ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید باتری های جامد ارزان قیمت با دو برابر قدرت بیشتر از لیتیوم یون

اکثر دیوایس های ما به وسیله باتری های لیتیوم یونی کار می کنند که اکثرا از دوام و قدرت آنچنان خوبی برخوردار نیستند. اما جالب است بدانید نوعی از باتری های جامد در دست ساخت ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

اکثر دیوایس های ما به وسیله باتری های لیتیوم یونی کار می کنند که اکثرا از دوام و قدرت آنچنان خوبی برخوردار نیستند. اما جالب است بدانید نوعی از باتری های جامد در دست ساخت است که حجمی دو برابر باتری های لیتیوم یونی خواهند داشت.

هیچ چیز جدیدی در مورد باتری های جامد وجود ندارد: به سادگی الکترولیت مایع در باتری های لیتیوم یون با نوع جامد آن جابجا شده و به همین دلیل انرژی بسیار زیادی را می تواند ذخیره کند. ضمن اینکه باتری های جامد به طور کلی ایمن تر هستند چرا که الکترولیت مایع قابل اشتعال است.

باتری های جامد به دلیل مراحل سخت ساخت آنها گران هستند. لایه های الکترولیت جامد باید با دقت فراوان به روی یکدیگر قرار بگیرند. چرا که هرگونه شکاف در هر نقطه از الکترولیت، یک اتصال کوتاه در سلول ایجاد می کند و همین باعث اختلال در عملکرد باتری می شود.

اما در حال حاضر به گزارش تکنولوژی ریویو، شرکت Applied Materials که یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجیزات برای صنایع نیمه هادی و نمایشگر است، ادعا می کند توانسته نسل جدیدی از این باتری ها را با هزینه بسیار اندک با دقت بالا و در مقیاس های بزرگ تولید کند.

فعلا این شرکت از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرده ولی این موضوع می تواند خبر خوبی برای سازندگان گجت های پوشیدنی باشد. طبیعت باتری های جامد با اندازه های کوچک و به شکل های غیر معمول (حتی حالت منعطف) سازگاری کامل دارد.

به نظر می رسد کم کم وقت وداع با باتری های لیتیوم یونی فرا رسیده و در آینده آنها را به صورت جامد خواهیم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    خدا کنه باطری گوشی اعصابآدموخورد مبکنه هی بزنتو شارژهیبزن تو شارژ
    کی میشه این بدبختی تموم شه

  • رحمان
    رحمان | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    از این خبر ها هزار بار شنیدیم ولی کو استفاده . خوب درست کردن بیان جایگزین لیتیو یونی کنن دیگه . یه بار با توت فرنگی ساختن . یه بار با .... . اینم از این.

  • پوریا
    پوریا | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    با این پیشرفتایی که تو این چند سال اخیر رخ داده و ادامه هم خواهد داشت شاید روزی برسه که به بچه هامون بگیم یادش بخیر شما نمی دونید اون موقع ها پدر ما سر شارژ کردن باتری در می اومد

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    مرسی دیجیاتو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی