تا ماه نوامبر احتمالاً بیش از بیست هزار نفر به ویروس ابولا آلوده شده اند
پیش از این در دیجیاتو در رابطه با ویروس مرگبار ابولا دلایل شیوع آن و گستردگی مناطقی که افراد به این ویروس آلوده گشتند به صورت مفصل صحبت نمودیم. اما بر مبنای گزارش اخیری که ...
پیش از این در دیجیاتو در رابطه با ویروس مرگبار ابولا دلایل شیوع آن و گستردگی مناطقی که افراد به این ویروس آلوده گشتند به صورت مفصل صحبت نمودیم. اما بر مبنای گزارش اخیری که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است بدون اقدامات جدی برای مهار این ویروس تا دوم نوامبر در غرب آفریقا بیش از بیست هزار نفر به آن آلوده خواهند بود.
قبلاً نیز سازمان مذکور در گزارشی اعلام کرده بود تا زمان پیدا شدن راه حل درمانی موثر برای ویروس یاد شده ممکن است تعداد مبتلایان به رقم ۲۰ هزار نفر برسد ولی گزارش اخیر خوش بینی ها را کنار گذاشته و خبر از رسیدن افراد دچار شده به ویروس ابولا پیش از پیدا شدن راه حل های درمانی خبر می دهد.
در حال حاضر تقریباً چهار هزار پرونده ی تائید شده در مورد بیمارن دچار ابولا وجود دارند که ۲۳۰۰ نفر از آنها فوت کرده اند، اما دست اندرکاران سازمان بهداشت جهانی بر این باور هستند گستردگی شیوع این ویروس به مراتب بیشتر است و بر مبنای گزارشی که ژورنال پزشکی New England منتشر کرده است تعداد کسانی که آلوده می گردند هر ۱۶ روز در گینه، هر ۲۴ روز در لیبی و هر ۳۰ روز در سیرالئون در حال دو برابر شدن است.
در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
بر مبنای مقاله ی دیگری که توسط Jeremy Farrar و Peter Piot از دانشگاه بهداشت لندن نوشته شده است در صورتیکی راه حل موثری برای کنترل این ویروس پیاده سازی نگردد به زودی دیگر آن را تنها به عنوان یک بیماری بومی در غرب آفریقا نخواهیم شناخت و شاهد شیوع آن در سایر نقاط جهان نیز خواهیم بود.
این مقاله می افزاید این ویروس در مقیاس بی سابقه ای در حال پخش شدن و آلوده کردن افراد است، سابق بر این و در سال های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۱ ظرف سه ماه ۴۲۵ نفر به ابولا مبتلا گشته بودند اما اکنون رقم ها بسیار متفاوت شده و علت تغییر آنها نیز دگرگون شدن ماهیت ویروس نیست بلکه عامل اصلیش نبودن راه حل درمانی و یا حتی پیشگیری موثر است.
از اولین پرونده ی ابتلا به ابولا چهار ماه زمان از دست رفت تا نهاد های بین المللی برای پیگشیری و درمان آن شروع به اقدام نمایند.
شیوع ابولا در غرب آفریقا از دسامبر ۲۰۱۳ آغاز گردید و این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی تا مارس ۲۰۱۴ اطلاعی از این شیوع نداشت و به زبان ساده تر از اولین پرونده ی ابتلا به ابولا چهار ماه زمان از دست رفت تا نهاد های بین المللی برای پیگشیری و درمان آن شروع به اقدام نمایند.
تعداد بیماران ابولا در زمان نگارش این مقاله از تعداد تخت خواب های کلیه ی بیمارستان های گینه، لیبریا و سیرالئون بیشتر شده است. بهداشت جانی می گوید در این کشورها تعداد پرستاران و پزشکان نیز بسیار کم بوده و این افراد قادر به پاسخگویی به نیاز بیمارن نیستند.
یک مشکل دیگر در اینجاست که ابولا می تواند از طریق تماس یک فرد با مایعات بدن فرد مبتلا (مانند آب دهان، اشک چشم، خون و...) انتقال یابد افرادی که در زمینه ی پزشکی نیز فعالیت دارند بعضاً و به سادگی دچار آلودگی می شوند و البته در ۲۱ روز اول ابتلا ممکن است فرد بیمار هیچ علائمی را از خود بروز ندهد.
Daniel Epstein سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در همین رابطه تاکید می کند وجود زیر ساخت های پزشکی در مورد مهار این ویروس بسیار اهمیت دارند. متاسفانه در آفریقا این زیر ساخت ها بسیار ضعیف هستند و حتی بیمارستان و کلینک ها آموزش مناسبی بری تشخیص و پیشگیری ابولا ندیده اند، که همین امر سبب گشته گستردگی آلودگی به بیماری یاد شده در بین افراد شاغل در زمینه های سلامت و پزشکی به شدت بالا برود.
حداقل به بیست هزار پزشک و پرستار و سه هزار خودرو نیاز است تا بتوان بیماران را به صورت کامل به قرنطینه های مطمئن انتقال داد.
برخی از بیماران پس از مرگشان مشخص می شود که به ابولا مبتلا بودند، که این از ضعف پزشکان در مناطق آلوده ناشی می شود. علائم این بیماری تا حد زیادی مشابه تب مالاریا است و بهداشت جهانی می گوید تشخیص غلط سبب مرگ افراد بسیاری و آلودگی قشر گسترده ی دیگری شده است.
اطلاعاتی که از شیوع پیشین ابولا به دست آمد نشان می داد که با ۲ الی ۳ هفته کنترل جدی بیماری می توان آن را به صورت کامل مهار کرد. و برای ایجاد چنین کنترلی لازم است افراد آلوده یا کسانی که احتمال می رود آلوده شده باشند بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته و در قرنطینه قرار گیرند اما متاسفانه و در حال حاضر اکثر افرادی که به بیمارستان رجوع می نمایند حداقل پنج روز از ظهور علائم بیماری در آنها می گذرد.
سخنگوی سازمان بهداشت جهانی می افزاید حداقل به بیست هزار پزشک و پرستار و سه هزار خودرو نیاز است تا بتوان بیماران را به صورت کامل به قرنطینه های مطمئن انتقال داد و کسانی که با آنها در تماس بودند را مرتباً کنترل نمود و اطمینان حاصل کرد که آنها نیز مبتلا نشده اند.
هفته ی گذشته ایالات متحده خبر از ارسال سه هزار سرباز خود به مناطق آلوده داد و همچنین اعلام نمود مراکز پزشکی را در لیبریا، که با مشکلات و آلودگی بیشتری مواجه است، احداث خواهد کرد. فرانسه و انگلستان نیز خود را متعهد به راه اندازی مراکز پزشکی در کشورهای دچار ابولا دانسته اند و بانک جهانی هم کمک های مالی خودش را آغاز نموده.
نباید فراموش کنیم که تقریباً بیش از هزار نفر توسط ابولا جان باختند تا توجه آژانس های بهداشت بین الملل به سمت مناطق آلوده به این ویروس جلب گردید و اگر روند فعلی در پیشگیری از آن دنبال شود گستردگی این آلودگی به یقین به سایر نقاط جهان نیز خواهد رسید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


فکر کنین تو ایران همه گیر بشه :|
زیر یک ماه همه مردیم
وای خدایااااااا بعد از یک سال تلاش بلاخره نارنجی پیدا کردم خیلیییییی خوشحالم از سال ۸۷ من با ای سایت بودم شمام اطلاع رسانی کنید که نارنجی برگشته تا همه بفهمن
دو روز دارم تلاش می کنم وارد سایت بشم آخر هم مجبور به نصب مجدد os شدم. فایلی به نام smuki.txt ورود به سایت رو مختل کرده بود خیلی عجیبه پاک هم نمی شد ..............
سلام
میشه بپرسم چطور اون فایل رو تشخیص دادین؟
توضیح بدین ممنون میشم
دوست عزیز کار خاصی نکردم وقتی وارد سایت نمی شد مرورگر پیغامی داد فایلی با پسوند txt ورود به سایت رو مختل کرده محل اون فایل رو هم نوشته بود . فکر می کنم بعد از سرچ سایت ژاپنی به این مشکل برخوردم .......................
این ویروس ها چرا دست از سر ما بر نمی دارن توی دنیای واقعی ویروس توی دنیای مجازی ویروس این چه وضعیه؟!!!
خبر خوش...
امروز یه واکسن جدید به یه بیمار داوطلب تزریق شد. امیدوارم اثر مثبتی داشته باشه...
دقیقا آدم یاد Plague Inc میافته...
ویروسش شدیدا کشنده هست.کاش زامبیمون میکرد لااقل دلمون خوش بود زنده بودیم...
جدای از شوخی دوستان خواهشا به خونواده هاتون اطلاع رسانی کنید که فعلنه از رفتن به جاهای خیلی عمومی که مردم از همه دنیا میان خودداری کنند،مخصوصا مکان های زیارتی که این ویروس پاش به اینجا باز نشه...
گرچه عربستان پرواز هاشو برای اون کشور ها بسته ولی به هر حال پیشگیری بهتر از درمانه...
چرا رام نميدين ؟!
چون از جايي مياي كه همه مريضي جو گير يا فضايي بودن دارند
مگه بده
براي شماها همه چيز بده حتي زندگي خوب و عالي
متشكرم از لطف شما
قابلي نداشت
ميكم پس چرا بدبختي برامون خوبه
ميگه چون فعلا تنها راه علاجتون كه كشف كرديم همينه
با سلام و عرض خسته نباشید
سایت محبوب دیجیاتو از چندوقت پیش (دقیق نمیدونم 3 یا 4 روز پیش) دچار مشکلاتی شده از قبیل :
1 دیر بالا امدن سایت
2 دیر اپدیت شدن سایت :(وقتی که پست جدیدی میاد مینویسه 1 ساعت قبل اپ شده)
3 بعضی دوستان نمیتونن عادی به سایت بیان (با چیز شکن باید بیان)
4 دکمه ویرایش نیست
البته اینا ممکنه به واسطه بروز رسانی باشه
تشکر ویژه به خاطر زحماتتون
به نظرم ريشه مشكل ١ ساعت قبل و عدم ويرايش توي عقب رفتن ياعت ها باشه ؟؟
ساعت ها باشه .
امتیاز ها رو هم زمانی که با موبایل میایم نمی نویسه؛ در ضمن اونجور که با خبر شدم اکانت آقای فامیل دور هم هک شده :/
حالا بر فرض که اکانت ایشون هم هک شده باشه ایشون باید بیاد به من تهمت بزنه ؟ شعور همچین فردی بنظر شما چقدره ؟
واقعا نیاز به رسیدگی داره این ویروس
اگه جدیش نگیریم یهو دیدی جا های دیگه هم آلوده شدن....
مطلبو دیدیم یاد بازی plague inc. افتادم :|
واقعا خيلي متاسف شدم كه شنيدم هزارن فرد آفريقايي در اثر اين بيماري جان خود رو از دست دادند . درسته كه آفريقايي هستند ولي بالاخره همنوع ما هستند . اميدوارم زودتر جلوي اين ويروس رو بگيرند تا به چيزي مثل آنفولانزاي خوكي تبديل نشه .
فامیل جان ، مشکل سوءاستفاده از اکانتت حل شد ؟ یا هنوز دارن سوءاستفاده میکنن ؟
حميد جان
همونطور كه شاهد هستي اين روز ها باگ هاي سايت افزايش پيدا كرده . ظاهرا فردي از اين خلل استفاده كرده و نام كاربري و رمز عبور بنده رو هك كرده بود و با اون اقدام به نشر نظري كرد كه در چند پست قبل قابل مشاهده است . بنده هم بلافاصله پس از ديدن نظر رمز عبورم رو عوض كردم و ايميلي هم جهت پيگري به ديجياتو ارسال كردم كه هنوز جوابي دريافت نكردم . شايد هم تقصير خودم بود . چون رمز عبورم زيادي ساده بود . البته خب از لحن نظر كاملا مشخصه كه اين فرد چه كسي بوده .
فامیل الان اوکی ای دیگه ؟... رمزو ایمیلو ایناتو عوض کن درست میشه