ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی MSI Creator Z16P؛ قوی‌ترین لپ‌تاپ برای تولیدکنندگان محتوا

ام‌اس‌آی کریتور Z16P قوی‌ترین سخت‌افزار دنیا را با بدنه‌ای فلزی و شیک ترکیب کرده است.

نوشته شده ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا برای گیمرها ساخته شده‌اند و طراحی خاص و گیمرپسند دارند. در این بین، افرادی که لپ‌تاپ قدرتمند با ظاهر شیک و حرفه‌ای هستند، گزینه‌های زیادی پیش روی خود نمی‌بینند. لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P یکی از معدود محصولات برای این دسته افراد است که قوی‌ترین سخت‌افزار روز را در بدنه‌ای شیک و جذاب در اختیار آنها قرار می‌دهد. در ویدیوی زیر می‌خواهیم نسل جدید این لپ‌تاپ را به شما معرفی کنیم.

معرفی لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P 12U

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

اکثر لپ‌تاپ‌های ام اس آی که تاکنون در دیجیاتو معرفی شده‌اند، لپ‌تاپ‌های گیمینگ بوده‌اند. لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P اولین محصول از این سری است که در دیجیاتو معرفی می‌شود. این دستگاه به‌طور اختصاصی برای تولیدکنندگان محتوا طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل، قیمت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر این لپ‌تاپ در بازار ایران با قیمت حدود ۱۰۸ میلیون تومان و با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت ماتریس به‌عنوان نماینده انحصاری لپ‌تاپ‌های ام اس آی در ایران فروخته می‌شود. در ادامه مشخصات این لپ‌تاپ را مرور می‌کنیم.

مشخصات لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P 12UGST

  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i9-12900H
  • کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 Ti با حداکثر توان ۹۰ وات
  • ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR5-4800 قابل ارتقاء تا ۶۴ گیگابایت
  • ۲ ترابایت حافظه SSD پرسرعت از نوع PCIe نسل چهارم
  • نمایشگر ۱۶ اینچی لمسی با پنل IPS و رزولوشن QHD و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز
  • کیبورد استیل‌سریز با پشتیبانی از نور پس‌زمینه Per Key RGB
  • باتری ۹۰ وات ساعتی
  • وزن ۲.۳۹ کیلوگرم
  • قیمت حدود ۱۰۸ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P هیچ شباهتی به محصولات گیمینگ ندارد. بدنه فلزی و نسبتا باریک این لپ‌تاپ با ضخامت ۱۹ میلی‌متر، بسیار زیبا و شیک طراحی شده است. آلومینیوم برس خورده با لبه‌های براق، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و به همین خاطر، جایزه برتر طراحی محصول رد دات ۲۰۲۲ را دریافت کرده است.

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

در کنار طراحی زیبا، لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P استحکام و مقاومت بالایی هم دارد. هیچ قسمتی از بدنه دستگاه با فشار معمول فرو نمی‌رود و جابجایی آن صدای اضافه‌ای تولید نمی‌کند. نمایشگر را می‌توانید به‌راحتی با یک دست باز کنید و جالب این‌که به‌خاطر پایه‌های لاستیکی تعبیه شده روی لبه پایینی نمایشگر، حتی با لمس صفحه نیز تکان نمی‌خورد. این لپ‌تاپ با وزن ۲.۳۹ کیلوگرم تا حدی قابل حمل محسوب می‌شود.

کیبورد و تاچ‌پد

تنها بخشی که لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P را از نظر ظاهری به محصولات گیمینگ نزدیک می‌کند، کیبورد حرفه‌ای استیل‌سریز است. این کیبورد با ابعاد کامل، کلیدهای عددی را نیز در اختیار شما می‌گذارد و به نورپردازی RGB برای هر کلید مجهز شده است. با استفاده از نرم‌افزار مخصوص استیل‌سریز انجین می‌توانید افکت‌های مختلفی را روی نور پس‌زمینه کیبورد اعمال کرده یا حتی رنگ هر کلید را به دلخواه تغییر دهید.

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

تاچ‌پد دستگاه نیز در مقایسه با اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ام اس آی، حدود ۵۰ درصد بزرگ‌تر شده و تجربه دلنشینی را در اختیار شما می‌گذارد.

درگاه‌های ارتباطی

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P از نظر درگاه‌های ارتباطی کمی محدود است. روی لبه سمت چپ این لپ‌تاپ شاهد قرارگیری دو درگاه USB-C هستیم. یکی از این درگاه‌ها از استاندارد USB 3.2 نسل دوم و خروجی تصویر دیسپلی‌پورت پشتیبانی می‌کند و دیگری به فناوری تاندربولت ۴ مجهز شده است. لبه سمت راست نیز درگاه USB-A با پشتیبانی از USB 3.2 نسل دوم و کارت‌خوان SD را می‌بینیم.

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

حذف درگاه HDMI می‌تواند یکی از معایب این لپ‌تاپ باشد. اگرچه با استفاده از درگاه‌های USB-C بر پایه تاندربولت یا دیسپلی‌پورت می‌توانید مانیتورهای متعددی را به آن متصل کنید اما بخش زیادی از مانیتورها یا ویدیو پروژکتورها فقط از درگاه HDMI پشتیبانی می‌کنند. حذف جک نیز موضوع دیگریست که باید به آن توجه داشته باشید. البته این لپ‌تاپ به کارت شبکه حرفه‌ای Killer AX1657i مجهز شده که از جدیدترین استاندارد وای فای 6E نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

نمایشگر لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P یکی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه و برگ برنده در قیاس با رقبا محسوب می‌شود. این نمایشگر ۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و رزولوشن QHD پلاس برابر با ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، مشخصاتی ایده‌آل برای تولید محتوا دارد. پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی وسیع DCI-P3 و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی را نیز باید به این مشخصات اضافه کرد.

علاوه بر این‌ها، نمایشگر این لپ‌تاپ از لمس با انگشت و قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند. برای این کار باید MSI Pen را جداگانه تهیه کنید اما اگر طراح حرفه‌ای هستید، قطعا به این قلم نیاز خواهید داشت.

سخت‌افزار و کارایی

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P قوی‌ترین پردازنده فعلی دنیای لپ‌تاپ یعنی اینتل Core i9-12900H را در اختیار دارد. کارت گرافیک این دستگاه یعنی انویدیا جی‌فورس RTX 3070 Ti نیز یکی از قوی‌ترین‌هاست اما توجه داشته باشید که حداکثر توان عملکرد این کارت گرافیک در این لپ‌تاپ به ۹۰ وات محدود شده است. بنابراین عملکرد کارت گرافیک این دستگاه در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ، ضعیف‌تر خواهد بود.

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

البته محدودیت توان کارت گرافیک، تأثیر زیادی در زمینه تولید محتوا نخواهد داشت و علاوه بر این، با کاهش مصرف انرژی، شارژدهی دستگاه را نیز افزایش می‌دهد. همچنین به‌خاطر کاهش مصرف انرژی، حرارت تولید شده توسط سخت‌افزار دستگاه نیز کاهش می‌یابد.

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

البته لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P به‌خاطر بدنه نسبتا باریک فلزی و سخت‌افزار قدرتمند، به‌سرعت داغ می‌شود. با این که ام اس آی در این دستگاه از سیستم خنک‌سازی جدید محفظه بخار استفاده کرده اما در عمل به‌خاطر بدنه فلزی، کاربر گرمای بدنه را بیشتر حس می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به سیستم صوتی پیشرفته DYNAUDIO با چهار بلندگوی ۲ واتی اشاره کرد که بلندی و کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P باتری ۹۰ وات ساعتی دارد که ظرفیت معقولی محسوب می‌شود. با این حال نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند، امکان شارژدهی بالا را به آن نمی‌دهد. بنابراین حتی با فعال کردن حالت Super Battery در اپ MSI Center نمی‌توان شارژدهی بالایی را از آن انتظار داشت.

جمع‌بندی

لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P

طراحی و تولید لپ‌تاپی با سخت‌افزار قدرتمند، بدنه فلزی نسبتا باریک و سبک و نمایشگر باکیفیت که از قلم استایلوس هم پشتیبانی کند، کار ساده‌ای نیست. محصولات این حوزه نیز اکثرا قیمت بسیار زیادی دارند. بنابراین اگر به یک لپ‌تاپ با ظاهر شیک و جذاب و سخت‌افزار قدرتمند برای استفاده حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانید لپ تاپ ام اس آی Creator Z16P را نیز مد نظر داشته باشید.

MSI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamid__2022
    hamid__2022 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

    همه چیزش عالیه ....
    کلا از لپتاپ های باریک و سبک به دلیل محدود شدن توان گرافیک نباید انتظار عملکرد عالی در گیم داشت، چون هدف اصلی برای این لپتاپ ها گیم نیست و برای تولید محتوا و... طراحی شده اند.
    ابن مدل خیلی عالیه فقط یکم قیمتش بالاست. کاش در رنج های پایین تر هم چند تا لپ تاپ معرفی میکردید.
    به عنوان مثال برای بودجه نزدیک 40 میلیون تومن لپتاپ Lenovo Legion S7 15ACH6 82K80083US گزینه خوبی میتونه باشه. علاوه بر سی پی یو R7 5800H , کارت گرافیک RTX 3060 ، صفحه 165 هرتزی داره و 100 درصد فضای رنگی sRGB رو پوشش میده که برای کارهای گرافیکی عالیه. به دلیل وزن 1.9 کیلوگرمی هم یک لپتاپ سبک و قابل حمل محسوب میشه و از این نظر هم خوبه.

مطالب پیشنهادی