ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تلفن هایی که از آخرالزمان هم جان سالم به در می برند!

گم شدن لوازم الکترونیکی محبوب بسیار ناراحت کننده است. اما نه بدتر از خرد شدن در اثر سقوط! خوشبختانه دستگاه ها روز به روز نسبت به اینگونه حوادث مقاوم تر شده اند. اما شاید شما ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۵

گم شدن لوازم الکترونیکی محبوب بسیار ناراحت کننده است. اما نه بدتر از خرد شدن در اثر سقوط! خوشبختانه دستگاه ها روز به روز نسبت به اینگونه حوادث مقاوم تر شده اند. اما شاید شما نیاز به چیزی بسیار قوی تر داشته باشید. تلفن هایی با بدنه بسیار مقاوم چیز جدیدی نیستند و روز به روز هم نسبت به قبل مقاوم تر شده اند.

این تلفن ها باید دو استاندارد صنعتی برای استحکام داشته باشند: IP-67 و MIL-810G. مورد اول به این معنی است که هیچ گرد و غبار یا مایعی قادر به نفوذ به داخل دستگاه نباشد و MIL-810G مجموعه ای از مشخصات است که توسط ارتش ایالات متحده تنظیم شده و بر مبنای آن دستگاه باید در شرایط بسیار سخت و وضعیت خشن جوی دوام بیاورد. به زبان ساده، اینها آنقدر مقاوم هستند که حتی از علاقه شدید نوزادان ۲ ساله در پرتاب اشیا هم جان سالم به سر می برند.

با دیجیاتو همراه باشید تا تعدادی از این تلفن های قوی هیکل را بشناسیم.

 

Samsung Galaxy S5 Active

 

galaxys5act

جدیدترین کهکشانی سامسونگ دارای نسخه مقاومی است که گلکسی اس ۵ اکتیو نام دارد. نکته جالبی که باید اشاره کرد این است که اکثر تلفن های جان سخت از سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی برخوردار نیستند. ولی گلکسی اس ۵ اکتیو چیزی کمتر از نسخه اصلی ندارد. آخرین نسخه اندروید، صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با کیفیت فول اچ دی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دیگر مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری در کنار یک بدنه بسیار قدرتمند، اس ۵ اکتیو را تبدیل به یکی از بهترین گزینه های موجود در این دسته از تلفن های مقاوم کرده اند.

 

Kyocerra Torque

smartphone-bear-grylls-kyoceratorque1

همانطور که گفتیم، از دست دادن مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری در دسته تلفن های مقاوم یک موضوع عادی است. کیوسرا تورک (Kyocerra Torque) نام تلفن هوشمندی مقاوم از شرکت مخابراتی اسپرینت است. اما حدود یک سال از معرفی آن گذشته و بدتر از آن، از اندروید ۲ سال پیش یعنی نسخه ۴.۰ بهره می برد. از مشخصات سخت افزاری آن می توان به صفحه نمایش این دستگاه ۴ اینچ، پردازنده ۲ هسته ای با ۱.۲ گیگاهرتز سرعت، ۱ گیگابات رم، ۴ گیگ فضای داخلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.اگر از کاربران اسپرینت هستید، شاید قابلیت تماس مستقیم (push-to-talk) در کنار قدرت بدنه این تلفن از مزایای خریدش مقاوم باشد.

 

Casio G'zOne Commando 4G

 

10053-main-large-casio-g-zone-commando-4g

محصول شرکت مخابراتی ورایزن یعنی Casio's G'zOne Commando هم از مانند مدل قبلی سخت افزار قوی و چشمگیری ندارد. شاید تنها نقطه قوت آن حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسلی اش باشد. اکثرا به دلیل ظاهر خاص این تلفن هوشمند جذب آن شده اند و به نظر می آید در سخت ترین جنگ ها هم قابل استفاده است.

 

CAT B15 و Nautiz X1

CAT-B15-Nautiz X1

اکثرا خرید اینگونه تلفن های هوشمند قدرتمند توسط شرکت ها و دولت ها انجام می شود تا تحت هر شرایطی قادر به ارتباط با کارمندان خود باشند. شرکت CAT سازنده تجهیزات ساخت و ساز از سال ۲۰۱۲ وارد صنعت تلفن های مقاوم شده. مدل B15 این شرکت سخت افزار بسیار ناامید کننده ای دارد. اما به دلیل بدنه تمام آلومینیومی و لبه های بالا و پایین از جنس لاستیک سنگین، تبدیل به یکی از مقاوم ترین تلفن های هوشمند شده.

Nautiz X1 محصول گروه هندل هلد هم کارمندان شرکت های بزرگ را هدف قرار داده. این دستگاه به طور کامل با استفاده از روش های واقعی توسط ارتش امریکا مورد آزمایش قرار گرفته تا در دسته بندی تلفن های مستحکم قرار بگیرد. اکس ۱ از صفحه نمایش ۴ اینچی بسیار روشن جهت استفاده در زیر نور خورشید بهره می برد. خریداران این دستگاه می توانند انتخاب کنند که چه سخت افزاری (مانند سایز باتری، سیستم عامل و غیره) نیاز دارند و طبق نیاز آنها دستگاه ساخته می شود.

به طور کلی خرید اینگونه دستگاه ها به دلیل بدنه مقاوم آنها است و نه سخت افزار. اگر نیاز به اینگونه تلفن های مستحکم دارید، باید با این موضوع کنار آمده باشید. اما خوشبختانه تلفن های هوشمند روز به روز نسبت به قبل مقاوم تر شده اند. به طور مثال ظهور شیشه گوریلا گلس [چگونه ها] که امنیت صفحه نمایش دستگاه را به حد بسیاری بالا برده، از این جمله پیشرفت ها است. سونی و سامسونگ هم که شروع به ساخت تلفن های مقاوم در برابر آب و خاک کرده اند. شاید به زودی ما در همه تلفن های هوشمند اینگونه استحکاماتی را ببینیم.

آیا شما تجربه کار با تلفن های بسیار مقاوم را دارید؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • حمید رضا
    حمید رضا | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

    1100 بخاطر استفاده از فناوری نانو فنا ناپذیره :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی