بیش از یک سوم آمریکایی ها با کامپیوترهایشان بازی می کنند

پی سی گیمینگ مرده؟ این جمله ای قدیمی و بی اساس است. طبق تحقیقات گسترده NPD، یکی از بزرگ ترین سازمان های آماری، 37 درصد جمعیت بالای 9 سال ایالات متحده آمریکا با کامپیوتر به بازی کردن می پردازند.

و بازی تنها به معنای گذر از یکی دو مرحله ساده و کوتاه نیست؛ یک سوم آمریکا هر هفته به صورت میانگین 6.4 ساعت بازی ویدئویی روی پی سی های شان انجام می دهند.

احتمالا شما هم مانند اکثر مردم معتقدید گیمرها، چه برسد به پی سی گیمرها که اغلب به صورت حرفه ای دنیای بازی را دنبال می کنند، از پسربچه هایی تشکیل شده که هنوز مشغولیات ذهنی پیدا نکرده اند. این جمله همانند پرسش ابتدای مطلب بی پایه و اساس است.

51 درصد پی سی گیمرهای آمریکایی مرد و 49 درصد از زنان هستند. نسبت به سال های گذشته، متوسط سن گیمرها هم افزایش یافته و به 38 سال رسیده است.

گزارش Understanding PC Gaming به موارد جالبی در رابطه با افرادی که ترجیح می دهند روی کامپیوتر به بازی کردن بپردازند اشاره کرده که موارد بالا یکی از مهم ترین آن ها بود. جالب است بدانید که 46 درصد از همین تعداد جمعیت، علاقه ای به خرید بازی با قیمت کامل ندارند و منتظر می مانند تا بازی با تخفیف روبرو شود.

شما چگونه فکر می کنید؟ با بررسی این آمار چه تصوری از بازی های ویدیویی دارید؟ هنوز هم نگاهی سنتی دارید و می گویید "بازی برای کودکان است"؟ زمان آن رسیده که اندکی بازتر به این موضوع نگاه کنیم.

مطالب مرتبط

گزارش اختصاصی دیجیاتو از رویداد Tehran Game Convention

بعد از سال ها فعالیت نهان و عیان، بالاخره بازی سازها و کسب و کارهای مرتبط با حوزه بازی سازی در ایران فرصت پیدا کردند در رویدادی بین المللی که اتفاقا در قلب تهران واقع شده شرکت کنند و محصولات و سرویس های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اولین دوره از Tehran Game Convention... ادامه مطلب

درآمد 1.62 میلیارد دلاری سازندگان League of Legends از طریق پرداخت درون بازی

قابلیت Microtransactions یا امکان خرید محتوای مجازی و درون بازی، این روزها میان توسعه دهندگان رواج یافته و خصوصا بازی های رایگان پی سی از این قابلیت، بهره بسیاری می برند. League of Legends به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی در سبک MOBA، ده ها میلیون کاربر دارد و طی گزارش اخیر، شرکت Riot Games... ادامه مطلب

پیش نمایش بازی Prey؛ تخیل سیاه

میزان تاثیر گذاری واقعی یک بازی، سال ها بعد از انتشار آن مشخص می شود. زمانی که نقد ها و دیدگاه ها به دور از هایپ اولیه صورت می گیرد و تاثیر خود بازی قابل مشاهده است. عناوینی همچون هف لایف و یا بایوشاک در زمره این بازی ها قرار می گیرند. چگونگی این ماندگاری طولانی... ادامه مطلب

سازندگان Quantum Break بزودی از بازی جدید خود رونمایی می کنند [به روزرسانی: بازی جدیدی در کار نیست]

استودیوی Remedy، سازنده عناوین محبوبی چون مکس پین، Alan Wake و Quantum Break به تازگی خبر از معرفی بازی جدید خود در آینده نزدیک داده است. سم لیک، مدیر رمدی اخیراً ویدیویی از خود در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده و در بخشی از آن می گوید که تریلر جدید بازی «به زودی» منتشر خواهد... ادامه مطلب

نشست همراه اول با فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی برگزار شد

ظهر امروز، چهارشنبه 10 بهمن، نشستی در برج همراه به میزبانی اداره کل خدمت ارزش افزوده همراه اول و با حضور فعالان بازی‌های ویدیویی از جمله خبرنگاران و بازی‌سازان برگزار شد. هدف از برگزاری این مراسم نیز، تلاش برای همفکری و مرور برنامه‌های اپراتور اول کشور در زمینه خدمات افزوده دیجیتال یا به اختصار VAS... ادامه مطلب

۵ نکته از Monster Hunter: World برای به تیغ کشیدن هیولایان

مانستر هانتر ورلد یک مرتبه بازار را به لرزه در آورد و با حضورش همه را غافلگیر کرد. نمرات درخشان را وقتی می بینید ایمان می آورید که مانستر هانتر ورلد یک بازی ژاپنی به دور از سلیقه غربی عمده کاربران ایرانی نیست و احتمال بسیاری وجود دارد که عاشقش شوید. و همینطور هم هست. حتی... ادامه مطلب

نظرات ۳۴

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x