ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سواچ دوباره به بازار ساعت های هوشمند وارد می شود

چشم پوشی از بازار ساعت های هوشمند برای یکی از معروف ترین شرکت های تولید ساعت ساده نیست. Swatch که در ماه های گذشته همکاری اش با اپل در ساخت ساعت هوشمند این شرکت را تکذیب ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

چشم پوشی از بازار ساعت های هوشمند برای یکی از معروف ترین شرکت های تولید ساعت ساده نیست. Swatch که در ماه های گذشته همکاری اش با اپل در ساخت ساعت هوشمند این شرکت را تکذیب کرده بود، خبر از عرضه ساعت های هوشمند خودش در سال ۲۰۱۵ داد.

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، سواچ به دنبال عرضه ساعتی هوشمند است که چیزی بیش از یک ساعت با صفحه لمسی باشد. همچنین به گزارش این روزنامه سنسورهای ردگیری سلامت نیز در محصول آتی سواچ پیش بینی شده است. البته از خصوصیات و قابلیت های دقیق آن هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما سنسور ضربان قلب، قدم شمار و سرعت سنچ برخی از این خصوصیات هستند.

ساعات های هوشمند سواچ تا قبل از سال ۲۰۱۵ به بازار وارد نمی شوند که به سایر تولید کنندگان این حوزه مانند ال جی، سامسونگ و موتورولا اجازه می دهد تا زمان عرضه محصول سواچ در این بازار رژه روند.

اولین بار که سواچ خبر از عرضه ساعت های هوشمند داد به ۱۰ سال قبل باز می گردد. حرکتی که چندان موفق نبود. اما این شرکت اینبار بیش از هر تولید کننده ساعتی می تواند برای سایر تولیدکنندگان بازار ساعت های هوشمند خطرناک باشد. سواچ بیش از تمرکز بر روی حوزه ساعت های لوکس، نزدیک به ۳۰ درصد درآمد خود را از ساعت های سطح پایین و متوسط به دست می آورد و ممکن است این سیاست را در خصوص ساعت های هوشمند نیز ادامه دهد.

پیش بینی می شود سواچ بتواند در بازار ساعت های هوشمند بیش از ۱۰ درصد بازار و با ساعت های با بند پلاستیکی و ۵ درصد بازار را با ساعت های میان رده اش در دست گیرد.

طبق پیش بینی Smartwatch Group اپل -در صورت عرضه آی واچ- بیش از ۴ میلیون از آن را در سال جاری و بالغ بر ۵۰ میلیون از آن را نیز در اولین سال عرضه به فروش خواهد رساند.

به گفته گری پائولین تحلیلگر Aviate Global 'اپل با قدرت تکنولوژی های خود نشان داده با ورود به هر حوزه ای آن حوزه را متحول و برای رقیبان نابود کرده است.' به گفته او 'تاخیر اپل در عرضه ساعت هوشمندش به بازار بزرگترین چالش سواچ است که باید خود را با ساعت های دیجیتال فعلی به بازاری تازه معرفی کند.'

سواچ پیش از این در سال ۲۰۰۴ در همکاری با مایکروسافت اقدام به عرضه ساعت های هوشمندی کرد که امکاناتی همچون آگاهی از اخبار قابل سفارشی سازی، آب و هوا و ... را در خود داشت اما فروش ناامیدکننده آن باعث توقف کار سرمایه گذاران سواچ در آن حوزه شد.

Swatch and Microsoft Announce New Swatch Watch Line "Paparazzi"

اما اکنون، پس از تکذیب اخبار همکاری سواچ با اپل در تولید iWatch احتمالا در ماه های آتی باید منتظر عرضه iSwatch از سوی این ساعت ساز محبوب باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • سینا
    سینا | ۵ شهریور ۱۳۹۳

    سواچ بهتره یا کاسیو؟

  • بهداد
    بهداد | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    بله واقعا برند بسیار قابل تحسینی هست سواچ.
    خصوصا سیاست وارانتی و تعویض در تمامی دنیا حتی ایران بر محبوبیت این برند افزوده .
    امیدوارم هم سواچ و هم اپل محصولاتی متفاوت از چیزهایی که الان در بازار می بینیم ارائه کنند که ضامن موفقیتشون بشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی