ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تردز
نرم افزار و اپلیکیشن

شبکه اجتماعی تردز با قابلیت مشاهده ترندها، بیشتر شبیه ایکس می‌شود

بخش جدید تردز به کاربران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر به موضوعات داغ روز دسترسی داشته باشند.

امیرحسین امام‌جمعه
نوشته شده توسط امیرحسین امام‌جمعه | ۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۷

متا در سال گذشته اقدام به رونمایی از اپلیکیشن تردز (Threads) به منظور رقابت با ایکس کرد؛ اما هنگام انتشار به‌نظر می‌رسید که مهندسان متا وقت کافی برای افزودن قابلیت‌های متنوع به این محصول را نداشته‌اند. با گذشت زمان، امکانات متنوعی به تردز اضافه شد که قدرت بیشتری را برای رقابت با ایکس در اختیار آن قرار دارد. اکنون متا تصمیم گرفته است بخش جدیدی تحت عنوان Trending Now را به شبکه اجتماعی نوپای خود اضافه کند که به کاربران کمک می‌کند راحت‌تر از گذشته به محتوای مرتبط با موضوعات داغ و محبوب روز دسترسی پیدا کنند.

آیا تردز تبدیل به یک کپی از توییتر سابق خواهد شد؟

تب جدید Trending Now درحال‌حاضر تنها در اختیار کاربران ساکن در ایالات‌متحده قرار گرفته است و سایر کاربران تردز فعلاً نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند؛ اما انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، در اختیار همه قرار بگیرد. این ویژگی یکی از بخش‌های کلیدی توییتر سابق بود که بسیاری از کاربران به آن علاقه داشتند و هنوز هم با نام Trends for you در ایکس حضور دارد. اکنون می‌توان این قسمت را در زیر سرچ‌بار اپلیکیشن تردز مشاهده کرد. مارک زاکربرگ شخصاً در پستی داخل تردز، خبر اضافه‌شدن ویژگی مذکور را اعلام کرده است.

threads

شایان ذکر است که متا چندی پیش اقدام به تست‌کردن تب گفته‌شده تحت عنوان Today’s Topics به‌صورت آزمایشی کرده بود و برخی از کاربران به آن دسترسی داشتند. به‌نظر می‌رسد که نام قبلی چندان برای افراد جذاب نبوده است و متا به‌همین دلیل تصمیم گرفته است تا از عنوانی شناخته‌شده بهره بگیرد. همچنین به همین دلیل ممکن است به کپی‌برداری از ایکس متهم شود؛ اما مشخص است که مدیران تردز هیچ مشکلی با این موضوع ندارند و تنها به جذب بیشتر کاربران فکر می‌کنند.

تردز در ابتدای عرضه توانست توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب کند؛ به‌طوری که تنها در دو روز ابتدایی انتشار، بیش از 49 میلیون کاربر در آن ثبت‌نام کردند. اما رشد سریع آن چندان طول نکشید و بسیاری از افراد، استفاده از این پلتفرم را کنار گذاشتند. از آن زمان، متا سعی داشته است با افزودن پیوسته امکانات جدید، دوباره افراد را ترغیب به استفاده از تردز کند. ازجمله ویژگی‌های افزوده‌شده به تردز که در ابتدای عرضه وجود نداشتند می‌توان به نسخه تحت وب، قابلیت مشابه ری‌توییت تحت نام Repost و گزینه ویرایش پست‌ها اشاره کرد. تمامی این ویژگی‌ها نه‌تنها موجب افزایش محبوبیت تردز شده است؛ بلکه آن را بیشتر از گذشته نیز به ایکس یا توییتر سابق، شبیه کرده است.

امیرحسین امام‌جمعه

امیر علاقه بسیاری به زمینه‌های مشترک زیست‌شناسی و فناوری دارد و در حوزه نگارش محتوای آموزشی و بررسی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها فعال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی