ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج مهارت رهبری که برای موفقیت لازم است

شاید به مهارت رهبری به عنوان چیزی نگاه کنید که مختص شرکت های بزرگ است، اما داشتن آن برای کارآفرین ها نیز همانقدر ضروری است. شروع کسب و کار یک تجربه خاص  است. هر آنچه ...

سامه گل زاده
نوشته شده توسط سامه گل زاده | ۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

شاید به مهارت رهبری به عنوان چیزی نگاه کنید که مختص شرکت های بزرگ است، اما داشتن آن برای کارآفرین ها نیز همانقدر ضروری است.

شروع کسب و کار یک تجربه خاص  است. هر آنچه انجام میدهید به موفقیت نهایی تان وابستگی دارد. آنچه حائز اهمیت است این است که شما نه تنها کسب و کار خودتان را بشناسید بلکه از شیوه رهبری آن  نیز آگاه باشید.

رهبری به معنای واقعی آن، تنها یک نسخه آبکی از آنچه در شرکت های بزرگ محقق می شود نیست. در ادامه پنج ویژگی و مهارت که بیشتر از همه برای رهبری کسب و کارتان لازم دارید را مطالعه کنید.

مهارت خودآگاهی
موفقیت از آن آغاز می شود. وقتی شما به قدر کافی از خود شناخت داشته باشید، آنگاه می توانید برای خودتان کاری انجام دهید. داشتن خودآگاهی باعث میشود  توصیه های بهتری دریافت کنید. هرچه خودتان را بهتر بشناسید به آنچه که می توانید باشید نزدیک تر می شوید.

مهارت تیزهوشی کسب و کار
موفقیت با فراست و سرعت عمل در درک کردن اوضاع و سرو کله زدن با شرایط کسب و کار آغاز می شود. در محیط رقابتی کسب و کار، بهترین بودن در آنچه انجام می دهید خوب است٬ تصمیم های درست گرفتن عالی است، اما داشتن درک روشن و جامع از محیط کسب و کارتان بسیار پرارزش و ضروری است.

مهارت برقراری ارتباط
ساختن رابطه های ماندگار سنگ بنای همه موفقیت های کسب و کار است. و احترام قلب تپنده ساختن رابطه کاری است. چسبی است که  تیم ها، شراکت ها را کنار هم نگه میدارد و روابط را مدیریت می کند. حتی با وجود داشتن بهترین محصولات و عملکرد کسب و کار باز هم برای موفقیت به روابط قوی نیازمندید.

توانایی ایجاد یک فرهنگ الهام بخش
یک فرهنگ الهام بخش و انگیزه ساز  بر عملکرد بهتر سایرین تاثیر بسزایی دارد. یکی از مهمترین دارایی های هر شرکت و کسب و کار، کارمندان و فرهنگ آن است. همه آنها در کنار هم یک سیستم متعهد و علاقمند به کار را ایجاد می کنند که در نهایت محیطی سرشار از خلاقیت، استعداد، رشد و پیشرفت را بوجود می آورد.

مهارت چابکی و سازگاری
سازگاری با تغییر، نیازمند تمایل برای مدیریت تغییر و پذیرش ایده های جدید است که به معنی سازگار بودن با شرایط جدید، داشتن اعتماد به نفس برای رسیدگی به مطالبات ناخواسته و آمادگی برای تصمیم گیری و اجرا  در هر زمانی است. برای مانور دادن در میان تغییرات لازم است که یاد بگیرید چابک و سازگار باشید. حالا فکر می کنید  شما با مهارت های رهبری تان کجای کار ایستاده اید؟

•••

از خودتان بپرسید که برای حفظ سرعت کسب و کار در محیط کاری پر از پیچیدگی امروز به چه چیزی نیاز دارم؟ چه کاری میتوانم برای بهبود مهارت های رهبری ام انجام دهم تا  موفق شوم.

صلاحیت ها و مهارت های رهبری زیادی وجود دارد که اگر ترکیب و اعمال شوند، شما را به یک رهبر کارآمد تبدیل می کنند. بهتر است همواره به خاطر داشته باشید که شما می توانید تمام این مهارت ها را در خود ایجاد و تقویت کنید. به شرطی که بخواهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • iPooya
    iPooya | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    ممنون از مطالب و مقاله های مفید همه نویسنده ها!

  • LG Forever
    LG Forever | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    نویسنده بیشتر = خبر بیشتر = اطلاعات بیشتر

    ممنون خانم گلزاده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی