ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی اولین اسپانسر اصلی جام جهانی که خواستار تحقیقات جدی درباره تبانی قطری ها شد

سونی اولین اسپانسر جام جهانی است که خواستار تحقیقات رسمی در مورد اتهام تبانی و پرداخت رشوه از سوی قطر برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ می شود و به این شکل وزنه ای به ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۳

سونی اولین اسپانسر جام جهانی است که خواستار تحقیقات رسمی در مورد اتهام تبانی و پرداخت رشوه از سوی قطر برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ می شود و به این شکل وزنه ای به کفه ترازوی مدیران فیفا که تهدید کرده اند در صورت اثبات تبانی، کشور میزبان را تغییر خواهند داد، اضافه شده.

فیفا به عنوان نهاد اداره کننده فوتبال در سرتاسر دنیا، شروع به تحقیقات داخلی در مورد فرآیند تصمیم گیری برای اعطای میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر کرده. قطر که کشوری کوچک با گرمای وحشتناک در ماه برگزاری جام جهانی است، از فوتبال قدرتمندی نیز برخوردار نیست و از همان ابتدا به شدت انتخابش محل سوال بوده.

حالا چند روزی است که ساندی تایمز از اسنادی سخن می گوید که در آنها پرداخت رشوه برای خرید رای ثبت شده. قرار است یک دادستان امریکایی که تحقیقات داخلی فیفا را هدایت می کند، کمی بعد از جام جهانی برزیل گزارش خود را ارائه دهد.

ساندی تایمز گزارش داده که محمد بن همام (عکس بالا) که در زمان رای گیری زمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، جلسات متعددی با مدیران قطری و دولت های مختلف داشته تا توافقات غیرقانونی را به نتیجه برساند. قطر این ادعا را رد کرده و بن همام نیز سکوت برگزیده.

تا کنون اسپانسرهای جام جهانی نیز در مورد این ماجرا سکوت پیشه کرده بودند ولی سونی سرانجام به میان آمده و در بیانه ای خواستار "رسیدگی مناسب به این ادعاها" شده "تا قوانین رقابت منصفانه و سالم در سرتاسر ورزش فوتبال جاری باشند."

فیفا در سال گذشته ۱.۴ میلیارد دلار درآمد داشت که ۶۰۰ میلیون دلار آن از حق پخش تلویزیونی بود و ۴۰۰ میلیون دلار نیز از اسپانسرها و شرکای بازاریاب به دست آمده بود. قرارداد سونی که یکی از ۶ اسپانسر اصلی فیفا است، امسال خاتمه می یابد و همین، اهرمی مناسب برای مذاکره درباره یک قرارداد جدید با فیفا است که نمی خواهد این اسپانسر ۱۸۰ میلیون دلاری را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • جواد موسوی
    جواد موسوی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    من یه مدت واسم سوال بود ایران چیجوری بهترین فدراسیون سال شد بعد دیدم قطرهم میزبان شد کلا قانع شدم.
    بن همتم و کفاشیان رفیق فاب هم بودن طفلکیا

  • فرزاد
    فرزاد | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    کمپانی GLX اسپانسر گل کوچیک محله ها هنوز درخواست پیگیری و رسیدگی توی این موضوع رو نداده ؟!

  • pars
    pars | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    عاشقتم سونی جوووووووون :-)
    I Love Sony :-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی