ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادی کیو مدیر ارشد اپل و جیمی آیووین مدیرعامل بیتس، از دلایل پیوند دو شرکت می گویند

ادی کیو، مدیر سرویس های اینترنتی و فروشگاه آیتونز از اپل، قرار بود امسال در کنار کریگ فدریگی مدیر تیم توسعه OS X و iOS در کُد کنفرانس ظاهر شود ولی در عوض در کنار ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۵۵

ادی کیو، مدیر سرویس های اینترنتی و فروشگاه آیتونز از اپل، قرار بود امسال در کنار کریگ فدریگی مدیر تیم توسعه OS X و iOS در کُد کنفرانس ظاهر شود ولی در عوض در کنار جیمی آیووین، یکی از دو موسس بیتس که به تازگی به اپل پبوسته روی صحنه آمد و حرف های جالبی زد.

از همان زمان که برای اولین بار شایعه خرید ۳ میلیارد دلاری Beats توسط اپل در اینترنت منتشر شد، اکثر کارشناسان به دنبال دلایل چنین اقدامی می گشتند. سرانجام ادی کیو، معاون ارشد اپل، و جیمی آیووین، مدیرعامل بیتس، در Code Conference در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به تشریح یکی از بزرگترین خرید های اپل پرداختند.

ادی کیو در سخنان خود اینچنین می گوید: "ما در انجام این خرید هیچ شکی نداشتیم"، معاون ارشد اپل، با تشریح دلایل اپل برای این خرید، ادامه می دهد: "دکتر دری یک هنرمند فوق العاده است که گوشی بی نظیر برای موسیقی دارد." اما قطعا استعداد دری دلیل کافی برای خرج ۳ میلیارد دلار نیست، لذا کیو اضافه می کند:

"آن ها در ساخت هدفون کار بی مانندی را انجام داده اند و توانسته اند موسیقی را با صدایی عالی به گوش مخاطب برسانند." در نهایت از سخنان کیو بر می آید که سرویس پخش موزیک Beats هم یکی از دلایل اپل برای خرید بزرگ بوده است؛ "Beats Music اولین سروس اشتراک و پخش موسیقی است که از دید ما توانسته همه چیز را درست و به بهترین نحو انجام دهد."

جیمی آیووین هم از سمت Beats توضیح می دهد که هدف شرکتش از این توافق یافتن همراهی بوده که احترام زیادی برای موسیقی قائل شود و صد البته از لحاظ سخت افزاری نیز بتواند ترتیبی دهد تا موسیقی به بهترین نحو به دست کاربر رسد. آیووین اینچنین می گوید: "دوستان ما در اپل کاملا کار ما را درک می کنند و به آن احترام می گذارند. آن ها با فلسفه کپی رایت همسو هستند و چرخه تامین موسیقی را قبول دارند". آیووین البته علاوه بر این موارد عاشقانه، به فکر سودی که از این شراکت حاصل می شود نیز است و اشاره می کند: "رؤیای ما این است که در دنیا هر کس آیفونی می خرد، هدفون های کنونی خود را نیز به هدفون های بیتس ارتقا دهد."

جیمی آیووین از کیفیت بد ایربادهای اپل گفت: "آنها فقط برای این ساخته می شوند که دستگاه [آیفون] کار کند. ولی شما «اینک آخرالزمان» را می بینید و صدای هلی کوپتر مثل صدای پشه به گوش می رسد." ادی کیو هم یک اعتراف نسبی به این قضیه داشت و گفت: "ما بهترین هدفون های داخل جعبه محصول را می سازیم" ولی در کل چطورند؟ تقریبا هم نظر با آیووین بود: "وقتی بهترین صدا را می خواهید باید پول خوبی هم بابتش بپردازید."

آیووین لا به لای صحبت های خود گریزی نیز به تجربه همکاری ناموفق با HTC و شکست آن پروژه می زند و وقتی که از او پرسیده می شود چرا همان زمان که به یک همکار نیاز داشتند، به سراغ اپل نیامدند، گفت: "من در طول سالیان گذشته این موضوع را ده ها بار با اپل مطرح کرده بودم، اما خب آن ها همانقدر که در ساخت محصولاتشان وسواس به خرج می دهند و سخت گیر هستند، در شراکت نیز شرایط خودشان را دارند. صدا برای تجربه کاربری محصولات اپل خیلی مهم است. باس قوی و غنی لازمه موسیقی خوب است."

او در پایان افزود: "شما ۱۰ سال با یک نفر نامزد هستید و بعد یک مرتبه ازدواج می کنید." آیا جیمی آیووین از محصولات آینده اپل خبر دارد؟ خیلی جالب است که بدانید، نه! او می گوید: "وقتی من به آنجا [اپل] می روم، روی همه چیز روکش می اندازند. اصلا شوخی نمی کنم!"

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • ایمان باقرپور
    ایمان باقرپور | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    به نظرم خرید خیلی خوبیه و Apple نیاز به یک خونه تکونی اساسی تو بخش سرویس موسیقی iTunes داشت.

    در مورد sennheiser سان هایزر، اگه واقعا کارش خوبه باید تبلیغات کنه و خودشو معرفی کنه، وقتی نمی تونه در سطح جهانی تبلیغات کنه و خودشو نشون بده چطور می تونه یک سرویس آنلاین موسیقی داشته باشه و میلیون ها کاربر رو پشتیبانی کنه؟...

    یکی از خوبی های Beats برای Apple اینکه هر دو تو یک کشور قرار دارند و راحتتر می تونن با هم همکاری کنند...

  • dani
    dani | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    آیپاد تاچ نسل ۶ چه شود با بیتس .

  • َAlchemist
    َAlchemist | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    بیتس واقعا فقط اسم در کرده.بیتس در مقابل سن هایزر مثل X3 در

    مقابل آوونتادر.

  • maham
    maham | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    تو رو خدا جواب بدید بی ربطه
    بین آیپد ایر با سرفیس کدوم بهتره
    اگه شما 2500 پول داشتید کنسول بازی میخریدید یا جی 3 یا سرفیس یا یکی از محصولات اپل

    • عبداله احمدی (galaxy)
      عبداله احمدی (galaxy) | ۸ خرداد ۱۳۹۳

      من 2500 داشتم یه نوت 3میخریدم ... کنسولو بی خیال شو ...یا اگه اپل دوست بودم این دو سه ماهه هم صبر میکردم ایفون 6بیاد

    • zoroastrian
      zoroastrian | ۸ خرداد ۱۳۹۳

      ipad air .

  • Reza
    Reza | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    چندان خوشم نیومد طوری حرف زده انگار اینا اپل رو خریدن.
    به نظر من هم تو این رده ایرپادها خیلیم خوبن...طراحیه شیک،صدایه خوب،بدون اینکه گوشت رو تو دراز مدت اذیت کنن.
    درضمن منم موافقم که سنهایزر صداش بهتر از بیتز هست...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی