ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درباره تکنولوژی Triluminos سونی و نحوه کارکرد نمایشگرهای آن چه باید بدانیم؟

تکنولوژی Triluminos ابداعی از مهندسان بخش تلویزیون های Bravia سونی است. این تکنولوژی کمک می کند که تصاویر شفافتر و با کیفیت رنگ بیشتری دیده شوند. این تکنولوژی در نمایشگر Xperia Z Ultra نیز به ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

تکنولوژی Triluminos ابداعی از مهندسان بخش تلویزیون های Bravia سونی است. این تکنولوژی کمک می کند که تصاویر شفافتر و با کیفیت رنگ بیشتری دیده شوند. این تکنولوژی در نمایشگر Xperia Z Ultra نیز به کار گرفته شده است.

تریلومینوس قدرت افزایش کیفیت و نمایش خیل عظیم تری از رنگ ها را در پنل های LCD و TFT فعال می کند. این تکنولوژی قابلیت اضافه شدن به پنل های موبایل و تلویزیون را دارد. با کمک تریلومینوس امکان نمایش تصاویر با رنگ و لعاب واقعی و همانطور که چشم های ما باید ببینند، فراهم می شود. در این روش حتی قابلیت بهبود نمایش در انواع رنگ های قرمز، سبز و آبی به وجود می آید و کیفیت تصاویر در این نمونه ها بهبود خواهد داشت.

برای آگاهی از جزئیات بیشتر در خصوص این تکنولوژی و نحوه کارکرد نمایشگرهای مجهز به آن، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تکنولوژی تریلومینوس کیفیت نمایش رنگ ها را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد. که بسیار بیشتر از کیفیت پیش فرض نمایشگرهای LCD معمولی است. برای این سطح از کیفیت، در تریلومینوس از پیکسل های کوانتومی استفاده می شود که نور را از بخش هایی در اندازه ۲ تا ۱۰ نانومتر منتشر می کنند.

سونی از تکنولوژی تریلومینوس در سری Xperia استفاده کرده است. برای نمونه همانطور که اشاره شد در Xperia Z Ultra از این تکنولوژی استفاده شده تا بتواند با تلفن های هوشمندی که از AMOLED استفاده می کنند رقابت کند. اگر بخواهیم کیفیت TFT یا AMOLED را با Triluminos مقایسه کنیم نتیجه مقایسه خوب و بهترین خواهد بود.

مطلب مرتبط: همه آنچه باید در رابطه با انواع تکنولوژی صفحه نمایش موبایل ها بدانید

sony-triluminos

نمایشگرهای تریلومینوس چگونه کار می کنند؟
نمایشگرهای LCD قدیمی با کمک نور پس زمینه و پردازش آنها توسط سه رنگ آبی، سبز و قرمز جهت نمایش تصاویر استفاده می کنند. اما بزرگترین مشکل در افزایش کیفیت این تکنولوژی این است که فیلترهای رنگی مذبور غیرقابل انتخاب هستند. به زبان ساده نمایش رنگ های اختصاصی توسط این سه رنگ محدود می شود. در مقابل، نمایشگرهای تریلومینوس از نور LED آبی در پس زمینه بهره می برند که موجب شفافیت بیشتر رنگ های قرمز و سبز نیز می شود که نتیجه رنگهای بهتر و زنده تر در تصاویر و ویدئوها است.

Xperia-Z-Ultra-TRILUMINOS™-Display-for-Mobile

نمایشگرهای تریلومینوس اولین محصولاتی هستند که از پیکسل های کوانتومی و کریستال های نانو بهره می برند. پیکسل های کوانتومی از تکنولوژی نیمه هادی ها استفاده می کنند که به شکل گیری ذرات نانو کمک کرده و کریستال های نانو را برای نمایش بهتر رنگ ها می سازد. در نهایت، نتیجه درخشندگی، شفافیت بیشتر و کیفیت بسیار بهتر تصویر در این نمایشگرها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

    تابلو بود مطلب تبلیغاتی بود!!

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

    خدمت كمپاني هاي عزيز عرضي دارم :
    اين كيفيت صفحه رو ول كنيد بيايد باتري گوشي ها رو ارتقا بديد .

  • Ali SONY
    Ali SONY | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

    سونی اولین مخترع تلویزیون های oled بود در سال 2007 ولی نمیدونم چرا بصورت گشترده عرضه نکرد و گذاشت به نام شرکتای دیگه!!!! ثبت بشه! شاید بخاطر مشکل مالیش بود

    به این متن از ویکیپدیا دقت کنید:

    "مدتی بعد سونی اعلام کرد که می‌خواهد در بازار ژاپن تلویزیون‌هایی بر پایه تکنولوژی او. ال. ای. دی در دسامبر ۲۰۰۷ فراهم آورد. اولین مدل این محصول ۱-اکس‌ای‌ال و ۱۱ اینچی بود که علاوه بر کارت شبکه اینترنت، یک خروجی اچ‌دی‌ام‌آی و خروجی یواس‌بی داشت. سونی اعلام کرد در سال ۲۰۰۸ تلویزیون او. ال. ای. دی ۲۷ اینچی به صورت اچ دی کامل به بازار عرضه می‌کند. در همین سال سونی اعلام کرد که از این تاریخ به بعد، تنها به تولید تلویزیون‌های آخرین سیستم روی خواهد آورد."

  • saeed1994
    saeed1994 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

    نمیدونم این پیکسل های کوانتومی رو کی از کجاش در اورده?!!چنین چیزی اصلا وجود خارجی نداره

  • ali.n
    ali.n | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    واقعاً صفحه نمایش گوشی های مثل زدالترا، زدوان کامپکت و z2 بسیار جذاب و فوق العاده هستند و از کیفیت بسیار قابل توجهی بهره ميبرن کاش سونی از همون ابتدا توی زد و زد وان هم بدلیل مشکلات مالی بخش موبایل از پنل های va استفاده نمیکرد، چون الان کمی اسم این برند در زمینه صفحه نمایش موبایل بد جا افتاده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی