ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه تلوبیونی خبر راه‌اندازی شد

این شبکه طی روزهای اخیر برنامه‌های شبکه خبر را نمایش داده اما گاه برنامه‌های متفاوتی را نیز پخش کرده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۶

شبکه تلوبیونی خبر به عنوان چهاردهمین شبکه اختصاصی تلوبیون به تازگی راه‌اندازی شده است. این شبکه طی روزهای اخیر برنامه‌های شبکه تلویزیونی خبر را نمایش داده اما گاه برنامه‌های متفاوتی را نیز پخش کرده است.

شبکه تلوبیونی خبر با عنوان "newsplus" بر بستر این پلتفرم در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نکته قابل تامل درباره شبکه تلوبیونی خبر لوگوی بسیار شبیه آن با لوگوی شبکه خبر سیما است. تفاوت‌های اندکی بین این دو لوگو وجود داشته به طور مثال لوگوی شبکه تلوبیونی خبر بزرگتر بوده و ترنزکشنی از نقشه جهان دارد.

خبرگزاری صبا مدعی شده شبکه تلوبیونی خبر زیرمجموعه معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما است و برخلاف شایعات منتشرشده، قرار نیست به جای یکی از دو شبکه شما و ایران‌کالا که حذف شدند، به فرستنده‌های دیجیتال پخش تلویزیونی اضافه شود و در بستر تلوبیون باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است شبکه تلوبیونی خبر تنها شبکه اختصاصی تلوبیون نبوده و احتمالا نخواهد بود. پیش از این شبکه‌هایی همچون «تلوبیون ورزش»، «آرا»، «نوا»، «لبیک» و… بر بستر این پلتفرم راه‌اندازی شده‌اند.

شبکه های اختصاصی تلوبیون

شبکه‌های اختصاصی که به نظر می‌رسد صدا و سیما برای بیشتر دیده شدن آن‌ها، همکاری‌هایی صورت دهد. به طور مثال با شروع مسابقات لیگ جزیره، هیچ از یک بازی‌های هفته اول لیگ برتر انگلیس از شبکه ورزش یا سه سیما پخش نشده اما شبکه تلوبیون ورزش اقدام به پخش دو دیدار از این رقابت‌ها کرد. لیگ جزیره از پرطرفدارترین مسابقات ورزشی در ایران و جهان به حساب می‌آید.

گفتنی است تلوبیون یک سرویس تعاملی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صدا و سیما است که طی یک سال گذشته دست به تغییرات زده و محتواهای جدید دیگری را نیز به بستر پلتفرم خود افزوده است.

«تلوبیون پلاس» یکی از سرویس‌های تلوبیون است که عملا این پلتفرم را وارد رقابت با شرکت‌های خصوصی حوزه VOD کرده است. بزرگترین تفاوتش با آن‌ها نیز رایگان بودن خدماتش است که رقابتی نابرابر میان یک نهاد دولتی که از بودجه عمومی برخوردار است با بخش خصوصی ایجاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی