ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به اپلیکیشن فیفا برای جام جهانی؛ زیبا، جذاب، هیجان‌انگیز

با رونقِ تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها، مسئولین و برگزارکنندگان رویدادهای مهم جهانی به فکرِ تولید و طراحی اپلیکیشن‌های اختصاصی برای رویدادها افتادند. برگزارکنندگان بزرگ‌ترین رویدادِ ورزشی جهان بعد از المپیک، یعنی جام‌جهانیِ فوتبال هم از ...

فواد خاک‌نژاد
نوشته شده توسط فواد خاک‌نژاد | ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۲

با رونقِ تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها، مسئولین و برگزارکنندگان رویدادهای مهم جهانی به فکرِ تولید و طراحی اپلیکیشن‌های اختصاصی برای رویدادها افتادند. برگزارکنندگان بزرگ‌ترین رویدادِ ورزشی جهان بعد از المپیک، یعنی جام‌جهانیِ فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیستند.

آن‌ها در دو دوره‌ی اخیر برگزاری این جامِ معتبر، اپلیکیشنی را برای هواداران این رویداد بزرگِ ورزشی منتشر کرده اند. اما اپلیکیشنی که فیفا برای جام جهانی ۲۰۱۴ منتشر کرده در طراحی، ایده‌پردازی و تجربه‌ی کاربری دستِ کمی از یک شاهکار ندارد. امروز در دیجیاتو به بررسی این اپلیکیشن می پردازیم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

fifa-app

اگر اهلِ فوتبال هستید که هیچ. اگر به فوتبال علاقه‌مند هم نباشید امکاناتِ اپلیکیشن رسمی جام جهانی ۲۰۱۴ شما را ترغیب به استفاده از این اپلیکیشن می‌کند. طراحیِ حرفه‌ای، کاربرپسند و جذاب این اپلیکیشن بی شک آن را تبدیل به یکی از اپ‌های برتر امسال خواهد کرد.

این اپلیکیشن از چند بخشِ اصلی تشکیل شده. اگر هنگامی که یک بازی در جریان است وارد این اپلیکیشن شوید، به صورت خودکار با تایم‌لاین یا نوار زمان روبه‌رو خواهید شد که نشان می‌دهد چند دقیقه از بازی گذشته، بازی چندچند است و چه اتفاقی در همان لحظه از بازی افتاده.

Screen Shot 1393-03-31 at 6.59.54 PM

به عنوان مثال می‌توانید بخوانید که تیم فرانسه در همین لحظه به یک ضربه کرنر دست یافته. پوشش زنده‌ی بازی در صفحه اول به صورت میکروبلاگینگ ارائه می‌شود و همین نشان می‌دهد که طراحان این اپلیکیشن تا چه حد رسانه‌های جدید و رسانه‌های خُرد را در طراحی آن جدی گرفته‌اند.

امکان بعدی این اپلیکیشن دسترسی به اخبار لحظه‌ای‌ است. آخرین گفتگوها، کنفرانس‌های خبری، واکنش‌ها و اخبار بازی‌ها در این بخش تحت پوشش قرار گرفته. اما جذاب‌ترین بخشِ اخبارِ این اپلیکیشن، عکس های لحظه‌ای از زمان ورود اتوبوس تیم‌ها به ورزشگاه تا سوت پایانِ بازی‌ها است. عکس‌ها به صورت خودکار به روز می‌شوند و شما حتی اگر به پخش تلویزیونی بازی‌ها دسترسی نداشته باشید می‌توانید جدیدترین عکس‌ها و ویدیوها را به صورت لحظه‌ای در این اپلیکیشن ببینید.

Screen Shot 1393-03-31 at 7.00.09 PM
بخش سومِ این اپلیکیشن بخشِ مخصوصِ تیم‌هاست. شما می‌توانید تمامِ اطلاعاتی که از تیم‌های شرکت‌کننده در این جام را نیاز دارید در این بخش بیابید. از تاریخچه‌ی تشکیلِ تیم‌ها گرفته تا بیوگرافیِ تک‌تکِ بازیکنانِ تیم‌ها. حتی می‌توانید با ستارگان سابق تیم‌های ملی، فرهنگ و سبک‌زندگی کشورها، رده‌بندی‌ِ آن‌ها در فیفا و اطلاعات جذاب دیگر آشنا شوید. در این بخش همین‌طور به جدیدترین نتیجه‌ها، جدیدترین آنالیزها شامل میزان مالکیت توپ، شوت‌های صحیح و خطا، تعداد کارت‌ها و ده‌ها اطلاعاتِ مفید و به روز دیگر دسترسی داشته باشید.

بخش دیگری که احتمالاً خیلی به دردِ خوره‌های فوتبال می‌خورد آخرین جدول بازی‌هاست. شما زودتر از هر رسانه‌ی دیگری روی این اپلیکیشن می‌توانید به جدیدترین تغییر و تحولات جدول‌های گروهی و حذفی دسترسی داشته باشید. امکان دیگری که این بخش را جذاب می‌کند، مشاهده حدس و گمان‌ها است. مثلاً می‌توانید ببینید تیم ایتالیا در چه صورتی می‌تواند به دور بعد صعود کند و اگر صعود کند با کدام تیم بازی خواهد داشت. امکانی که کار خیلی از فوتبال دوست ها را ساده خواهد کرد.

آقای گل جام تا این لحظه‌ کیست؟ بهترین دفاع جام تا این لحظه چه کسی بوده است؟ همه و همه‌ی این آمارهای جذاب را در بخش یا جوایز می‌توانید ببینید. بهترین بازیکن هر بازی به انتخاب فیفا را هم می‌توانید در این بخش از اپلیکیشن دریابید.

screen568x568

اگر اهل توییتر باشید یکی از بخش‌های این اپلیکیشن بدجوری شما را سر ذوق می‌آورد و آن بخش شبکه‌های اجتماعی این اپلیکیشن است. این اپلیکیشن به صورت هوشمند به شما نشان می‌دهد چه کسی در کجای جهان در همین لحظه با هشتگِ جام‌جهانی مطلبی را روی فیس‌بوک یا توییتر فرستاده. همین‌طور موقعیت مکانی فرستنده‌ی توییت هم (در صورت رضایت خودش) به شما نشان داده می‌شود. اگر اهل توییت کردن و حضور در شبکه‌های اجتماعی باشید این بخش برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

اپلیکیشن فیفا چندبازیِ ساده مثل ضربات پنالتی، مسابقه‌ی اطلاعات عمومی فوتبال و چند بازی ساده‌ی دیگر را هم برای کاربرانش در نظر گرفته است که کاربران اپلیکیشن هرچه بیشتر در این اپلیکیشن باقی بمانند. بازی‌هایی که بسیار زیبا طراحی شده‌اند و می‌توانند دقایقی شما را سرگرم کنند.

فیفا با انتشار این اپلیکیشن نشان داد که می‌تواند در حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند خوش‌سلیقه ظاهر شود و کاربرانش را راضی نگاه دارد. این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید منتشر شده است و شما می‌توانید آن‌ها را از این‌جا دانلود کنید.

FIFA Official App

FIFA Official App

سازنده: فیفا قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید، iOS حجم: ۳۱/۳۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • نیما
    نیما | ۴ تیر ۱۳۹۳

    یکی از بهترین و کاملترین اپ هایی که تابحال دیدم طی این ۴سال! حجم کم و از همه لحاظ بی نقص.


    (جون هرکی که دوست دارید نظرات نامربوط به پست رو بدون تعارف حذف کنید)

  • مازیار
    مازیار | ۱ تیر ۱۳۹۳

    برنامش فوق العادست ، گرافیکی بی نظیری و آپدیت های لایو بی نظیری داره .

  • مهرداد
    مهرداد | ۱ تیر ۱۳۹۳

    چرا از کافه‌بازار لینک ندادید؟
    http://cafebazaar.ir/app/com.fifa.fifaapp.android/?l=fa

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی