ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو کوئید قبل از رسیدن به بازار ایران فیس لیفت شد؛ سرنوشت مبهم برای تولید در سایپا

رنو کوئید خودرویی است که صریحاً برای کشورهایی در حال توسعه نظیر هند یا برزیل و ایران ساخته طراحی و تولید شده است. شرکت فرانسوری رنو با ارائه این خودرو قصد داشت تا بازگشت با ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

رنو کوئید خودرویی است که صریحاً برای کشورهایی در حال توسعه نظیر هند یا برزیل و ایران ساخته طراحی و تولید شده است. شرکت فرانسوری رنو با ارائه این خودرو قصد داشت تا بازگشت با شکوهی با بازار هند داشته باشد. رنو کوئید از سال 2015 به بازار آمد و به عنوان یک مدل اجرائی در هاچ‌ بک‌ های سطح پایه خود را اثبات کرد.
کمپانی سازنده از ابتدا این خودرو را در مدل‌ های خاص و مختلف به شکلی تهاجمی و خشن ارائه کرده و تلاش می کند که این ویژگی را در نسل ‌های آینده رنو کوئید نیز حفظ کند. اینک کوئید با  تغییرات و آرایشی جدید در خارج از هند (به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای این خودرو) دیده شده و پوشش ‌های استتاری آن حکایت از سوپرایز اندک رنو برای خریداران دارد.
در این رنو کوئید خاص شاهد  تغییر طراحی ظریفی هستیم که در پشت لایه ‌های استتاری مخفی شده‌ اند. در این خودرو سپرهای جلو و عقب و سپرهای جانبی تغییر کرده است و بقیه بدنه خودرو مانند مدل‌ های کنونی باقی مانده است. این رنوی کوچک هنوز هم از رینگ‌ های لاستیک کوچک استفاده می ‌کند.این خودرو یک مدل شهری نه چندان قدرتمند است و رنو به همین دلیل از یک موتور زیر یک لیتر  با توان اندک برای آن بهره می ‌برد.
این خودرو بر پایه پلتفرم CMF-A رنو-نیسان ساخته شده و همین دلیل باعث می‌ شود که رنو در این خودرو بیشترین فضای کابین و محفظه بار را به مشتریان ارائه دهد.
در تصاویر جاسوسی تازه منتشر شده جزئیات اگزوز و بخش‌ هایی از انتهای خودرو مشخص نیستند. لوگوی رنو نیز در نمای رو به ‌رویی خودرو کاملا مخفی مانده و معلوم نیست که پورت شارژ الکتریکی در مدل‌ های جدید وجود دارد یا رنو این خودرو را همچنان با سوخت فسیلی ارائه می‌ کند.
رنو پیشتر اعلام کرده که قصد دارد نسخه‌ هایی الکتریکی از کوئید را ارائه دهد که ابتدا در بازار چین و پس از آن در هند به فروش خواهد رسید. اگر تصاویر لو رفته نسخه‌ ای از مدل الکتریکی کوئید باشد انتظار داریم نسخه فیس لیفت شده در نیمه اول سال 2019 وارد بازار شود.رنو کوئیدگفتنی است کوئید داراى پیشرانه 0.8 لیتر یا دقیقا 799 سی‌سی حجم است که 54 اسب بخار قدرت و 72 نیوتن‌ متر گشتاور تولید مى کند. این خودرو فقط 660 کیلوگرم وزن خالص دارد و با همین پیشرانه پس از 16 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌ رسد. نهایت سرعت کوئید در حدود 140 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه که اختصاصا برای کوئید طراحی شده ،کمتر از 4 لیتر در 100 کیلومتر است.

برای بازار ایران نیز قرار بر این بود تا نسخه ایمن تر (مخصوص بازار آمریکای لاتین و برزیل) رنو کوئید توسط رنو مونتاژ شود. با این وجود مذاکرات برای تولید این خودرو در ایران بین ایران خودرو، رنو و سایپا به طول انجامید و در نهایت ظرف ماه های گذشته شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه این خودرو به جای پراید توسط سایپا شنیده شد اما حالا در پی تغییر شرایط بین المللی سرنوشت این پروژه نیز در هاله از ابهام فرو رفته و کمی بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت شاهد عرضه رنو کوئید در بازار ایران باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۳ تیر ۱۳۹۷

    کارمون ب جایی رسده اینا هم دارن ازمون سو استفاده میکنن

  • afg
    afg | ۳ تیر ۱۳۹۷

    طراحی پشت شو از رو تیبا هاچبک اسکی رفتن??????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی