ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Threads
نرم افزار و اپلیکیشن

شبکه اجتماعی Threads بیش از 80 درصد کاربران فعال روزانه خود را از دست داده است

تعداد کاربران روزانه Threads دو روز پس از راه‌اندازی حدود 49 میلیون نفر بود، اما تا اول آگوست به 9.6 میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

از زمان انتشار برنامه رقیب توییتر، یعنی Threads توسط متا حدود یک ماه می‌گذرد و هرچند این شبکه اجتماعی در ابتدا مورد استقبال قرار گرفته بود، اما از آن زمان کاربران خود را به میزان قابل‌توجهی از دست داده است. حالا دو شرکت تحلیل داده به‌طور جداگانه اعلام کرده‌اند تعداد کاربرانی که روزانه وارد این برنامه می‌شوند نیز به‌طور مشابهی کاهش پیدا کرده است.

شرکت آنالیز وب Similarweb داده‌های خود را با Gizmodo به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد تعداد کاربران فعال روزانه Threads تنها دو روز پس از راه‌اندازی حدود 49 میلیون نفر بوده است. بااین‌حال، تا اول آگوست این تعداد به 9.6 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

کاهش تعامل کاربران Threads

تعامل کاربران نیز نسبت به اوایل عمر Thread اکنون بسیار کاهش پیدا کرده. داده‌های Similarweb نشان می‌دهد که زمان صرف‌شده کاربران در این برنامه روز 6 ژوئیه با حدود 14 دقیقه در روز به اوج خود رسید، اما این میزان تا 1 آگوست به 2.3 دقیقه در روز کاهش یافت.

شرکت تحقیقات بازار Sensor Tower نیز در گزارش خود ذکر کرده که تعداد کاربران فعال روزانه Threads نسبت به زمان راه‌اندازی برنامه، 82 درصد کاهش پیدا کرده است. در این گزارش گفته شده که تعداد کاربران فعال روزانه رقیب توییتر در زمان اوج خود حدود 44 میلیون نفر بوده است؛ زیرا افراد بیشتری به‌دنبال یک جایگزین واقعی برای شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک بوده‌اند.

بااین‌حال، اکنون تعداد کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی هر روز حدود 1 درصد کاهش پیدا می‌کند. داده‌های Sensor Tower همچنین نشان می‌دهد که تعامل کاربران از 19 دقیقه در روز (در ژوئیه) به 2.9 دقیقه در روز کاهش پیدا کرده است.

این گزارش درحالی منتشر شده که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیراً در جریان جلسه درآمد سه‌ماهه دوم خود گفته بود که روزانه کاربران بیشتری دوباره از Threads بازدید می‌کنند. او همچنین اشاره کرده بود که متا قبل از راه‌اندازی عمومی این شبکه اجتماعی، روی حفظ و بهبود اصول اولیه آن متمرکز بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی