اپیک گیمز به توسعه دهندگانی که از آنریل انجین 4 استفاده می کنند جایزه می دهد
به دوران اینترنت دایال آپ (همان صدای قیژ و قیژی که نسل جدید احتمالا نشنیده اند) بازگردیم، زمانی که تیم سویینی 21 ساله بود و برای ساخت اولین بازی اش در دوران کالج نیاز به ...
به دوران اینترنت دایال آپ (همان صدای قیژ و قیژی که نسل جدید احتمالا نشنیده اند) بازگردیم، زمانی که تیم سویینی 21 ساله بود و برای ساخت اولین بازی اش در دوران کالج نیاز به پول فراوان داشت. وی برای به دست آوردن این مبلغ، تراکتور پدرش را قرض گرفت و مشغول به کاری شد که برایش صرفا جنبه مالی داشت.
امروز، Tim Sweeney، موسس و یکی از مدیران Epic Games است، کمپانی بزرگی که مسبب ساخته شدن صدها بازی بزرگ در سراسر دنیاست، خالق سری Gears of War و توسعه دهنده نرم افزار محبوب و قدرتمند Unreal Engine.
این کمپانی حالا می خواهد به کسانی که با Unreal Engine 4، بازی های موفق می سازند، 5 میلیون دلار وام بلاعوض دهد. فقط کافی است پروژه ای درخور توجه بسازید و نمونه آزمایشی آن را به اپیک نشان دهید.
در ادامه مطلب، جزئیات بیشتری از نحوه تقسیم این مبلغ میان توسعه دهندگان آمده. با دیجیاتو همراه باشید.
Unreal Dev Grants نام این برنامه حمایتی است و براساس معیارهایی خاص، به توسعه دهندگان مبالغی بین 5 تا 50 هزار دلار اعطا می گردد. فقط کافی است پروژه خود را به بهترین شکل ممکن برای اپیک گیمز تشریح کنید. چه بازی باشد، چه اپلیکیشن، چه فیلم، برنامه ای خاص، همه چیزی که بتوان آن را با آنریل انجین 4 ساخت. نسخه آزمایشی یا ویدیویی که ساخته اید را به آدرس unrealdevgrants@epicgames.com ارسال کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد.
این مبلغ را به هر شکلی که بخواهید می توانید دریافت کنید و هیچ قراردادی هم وجود ندارد. برای Epic Games مهم نیست که بازی شما چه نقشه راهی داشته باشد و چه زمانی عرضه می شود. مهم نیست که این مبلغ را خرج پروژه می کنید یا تعطیلاتی رویایی برای خود رقم می زنید. آن ها فقط می خواهند با خلوص تمام این مبلغ را به شما بدهند تا آینده ای برای خود بسازید.
تیم سویینی می گوید: "هیچ مدل قراردادی در اینجا برقرار نیست. اگر پروژه شما شایستگی اش را داشته باشد، بنابراین ما جایزه را خواهیم داد. نمی خواهیم حسابدار سرمایه شخص دیگری باشیم. آن زمان، این پول شماست و هر کاری بخواهید می توانید با آن انجام دهید."
تیمی که مسئول بررسی محصولاتی که به ایمیل فوق ارسال می شود شده، شامل برنامه نویسان، آرتیست ها و حتی مدیران بخش روابط عمومی شرکت است. اپیک گیمز به دنبال عناوین خلاقانه، نوآورانه و خاص می گردد و اگر محصولی را ببینند که به حل معضلی پرداخته، حتما به آن توجه ویژه خواهند داشت.
جالب اینجاست که سویینی می گوید این برنامه مرتبا ادامه می یابد و طی ماه های آتی، سیستمی جالب راه اندازی خواهد شد که طی آن، برندگان قبلی می توانند در زمینه انتخاب دیگر تیم ها مشارکت کنند.
سویینی به صورت خلاصه این حرکت را چنین توصیف می کند: "هدف این کار، کمک به سازندگانی است که در حال رسیدن به مرحله بعدی کار هستند، بدون اینکه نیاز باشد به چمن زنی بپردازند."
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی
من پنج ساله با آنریل کار می کنم
منتهی اگه اون پولی که می خوای سرمایه گذاری کنی واسه بازی سازی ، بذاری سکه یا تیر آهن خرید و فروش کنی قطعاً ریسکش کمتره تو ایران.
مهدی جان میشه راهنمایی کنید از کجا شروع کردید ؟
عزیزم منم 4 ساله دارم انریل کار میکنم خیلی سخته بتونی به پروژه عالی بسازی اگه تیم نداشته باشی که دیگه هیچی گرافیک بازیت در حد اتاری میشه اونم نه هر تیمی باید همه تو کارشون کاملا حرفه باشن اون وقت تازه مساله پول میاد جلو که....
دست بنیاد ملی بازی درد نکنه
اون موقعی که من شروع کردم ، هیچ منبع فارسی ای راجع به آنریل وجود نداشت ، ولی الان اوضاع خیلی بهتره ، واسه شروع می تونی یه سر به سایت یو دی کی دات آی آر بزنی ولی اگه زبانت خوبه ، هیچی آموزش های رسمی خود اپیک گیمز نمیشه.
زمانی که تیم سویینی ۲۱ ساله بود و برای ساخت اولین بازی اش در دوران کالج نیاز به پول فراوان داشت. وی برای به دست آوردن این مبلغ، تراکتور پدرش را قرض گرفت و مشغول به کاری شد که برایش صرفا جنبه مالی داشت.
وقتی اینارو میبینم خجالت میکشم از موفق نشدن تو کارا حرف بزنم
Oooo!
چه کارا ! چی گم بگم! حرفی برای گفتن باقی نذاشت ! باید عمل کرد!
دمت گرم...
من که توی ساخت بازی وارد نیستم و کار بسیار سختیه...
امیدوارم موفق باشند....
دیجیاتو چرا کنفرانس بازی ایرانی ارتش های فرازمینی پوشش ندادید؟ :|