شد:

سرعت خودکار (Auto sprint): وقتی با تمام سرعت می دوید، این آیکون با عنوان Keep Sprint نمایش داده می شود و اگر آنالوگ را به سمت آن ببرید، کاراکتر بازی خودش شروع به دویدن می کند. بدون آنکه نیاز باشد دست تان را روی آنالوگ نگه دارید.

نگاه آزاد (Free look): با استفاده از آیکون چشم کوچک می توانید تمام محیط را ببینید. کافیست انگشت تان را روی آن گذاشته و به هر جهتی که می خواهید ببرید. اما کاربردش چیست؟

PUBG Mobile Guide

در هنگام دویدن، این آیکون کمک تان می کند تا بدون تغییر مسیر روی تمام محیط اشراف داشته باشید. ترکیب نگاه آزاد با سرعت خودکار یکی از استراتژی های اولیه برای پیروزی است.

برداشتن خودکار آیتم ها (Auto loot): یکی از بهترین ویژگی های پابجی موبایل که بعدها Rules of Survival از آن تقلید کرد، برداشتن خودکار آیتم ها است.

با فعال سازی این قابلیت، هر وقت که به یک آیتم مهم و حیاتی نزدیک شوید شخصیت اصلی خودش آن را بر می دارد و دیگر نیازی به کلیک روی آن ها نخواهد بود.

کنترلر یا صفحات لمسی، تصمیمش با خودتان است

pubg mobile

همانگونه که بالاتر گفتیم، پابجی موبایل کنترل بدی دارد. راستش را بخواهید خیلی از کلون های پابجی روی اسمارت فون ها همین وضعیت را دارند و به غیر از استفاده از کنترلرهای فیزیکی راهکار مناسب تری در حال حاضر نیست. با این وجود، با همین کنترل کنونی نیز می توانید برترین باشید.

فقط باید با آن کنار بیایید و چند ترفند را یاد بگیرید. یکی اینکه از حرکت برای نشانه گیری استفاده کنید. در رایانه های شخصی هر سه کار نشانه گیری، حرکت و شلیک را همزمان می توانید انجام دهید. روی موبایل چنین چیزی تقریبا غیر ممکن بوده و در اکثر مواقع انجام همزمان تنها دو تا از این سه کار ممکن است.

بنابراین وقتی دشمنی را دیدید و نشانه گیر اسلحه تان روی آن قرار نداشت، ثابت نایستید و نشانه بگیرید. بلکه به گونه ای حرکت کنید تا نشانه گیر خود به خود روی آن قرار بگیرد: یک تیر و دو نشان. همچنین دکمه دوم برای شلیک، در زمان هایی که بازیکنی را از فاصله دور میبینید و می خواهید به او تیر بزنید کاملا مناسب است.

حمله بهترین دفاع است

PUBG Mobile

کسانی که پابجی را روی پی سی یا ایکس باکس بازی می کنند، احتمالا روی حرکت پنهانی و مخفی کاری توجه زیادی دارند. چنین چیزی روی موبایل جواب نمی دهد، کنترل پابجی موبایل راحت نیست و به همین خاطر دقت تا حد زیادی کم شده است. بنابراین کمتر پیش می آید تا با یک گلوله تک تیرانداز حریف روی سرتان از پا در بیایید.

پس وقتی که صدای تیراندازی شنیدید جای آنکه فرار را به قرار ترجیح دهید به دنبال مرجع صدا بگردید، در صورت لزوم کاور گرفته و با او درگیر شوید. البته همچنان باید حواس تان به اطراف باشید ولی در پابجی موبایل (حداقل تا زمانی که بازی به لحظه های پایانی نزدیک نشده) حمله بهترین دفاع است.

از گوش های تان استفاده کنید

PUBG: Exhilarating Battlefield

صدای پاهای بقیه و تیراندازی از مهمترین راهنماهای شما در میدان نبرد هستند. خوشبختانه اگر درگیری نزدیک هر کس رخ بدهد، در خود نقشه جهت تیراندازی نشان داده می شود تا راحت تر بتوانید برنامه بچینید. اهمیت صدا در پابجی به قدری بالاست که حتی پیشنهاد می کنیم اواخر بازی از ماشین ها (البته در صورت حضور در حلقه امن) استفاده نکنید.

در آخر بازی اهمیت مخفی کاری به اوجش می رسد، آرام و تنها زمانی که نیاز دارید حرکت کنید

چون در لحظه های پایانی و به خاطر کوچک تر شدن محیط، اهمیت مخفی کاری بالا می رود و صدا ماشین باعث خواهد شد تا بقیه متوجه حضورتان بشوند. اگر هم از هدفون یا هدست استفاده می کنید که چه بهتر، اینگونه صداها را با شفافیت بیشتری می شنوید.

بات ها تنها ابتدای بازی هستند

نسخه موبایل PUBG

تنست برای پابجی موبایل از ایده جالبی استفاده کرده است تا بازیکن های کم تجربه تر هم بتوانند از بازی لذت ببرند و کم کم با قوانین آن کنار بیایند. در مسابقات اولیه، پابجی موبایل بات های زیادی داشته (کسانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند) و با افزایش سطح این تعداد بات ها هم کاهش می یابد.

تا جایی که در سطح 15 به کمترین میزان می رسند و بیشتر با بازیکن ها مبارزه می کنید. این ویژگی پابجی موبایل اگرچه منتقدین خودش را دارد ولی اگر نیمه پر لیوان را ببینیم متوجه مزایای آن هم خواهیم شد. در هر حال خواستیم یک چیز را بگوییم: در صورتی که طی مسابقات اولیه بین ده نفر قرار گرفتید خوشحال نباشید، خیلی از آن ها فقط بات بودند.

ترفندهای کلی

راهنمای پابجی موبایل

اگر یک نقطه مشخص برای فرود پیدا کردید، همان لحظه که بالای سرش رسیدید نپرید. کمی عقب تر این کار را انجام دهید تا بعد از فرود، دقیقا جایی که خواستید باشید.

سقف و بالکن ساختمان ها معمولا دارای اسلحه و آیتم های گوناگون است. بنابراین برای منطقه هایی که ساختمان های بزرگ دارند و احتمال حضور بازیکن های دیگر در آنجا هست، روی سقف و بالکن ها فرود بیاید و با جمع آوری تجهیزات مورد نیاز در همان ابتدا چند نفر را بکشید.

راهنمای پابجی موبایل

بعضی اسلحه های دارای دو حالت تیراندازی هستند: تک تیر (Single) و خودکار (Auto). در نبردهای نزدیک خودکار بهتر است ولی برای مبارزات دورتر، استفاده از حالت تک تیر دقت تیراندازی را بالا می برد.

همیشه حواس تان به نقشه کوچک و حلقه امن باشد. در پابجی، هر چند دقیقه یک بار نقشه کوچک تر می شود و اگر در حلقه امن نباشید از سلامتی تان کم خواهد شد.

PUBG Mobile

PUBG Mobile

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 892.7 / 694 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Mahdichiter
    Mahdichiter | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

    با عرض سلام
    میخولستم ببینم چطوری وقتی زوم میکنم بتونم خم شم ینی حرکت نکنم ولی از بالا تنه خم شم به چپ و راست??

  • Syd Alireza Zamiri
    Syd Alireza Zamiri | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز که تحقیق کردی و این مطلب رو نوشتی ولی این مطالب بدرد کسی میخوره که بازی رو یه هفته نصب کرده باشه مثل این که ساختمون های بزرگ ایتم بیشتری دارن تو اکثر این ساختمون اسنایپر پیدا نمیشه خود من دهنم سرویس شد تا توی دو تا از مپ های پابجی یه محل رو پیدا کنم که دائمی اسنایپر باشه توش و بعدشم اینکه در مورد ایکون شلیک سمت چپ و کنار جوی پد شما اون رو به نظر من یکم به سمت راست بیارین کار بردش بهتر میشه من خودم همین طوری استفاده میکنم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی