ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیر تحول تلفن های همراه ۱۵۰ دلاری

در هفته ای که گذشت موتورولا از جدید ترین تلفن هوشمند خود یعنی Moto E پرده برداشت و مجددا مانند گذشته، سقف انتظارات ما از قدرت یک تلفن همراه با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلاری ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۳

در هفته ای که گذشت موتورولا از جدید ترین تلفن هوشمند خود یعنی Moto E پرده برداشت و مجددا مانند گذشته، سقف انتظارات ما از قدرت یک تلفن همراه با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلاری را بالا برد. همیشه پیشرفت های بزرگ فناوری مسیر نزول قیمت را می سازند.  فقط شش ماه پیش موتورولا با معرفی Moto G به عنوان یک اسمارت فون قدرتمند ولی ارزان قیمت این موضوع را اثبات کرد.

در زمان های نه چندان دور ۱۵۰ دلار نهایتا بودجه خرید یک مدل تلفن همراه تاشو با دوربین VGA بود. اما امروزه با همین بودجه ما شاهد وجود تلفن های هوشمند به مراتب قدرتمند تر از گذشته هستیم. برخلاف بازار و فروش تلفن های رده بالا، مدل های رده پایین با هر نسل پیشرفت تلفن های هوشمند جهش قابل توجهی در فروش در بازارهای بین مللی داشته اند.

بیایید تا با هم نگاهی به این سیر تحول داشته باشیم. با دیجیاتو همراه باشید.

سال ۲۰۰۹ -  RAZR V3

2009-RAZR-V3-SERIES

در سال ۲۰۰۹ سومین تلفن همراه پر فروش امریکا، یک محصول تاشوی حدودا ۵ ساله از شرکت موتورولا با یک صفحه نمایش ۲.۲ اینچی و با حافظه داخلی تنها ۵ مگابایت بود.  در آن زمان سری RAZR  دارای یکی از زیباترین طراحی ها بود. در سال ۲۰۰۹ سری V3 گوی سبقت را از دیگر رقبا به سرعت ربود و جزو محبوب ترین تلفن های همراه شد. در آن زمان که آیفون ۳ جی اس با حدود قیمت ۵۹۹ دلار به فروش می رفت، RAZR V3 فقط حدود ۱۰۰ دلار قیمت داشت و با این قیمت یکی از مقرون به صرفه ترین تلفن همراه های آن زمان شد.

سال ۲۰۱۱ - LG Optimus V

optimusv

به سال ۲۰۱۱ می رویم و حالا بودجه شما وضع بهتری پیدا کرده و دیگر نیازی نیست تلفن همراه انتخابی شما محدود به مدل هایی با ظاهر قدیمی و تاشو باشد. در این زمان، تلفن های اندرویدی از نظر قیمتی وضعیت مناسب تری داشتند ولی با این حال باز هم با بودجه ۱۵۰ دلار نیاز به انتخاب یک مدل با سخت افزار نه چندان قوی انتخاب می شد.

به عنوان مثال LG Optimus V با حدود قیمت ۱۵۰ دلار با یک سخت افزار معقول به فروش می رفت.  البته این مدل در اصل نسخه بهبود یافته LG Optimus T محسوب می شد که در آن زمان با شکست مواجه شده بود. متاسفانه کاربران تلفن های هوشمند رده پایین در آن زمان به استفاده اجباری از اندرویدی های از رده خارج شده محکوم شده بودند.

سال ۲۰۱۳ - Moto G و Nokia Lumia 520

motog

با معرفی موتو جی توسط موتورولا اوضاع به طرز شگفت آوری در سال ۲۰۱۳ رو به بهبود رفت. فروش این تلفن هوشمند تنها با ۱۷۹ دلار در امریکا نشان از برنامه موتورولا برای تغییر قائده بازی می داد. موتو جی حاوی  یک پردازنده مدرن، صفحه نمایش بزرگ ۴.۵ اینچی 720p و از همه مهم تر دارای اندروید خالص و به روز است.

برای اولین بار در تاریخ تلفن های هوشمند رده پایین ما شاهد یک سخت افزار و نرم افزار به روز و قدرتمند هستیم. همین موضوع باعث شد موتو جی جزو پرفروش ترین تلفن های همراه موتورولا شناخته شود.

lumia520

در همان زمان نوکیا هم لومیا ۵۲۰ خود را به عنوان یکی دیگر از انتخاب های اغوا کننده رو کرد. با قیمت تنها ۹۹ دلار شما یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش ۴ اینچی با پنل IPS، مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی با سیستم عامل ویندوز فون ۸ خواهید داشت.  تنها ضعفی که در لومیا ۵۲۰ دیده شد حجم کم باتری آن بود. قیمت به شدت رقابتی و قدرت سخت افزاری مناسب لومیا ۵۲۰ را به سرعت پرفروش ترین تلفن هوشمند ویندوز فونی تاریخ تبدیل کرد.

مه ۲۰۱۴ - Moto E

motoe

همانطور که گفتیم تنها شش ماه از معرفی موتو جی گذشته و از آن زمان تا الان این مدل به پرفروش ترین محصول موتورولا تبدیل شده. با چنین موفقیت بزرگی اصلا جای تعجبی نداشت که موتورولا با همین فرمول قصد تکرار این موفقیت را با معرفی یک محصول جدید داشته باشد. این بار قصد دارد با جسارت تمام با Moto E (که آنچنان دست کمی از موتو جی ندارد) به این هدف دست یابد. این محصول ۱۲۹ دلاری دارای یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی، دوربین ۵ مگاپیکسلی (فاقد فلاش نوری البته) است و مجددا آخرین نسخه اندروید به روی آن سوار شده است. Moto E با این قیمت کم و امکانات بسیار به خوبی می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای اکثر افراد باشد.

اما نکته قابل توجه این است که به هر حال با پرداخت هزینه های بیشتر می توان امکانات جانبی بسیار بیشتری هم داشت. کما اینکه تلفن های رده بالای ۶۰۰ دلاری امکاناتی نظیر حسگر اثر انگشت، دوربین های خیلی بهتر و در کل امکانات بیشتری دارند. اما باید دید دیدگاه شما برای یک تلفن همراه هوشمند چیست و شما برای چه امکاناتی هزینه پرداخت می کنید.

امروزه تلفن های هوشمند تبدیل به قسمت مهمی از شغل، تفریح و زندگی ما شده اند. همه روزه شاهد کاهش قیمت و بهبود کیفیت آنها هستیم. روزی خواهد رسید که تمام افراد قادر به استفاده از آخرین تکنولوژی های روز با کمترین مقدار هزینه خواهند بود.  و بالاخره دنیا برای تلفن های تاشو و بی کیفیت به پایان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • scarface
    scarface | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    نوکیا واقعا گوشی های خوب و رقابتی تو همه رنج قیمت400-1600میزنه که همشون عالی هستن و برا همشون هم تا چند سال اپدیت میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی