ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمریکا
رپورتاژ آگهی

آیا مهاجرت به آمریکا در  سال 2023 آسان است ؟

آمریکا بی شک یکی از پر طرفدار ترین مقاصد مهاجرتی جهان محسوب می شود و به عنوان  کشور فرصت های بی حد و حصر در جهان شناخته می شود. ایالات متحده در سال 2021 رتبه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آمریکا بی شک یکی از پر طرفدار ترین مقاصد مهاجرتی جهان محسوب می شود و به عنوان  کشور فرصت های بی حد و حصر در جهان شناخته می شود. ایالات متحده در سال 2021 رتبه 15 جهانی را از نظر کیفیت زندگی در جهان را دریافت کرد. به همین مهاجرت به آمریکا همواره روند رو به رشدی داشته است . بازار کار  پر رونق،  اقتصاد جهانی برتر و رنک بالای دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور باعث جذب مهاجران و تازه واردان به این کشور است .همچنین آمریکا از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی دارای رتبه سوم در جهان است. نرخ بیکاری در این کشور در سال های 1948 تا 2022 فقط 5.76 درصد بوده است و میانگین درآمد ماهیانه افراد 3612 دلار است.

 اولین قدم برای مهاجرت به آمریکا، دریافت ویزای آمریکا است. بسته به اهداف و شرایطی که متقاضیان دارند، بیش از 50 نوع ویزای آمریکا به صورت موقت و دائم را می توانند دریافت کنند. در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به آمریکا، هزینه های مهاجرت و نحوه دریافت ویزای آمریکا می پردازیم.

 اخذ اقامت آمریکا در سال 2023 چگونه است ؟

افراد می توانند به دو روش به آمریکا مهاجرت کنند: اخذ اقامت دائم و اخذ اقامت موقت. بر مبنای مدت زمان اقامت شما در آمریکا دو نوع ویزای آمریکا را می توان دریافت کرد.

 ویزاهای مهاجرتی برای دریافت اقامت دائم و ویزاهای غیر مهاجرتی برای دریافت اقامت موقت آمریکا صادر می شوند.  در هر دو مورد متقاضیان باید واجد الشرایط دریافت ویزایی که برای ورود به آمریکا درخواست می دهند، باشند.

با دریافت اقامت دائم یا همان گرین کارت امریکا ، به صورت رسمی اجازه کار، تحصیل، رفت و آمد به کشور خود را دارید. همچنین در صورت واجد الشرایط بودن می توانید برای دریافت شهروندی آمریکا درخواست دهید و پاسپورت آمریکا را دریافت کنید.

روند اخذ تابعیت و شهروندی آمریکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر دشوار نیست. برای تبدیل گرین کارت آمریکا به شهروندی، کافی است حداقل پنج سال اقامت دائم قانونی (LPR) داشته باشید، 18 سال یا بیشتر داشته باشید، توانایی نوشتن و صحبت کردن به انگلیسی را داشته باشید. پاسپورت آمریکایی یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان است و داشتن آن به شما این امکان را می دهد که  بدون نیاز به دریافت ویزا به 186 کشور در سراسر جهان سفر کنید.

درصورتی که ویزای شما موقت باشد، پایان اعتبار ویزا باید آمریکا را ترک کنید و یا در صورتی که واجد الشرایط باشید، ویزای موقت را تمدید کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری در آمریکا بمانید. ویزاهای موقت معمولا برای افرادی صادر می شود که با اهداف تحصیلی، کاری و یا بازدید از آمریکا به این کشور سفر می کنند و اجازه اقامت دائم در آمریکا ندارند.

موسسه مهاجرتی رویال اپلای royalapply.com | |در کمترین زمان اقامت دائم کشور آمریکا را برای شما دریافت میکند.

مهاجرت به آمریکا از طریق خانواده

افرادی که یکی از اعضای خانواده یعنی همسر، فرزند، والدین یا خواهر و برادر آن ها اقامت دائم آمریکا را دارند و یا شهروند آمریکا هستند، می توانند از طریق خانواده گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. در این روش لازم است که ابتدا اعضای خانواده به عنوان اسپانسر از شما حمایت مالی کنند.

ویزاهایی  که برای ورود به آمریکا از طریق خانواده صادر می شوند بسته به این که اسپانسر شما اقامت دائم آمریکا را دارد یا شهروند آمریکاست به دو دسته کلی تقسیم می شوند. همچنین ویزاهای خانوادگی برای بستگان درجه یک سریع پردازش می شوند و محدودیتی برا ی صدور آن ها نیست.

 در جدول زیر  لیست ویزاهای خانودگی برای بستگان درجه یک شهروند آمریکایی که تعداد صدور این ویزاها  با محدودیتی مواجه نیست را مشاهده می کنید :

پیوستن به همسر در امریکاIR-1
پیوستن فرزند مجرد زیر 21 سال به والدین در آمریکاIR-2
یتیمی که توسط یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور به فرزندی قبول شده است.IR-3
یتیمی که در ایالات متحده توسط یک شهروند آمریکایی به فرزندی پذیرفته می شود.IR-4
پیوستن والدین به فرزند دارای حداقل 21 سال در آمریکاIR-5

در جدول زیر لیست ویزاهای خانوادگی برای بستگان درجه یک مقیم دائم آمریکا که تعداد صدور ویزاها با محدودیت مواجه است و صدور آن ها به ترتیب الویت است، را مشاهده می کنید:

پیوستن فرزند مجرد بالای 21 سال به والدین در آمریکاF1
پیوستن همسر و فرزندان زیر 21 سال و بالای 21 سال به مقیم دائم قانونی در آمریکاF2
پیوستن فرزندان متاهل به والدین شهروند آمریکاF3
پیوستن خواهر و برادر به شهروند بالای 21 سال در آمریکاF4

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

مهاجرت به آمریکا از طریق کار هم به صورت دائمی و هم به صورت موقت امکان پذیر است. با اخذ ویزاهای مبتنی بر کار دائم ، گرین کارت آمریکا را دریافت میکنید و به صورت رسمی اجازه کار، تحصیل و زندگی دائمی در آمریکا را دارید. این نوع ویزاهای دائمی در 5 گروه تقسیم بندی می شوند که هر یک شرایط مخصوص به خود را دارند.

در جدول زیر لیست ویزاهای مبتنی بر کار آمریکا  EMPLOYMEN -BASED VISAکه موجب دریافت گرین کارت آمریکا می شوند را مشاهده می کنید:

افرادی که دارای توانایی های فوق العاده هستند، اساتید و محققان برجسته و مدیرانEB-1
افراد حرفه ای با مدارک تحصیلی پیشرفته و افرادی با توانایی استثنایی در علوم، هنر یا تجارتEB-2
کارگران ماهر و حرفه ایEB-3
مهاجران خاص مانند کارکنان مذهبی یا رسانهEB-4
سرمایه گذارانEB-5

در جدول زیر لیست ویزاهای کاری آمریکا که به افراد  اجازه اقامت موقت می دهد را مشاهده می کنید:

کارکنان خارجی در مشاغل تخصصی که حداقل مدرک لیسانس دارندH-1B
انتقال درون شرکتی نیروی کاری که برای یک شرکت در ایالات متحده ولی خارج از کشور کار می کنند.  L-1
افراد دارای توانایی های فوق العاده ای در علوم، هنر، آموزش، تجارت یا دو و میدانیO
برای ورزشکاران، هنرمندان و هنرمندانی است که برای اجرا به ایالات متحده می آیندP

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

هر سال، ایالات متحده یک قرعه کشی برای صدور ویزای لاتاری برگزار می کند  و تصادفی حداکثر 55000 متقاضی را انتخاب می کند. برای واجد شرایط بودن برای شرکت در قرعه کشی لاتاری، باید از کشوری که  نرخ مهاجرت آن به آمریکا پایین است، باشید. علاوه بر این، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن حداقل مدرک دیپلم و 2 سال سابقه کار

هزینه مهاجرت به آمریکا در سال 2023چه قدر است؟

میانگین هزینه مهاجرت به آمریکا در سال 2023 بین 1200 تا 8000 دلار است. هزینه مهاجرت به ایالات متحده بسته به نوع گرین کارتی که برای آن درخواست می کنید و یا نوع ویزای شما متفاوت است.

علاوه بر این، هزینه ها بسته به اینکه برای پیوستن به خانواده، کار کردن، تحصیل یا سایر برنامه های مهاجرتی متفاوت خواهد بود.

برای برخی برنامه های مهاجرتی لازم است نشان دهید تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده تان در طول زندگی در ایالات متحده را دارید.

در جدول زیر هزینه فرم های مختلف برای خدمات مختلف را مشاهده می کنید:

درخواست کار به صورت موقت  فرم I-129460 دلار
درخواست پیوستن به خانواده  فرم I-130535 دلار
هزینه دریافت گرین کارت  فرم I-4851140 دلار
سوگند نامه اسپانسر برای اثبات حمایت مالی  فرم I-864120 دلار
بایومتریک  در صورت وجود325 دلار
هزینه اداره مهاجرت  در صورت وجود220 دلار
مجوز کار (EAD)  فرم I-765410 دلار

مهاجرت به آمریکا چه قدر طول می کشد؟

مهاجرت به آمریکا بین 3 ماه تا 4.5 سال بسته به روشی  که اقدام می کنید، متفاوت است.

دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق پیوستن به خانواده ممکن است بین 8 تا 30 ماه طول بکشد که به کشور مبداء متقاضی و تعداد در خواست های معوقه در زمان اقدام بستگی دارد.

دریافت اقامت  موقت آمریکا از طریق ویزاهای کاری مانند H-1B،  ممکن است بین 4 تا 9 ماه طول بکشد.

به طور کلی زمان انتظار شما به نوع روش مهاجرت، نوع ویزا، کشور مبدا و حجم کاری اداره مهاجرت در آن زمان بستگی دارد.

  مزایای مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان

  • مهاجر پذیری و تنوع فرهنگی

تنوع فرهنگی در آمریکا این مزیت را دارد که که شما به عنوان یک مهاجر، جامعه ای از مردم کشور خود را در آمریکا بیابید .

  • کیفیت بالای سیستم آموزشی

ایالات متحده تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد. همچنین بورسیه ها و  کمک های مالی زیادی برای دانشجویان واجد شرایط  تحصیل در آمریکا در دسترس است .

  • پاسپورت معتبر

دارندگان گرین کارت می توانند بدون نیاز به ویزا یا مجوز کار در ایالات متحده زندگی و کار کنند. آنها همچنین می توانند آزادانه به آمریکا رفت و آمد کنند. و پس از سپری شدن 5 سال از زندگی در آمریکا دریافت کنند و شهروند آمریکا شوند. پاسپورت آمریکا رتبه چهارم در دنیا را دارد و دارنان آن می توانند به 186 کشور در جهان  بدون نیاز به ویزا سفر کنند. 

  • فرصت های شغلی

بازار کار ایالات متحده متنوع و پویا است و  فرصت های شغلی فراوانی دارد.  همچنین بسیاری از مشاغل دارای حقوق بالا و مزایای منحصر به فرد هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی