ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

واحد پردازشی پلی استیشن وی آر، قدرت پلی استیشن 4 را افزایش نمی دهد

سونی آخرین شرکتی بود که بالاخره در مورد هدست واقعیت مجازی اش صحبت کرد و اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه کرد. همراه با پلی استیشن وی آر، یک واحد پردازشگر نیز قرار است عرضه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

سونی آخرین شرکتی بود که بالاخره در مورد هدست واقعیت مجازی اش صحبت کرد و اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه کرد. همراه با پلی استیشن وی آر، یک واحد پردازشگر نیز قرار است عرضه شود که البته بیرون از هدست قرار گرفته و رابطی خواهد بود میان هدست و کنسول پلی استیشن 4.

بسیاری بر این باور بودند که این قطعه با ظاهر مشابه اش نسبت به پلی استیشن 4، قطعا واحدهای پردازشی مخصوص به خود را دارد تا عملکرد هدست را در به نمایش گذاشتن تصاویر و گرافیک ها افزایش دهد اما کریس نوردن، مهندس ارشد تیم سازنده پلی استیشن وی آر می گوید: «این یک GPU یا CPU اضافه نیست و قطعا یک واحد الحاقی یا آپگرید سخت افزاری برای پلی استیشن 4 محسوب نمی شود.»

وی در ادامه افزود: «در حقیقت، قدرت آن به هیچ وجه در اختیار توسعه دهنده قرار نمی گیرد. پلی استیشن 4 به طور کامل قابلیت اجرای بازی ها در حالت 120 هرتز را دارا است.»

سونی در رابطه با این قطعه که «واحد پردازشگر» نامیده، همیشه سکوت کرده و حتی در ماه دسامبر نیز به خبرنگاران اجازه عکاسی از آن را نداد اما روز گذشته، پس از اعلام تاریخ عرضه و قیمت دستگاه، تصاویر کاملی از آن هم منتشر ساخت.

بنابراین، اگر قرار نیست این دستگاه به قدرت سخت افزاری پلی استیشن 4 بیافزاید، پس دقیقا چه کار می کند؟

اول از همه، این جعبه وظیفه پردازش اصوات سه بعدی شیء محور را به عهده دارد. در محیط واقعیت مجازی، صدا به شکل متفاوتی عمل می کند. جهت شنیدن صدا اهمیت بسیاری دارد، چرا که شما دقیقا درون محیط هستید و از یک حالت دو بعدی خارج شده اید. صدای تیراندازی را می توانید از یک کیلومتری پشت سرتان بشنوید یا چند متر آن طرف تر در شمال شرقی تان. یکی از وظایف دستگاه، پردازش صداها و رساندن صحیح شان به گوش مخاطب است.

نوردن می گوید: «همه هدست های پیشرفته این کار را انجام می دهند اما ما طعم مخصوص خودمان را به آن اضافه کرده ایم. شما به راحتی می توانید حجم و جای صدا را بشنوید. بازیکن دقیقا به سمتی نگاه می کند که صدا را از آن سو شنیده.»

البته خروجی جهت دار صدا فقط از طریق جک هدفون 3.5 میلی متری قابل استفاده است.

کاربرد مهم بعدی، قابلیت اجرای تصاویر کنسول روی پلی استیشن وی آر در حالت سینمایی است. در واقع فرض کنید که می خواهید با کنسول خود بازی کنید اما تلویزیون در دسترس نیست. به راحتی، این محتوا را روی پلی استیشن وی آر اجرا می کنید و در گوشه ای به بازی کردن می پردازید، بدون آنکه کسی مجبور به تماشای بازی شما شود.

این مسئله در مورد فیلم تماشا کردن و هر قابلیت دیگری که با کنسول انجام پذیرد نیز ممکن است و واحد پردازشگر چنین امکانی را ایجاد می کند.

دو حالت Mirror Mode و Separate Mode برای هدست در نظر گرفته شده. در حالت اول، کسانی که هدست روی سر ندارند نیز تصویری کامل و تنظیم شده از چشم راست (لنز سمت راست) را روی تلویزیون مشاهده می کنند و می بینند کسی که هدست روی سر دارد، در حال تجربه چه چیزی است. اما در حالت دوم، فقط بازیکن می تواند همه چیز را تماشا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mm98
    mm98 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    وی در ادامه افزود: « پلی استیشن 4 به طور کامل قابلیت اجرای بازی ها در حالت 120 هرتز را دارا است.»

    LOL
    مگه این که ماینکرفت رو با این fps اجرا کنه.

  • مهدی 3902
    مهدی 3902 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    سلام.دوستان دوسته من سنگاپور درس میخونه میخوام بگم واسم یکی ازینا بیاره فقط میگه با دلار 3400تومنی حساب میکنه! میدونم نامرده! ولی جدا راهی داره واسم ارزون در بیاد؟ چطور میشه دلار دولتی گرفت؟

    • میلاد
      میلاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

      از همینجا بخری بهتره فقط بازیاشو بگو برات بیارن

مطالب پیشنهادی