ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیاد مرزهای الکترونیک: تلفن های اندرویدی موقعیت مکانی کاربرانشان را فاش می کنند

ممکن است شما توسط تلفن هوشمند اندرویدی تان در فیسبوک، فورسکوئر و توئیتر، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما اینکه موبایل تان بدون اطلاع و اجازه شما چنین کند، اصلاً جذاب ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

ممکن است شما توسط تلفن هوشمند اندرویدی تان در فیسبوک، فورسکوئر و توئیتر، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما اینکه موبایل تان بدون اطلاع و اجازه شما چنین کند، اصلاً جذاب به نظر نمی رسد. در همین رابطه بنیاد مرزهای الکترونیک (Electronic Frontier Foundation) یک مشکل اساسی در همین رابطه در تلفن های جدید اندرویدی یافته و آن را گزارش کرده است.

بر اساس یافته های EFF، زمانیکه یک ابزار اندرویدی مجهز به نسخه ۳٫۱ یا نسخه های بعدی در وضعیت PNO باشد، اطلاعات مربوط به شبکه های Wi-Fi که به آنها متصل بوده را پراکنده می کند. در این حالت هر کسی که در حوزه شبکه وای فای شما باشد با تجسس و بررسی این اطلاعات پراکنده شده توسط تلفنتان، می تواند با استخراج نام شبکه های وای فای مربوطه بفهمد شما در چه مکان هایی بوده‌اید. درک این اطلاعات مکانی در واقع از نام شبکه وای فایی که به آن متصل می شوید، نشات می گیرد.

برای مثال اگر در کافه یا شرکتی بوده اید که به شبکه بیسیم آنجا وصل شده اید، هر کسی که بتواند اطلاعات منتشره از تلفن اندرویدی شما را استخراج کرده و نام کافه یا شرکت مربوطه را ببیند، می‌تواند بفهمد شما در چه مکان هایی به وای فای وصل شده اید. این درحالیست که ممکن است شما حتی متوجه اتصال وای فای به شبکه بیسیم کافه یا شرکت مربوطه هم نشوید.

حالت PNO که مخفف Preferred Network Offload است، به کاهش مصرف باتری کمک کرده و اتصال به شبکه‌های وای فای در این وضعیت نسبت به GPRS ،EDGE یا 3G اولویت پیدا می کند. در این حالت حتی زمانی که صفحه نمایش تلفن یا تبلت اندرویدی شما خاموش است، مشغول جستجو برای اتصالات وای فای جدید است. اتصال به وای فای در مقایسه با دیتای اپراتور مصرف باتری کمتری دارد.

در پاسخ به انتشار این مشکل از سوی EFF، گوگل این پاسخ را ارسال کرده است:

گوگل

گوگل

ما به امنیت مکانی کاربرانمان اهمیت ویژه ای می دهیم و همیشه از اینکه از مشکلات احتمالی آگاه شده و نسبت به رفعشان اقدام کنیم، استقبال می کنیم. در وضعیت فعلی، حذف امکان جستجوی خودکار شبکه های وای فای می تواند روی تسهیل ارتباطات کاربران تاثیر منفی بگذارد. با این وجود ما روی مشکل کار کرده و در نسخه های بعدی ایراد مربوطه را مرتفع خواهیم کرد.

به هر حال تا زمان حل مشکل، EFF توصیه می کند با ورود به تنظیمات ابزار اندرویدی خود و در تنظیمات پیشرفته Wi-Fi، گزینه Keep Wi-Fi on During Sleep را بر روی Never تنظیم کنید. بدین ترتیب تا حدودی از شر درز ناخواسته مکان های عمومی ای که در آنها حضور داشته اید، در امان هستید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    كسي ميدونه كه چطور آيپدهاي مدل WiFi - حتي ارزان ترين و قديمي ترين مدل آيپد يك - بدون داشتن GPS و سيم كارت، موقعيت مكاني رو نشان ميدهند؟ آيا اطلاعات شبكه هاي WiFi در Server هاي اپل ذخيره مي شوند؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی