ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

فروش ۲۶.۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند توسط شیائومی در نیمه اول سال ۲۰۱۴

کمپانی چینی شیائومی که پیش تر از "تبلت می پد خود با چیپ Tegra K1 و دیزاین آیپد مینی" رونمایی کرده بود، طی خبری اعلام کرد فروش نیم سال اول ۲۰۱۴ این شرکت حدود ۲۶.۱ ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۲

کمپانی چینی شیائومی که پیش تر از "تبلت می پد خود با چیپ Tegra K1 و دیزاین آیپد مینی" رونمایی کرده بود، طی خبری اعلام کرد فروش نیم سال اول ۲۰۱۴ این شرکت حدود ۲۶.۱ میلیون تلفن هوشمند بوده است.

مدیر اجرایی شیائومی، آقای لی جون، اعلام کرد درآمد این شرکت بالغ بر ۵.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۹ درصد افزایش داشته. لازم به ذکر است فروش ۲۶.۱ میلیون دستگاه بیش از فروش کل سال ۲۰۱۳ بوده و رشد ۲۷۱ درصدی را نسبت به سال گذشته با خود در پی داشته است. البته دلیل فروش فوق العاده و آمار جالب شیائومی هنوز مبهم باقی مانده.

این کمپانی چینی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴، فقط ۱۱ میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده و مابقی آن عدد، مربوط به فروش سه ماهه دوم سال بوده. آنطور که مدیران شیائومی می گویند، این کمپانی برنامه ریزی کرده بود که در سال ۲۰۱۴ چهل میلیون دستگاه به فروش برسانند اما با این شرایط، هدف را به ۶۰ میلیون دستگاه افزایش دادند. لازم به ذکر است که شیائومی اعلام کرد قصد دارد فروش را در سال بعد به ۱۰۰ میلیون دستگاه برساند.

شیائومی در سال ۲۰۱۰ با انتشار فریمور MIUI برای خود اسم و رسمی به پا کرد و بعدها مانند تاچ ویز در سامسونگ، رابط کاربری می یو آی را در تلفن های هوشمندش استفاده کرد. در سال های بعد این شرکت تلفن های هوشمند قدرتمندی با نام های Mi-2 و Mi-3 با قیمت هایی مقرون به بازار صرفه عرضه کرد. برای مثال آخرین پرچمدار این شرکت یعنی می-۳ با قیمت ۳۳۰ دلار (کمتر از نصف قیمت دیگر پرچمداران) به فروش می رسد. البته اصالت طرح های شیائومی مورد بحث است، ولی به هر حال نمی توان زیبایی و قدرتمندی محصولات این شرکت چینی را نادیده گرفت.

شیائومی در سپتامبر سال ۲۰۱۳ با جذب مدیر ارشد سابق گوگل، آقای هوگو بارا، در تیتر خبرها قرار گرفته بود. این کمپانی قصد دارد بازار خود را با کمک هوگو بارا به دیگر کشورها گسترش دهد. هم اکنون محصولات این شرکت در سنگاپور و مالزی هم به فروش می رسد.

جالب است بدانید کل فروش سال ۲۰۱۲ این شرکت، فقط ۷.۱۹ میلیون دستگاه بوده. گویا با این روند رشد به زودی رقیبی قدرتمند برای هواوی از دیار چشم بادامی ها خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • WOLF
    WOLF | ۱۱ تیر ۱۳۹۳

    Huawei هم خیلی خوب خودشو نشون داده از مارکای چینی مخصوصا p7 خیلی مشتاقم بیاد ببینم چجوری هست :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی