ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: آیفون ۶ پلاس؛ سیب بزرگ

"هیچ کس موبایل هایی با ابعاد بزرگ را نمی خرد."  استیو جابز ••• "به هر مدتی گردش روزگار       ز طرزی دگر خواهد آموزگار سرآهنگ پیشینه کج رو کند    نوائی دگر در ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ مهر ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۶

"هیچ کس موبایل هایی با ابعاد بزرگ را نمی خرد."

 استیو جابز

•••

"به هر مدتی گردش روزگار       ز طرزی دگر خواهد آموزگار

سرآهنگ پیشینه کج رو کند    نوائی دگر در جهان نو کند"

نظامی گنجوی

•••

و به راستی که چرخ زمانه عجب بازی هایی در آستین دارد. شاید استیو جابز زمانی که با غرور خاص خود از شکست قطعی فبلت ها سخن می گفت، هرگز فکرش را نمی کرد که روزی شرکت محبوبش کلیه عقایدش را زیر پای بگذارد. شرکتی که روزی دیگر سازندگان را به پیروی از خود وا می داشت، اکنون تسلیم نیاز بازار شده است.

آیفون ۶ پلاس حاصل بذری است که تیم کوک در اپل کاشته. بذری که شاید آینده اپل در گرو میوه آن باشد. اما آیا این دستگاه آنقدر رؤیایی است که جادوی اپل را حفظ کند؟ در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

IMG_6584

بزرگ، بزرگ و باز هم بزرگ. آیفون ۶ پلاس پاسخ اپل است به نیاز کاربرانی که نمایشگر های بزرگ را فریاد می زدند. ۶ پلاس دستگاه زیبایی است، اما هنگامی که از جعبه اش خارج می شود، آن حس خاص محصولات اپل را به شما منتقل نمی کند. همان حسی که باعث می شد کاربر در نسل های قبل به داشتن دستگاهش افتخار نماید.

اشتباه نکنید، ۶ پلاس هیچ ایراد خاصی ندارد، اما مشکلی فلسفی در درون آن خود نمایی می کند. گویی اپل خود به ساخت موبایلی با این ابعاد باور نداشته. در سال های گذشته عادت کرده بودیم تا اپل با جادوی خود نیاز های جدیدی را در ما ایجاد کند، اما این بار به نظر می آید نیاز بازار در اپل محصولی را ایجاد کرده است؛ و همین موضوع کافیست تا آن حس دوست داشتنی در ۶ پلاس وجود نداشته باشد.

IMG_6585

زبان طراحی ۶ پلاس دقیقا همانی است که اپل در در آیفون ۶ نیز به کار برده. فارغ از بحث زیبایی، این سؤال مطرح می شود که آیا دستگاهی با نمایشگر ۵.۵ اینچی نباید طراحی متفاوتی نسبت به موبایلی با نمایشگر ۴.۷ اینچی داشته باشد؟ شاید یک مقایسه ساده با رقیب تا حدودی جواب این سؤال را مشخص کند.

گلکسی نوت ۴ طولی ۱۵۳.۵ میلی متری دارد، در حالی که این عدد در آیفون ۶ پلاس برابر با ۱۵۸.۱ میلی متر است. فبلت اپل در حالی طولی بیشتر از نوت ۴ را ارائه می دهد که نمایشگر آن نیز در مقایسه با دستگاه سامسونگ، ۰.۲ اینچ کوچک تر است.

IMG_6593

آیفون ۶ پلاس اولین تجربه اپل در زمینه فبلت ها به شمار می رود و احتمالا در نسل های آینده ایرادات آن کمتر و کمتر خواهند شد، اما مشکل اینجاست که از اپل انتظار می رود از همان اول بهترین باشد. ۶ پلاس اگرچه دستگاه خوبی است اما به سختی می توان آن را بهترین دانست.

۶ پلاس فبلت بسیار خوش دستی است که از ارگونومی مطلوبی بهره می برد. انحناهای به کار رفته در گوشه ها و چارچوب خمیده دستگاه، باعث می شوند تا این محصول به خوبی در دستان شما جای خوش کند. بدنه پشتی همچون همیشه از آلمینیوم ساخته شده تا همچنان آیفون ۶ برتری خود را در برابر پلاستیک حفظ نماید.

IMG_6597

قاب پشتی دستگاه به صورت یکپارچه چارچوب اطراف را نیز فراگرفته و به کناره های نمایشگر متصل گشته است. شیشه محافظ نمایشگر آیفون ۶ پلاس بر خلاف شایعاتی که تا قبل از معرفی آن شنیده می شد، از جنس یاقوت کبود نیست. اپل حتی از Gorilla Glass هم استفاده نکرده و شیشه ای را مورد استفاده قرار داده که به ادعای خودش به میزان کافی در برابر خط و خش مقاوم است. تکنولوژی به کار رفته در این شیشه همچنین در برابر جذب چربی انگشتان نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد و تا حد امکان ترتیبی می دهد تا اثر انگشت کمتری بر روی صفحه باقی بماند.

IMG_6607

یکی از نکات جذاب در طراحی آیفون جدید، انحنایی است که شیشه محافظ نمایشگر با کناره های دستگاه ایجاد کرده. پیش از این نوکیا در سری لومیا و گوگل در نکسوس ۴ چنین طرحی را به کار برده بودند. در این تکنیک در واقع نمایشگر اندکی بالاتر از سطح اطرافش به نظر می رسد و به خصوص هنگام سوایپ کردن از طرفین، حس بی نظیری را به کاربر منتقل می کند.

آیفون ۵اس در زمان ارائه یکی از باریک ترین محصولات اپل به شمار می رفت، اما مهندسان و طراحان این شرکت باز هم موفق شدند در سری جدید آیفون ضخامت را بار دیگر کاهش دهند. ۶ پلاس ضخامتی ۷.۱ اینچی دارد و در مقایسه با رقیبی همچون نوت ۴ سامسونگ، ۱.۴ میلی متر باریک تر به شمار می رود.

IMG_6592

این کاهش ضخامت اپل را مجبور کرده تا دکمه Power را از بالای دستگاه به کناره سمت راست انتقال دهد. از خواب بیدار کردن آیفون از طریق دکمه Home صورت می پذیرد، اما قفل کردن آن حتما مستلزم فشردن دکمه Power است. با توجه به ابعاد بزرگ ۶ پلاس، دسترسی به این دکمه تا حدی دشوار است و شما هنگامی که بخواهید انگشت خود را به آن برسانید، مجبور هستید دستگاه را مقداری در دست خود جا به جا کنید.

اپل برای حل مشکل یاد شده می توانست تا قابلیتی همچون KnockOn را در محصول خود پیاده کند. KnockOn نام یکی از تکنولوژی های ال جی است که با استفاده از آن کاربر می تواند با دو بار لمس پیاپی نمایشگر دستگاه، آن را از خواب بیدار کند. این ویژگی آنقدر در جی۲ جوابگو بود که پس از آن شرکت هایی مثل سونی و HTC نیز در پرچمدارانشان آن را به کار گرفتند.

IMG_6594

اما اگر نگاهی به پشت دستگاه بیندازیم، به غیر از لوگوی اپل که همچون قبل حالتی آینه ای دارد، لنز برجسته دوربین نیز جلب توجه می کند. ظاهرا اپل نتوانسته همسان با ضخامت دستگاه، ابعاد لنر را نیز کاهش دهد و در نتیجه مجبور شده تا این بخش را به صورت برجسته در آورد.

در هنگام اولین برخورد با آیفون ۶ لنز برجسته دوربین آن را به زائده ای تشبیه کردیم که زیبایی دستگاه را تحت تاثیر قرار داده است. اما باید بگوییم که این ماجرا چندان در مورد آیفون ۶ پلاس صدق نمی کند. با توجه به اینکه این محصول ابعاد بزرگتری دارد و در پشت خود از فضای وسیع تری بهره می برد، لنز برجسته چندان به چشم نمی آید و حتی یک فاکتور متمایز در طراحی دستگاه نیز محسوب می شود.

ممکن است با خود بگویید که این برجستگی می تواند منجر به خط افتادن لنز دوربین شود، اما در پاسخ بد نیست بدانید که اپل برای این قسمت از یاقوت کبود استفاده کرده. جنسی که بسیار در برابر خط و خش مقاوم است و به خوبی می تواند از لنز برجسته آیفون ۶ محافظت به عمل آورد.

 

نمایشگر

IMG_6576

نمایشگر ۵.۵ اینچی آیفون ۶ پلاس تصاویر را با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ در برابر چشمان شما قرار می دهد. این نمایشگر که در هر اینچ آن ۴۰۱ پیکسل قرار گرفته است، با کیفیت ترین پنلی به شمار می رود که اپل تا به حال در محصولات خود به کار گرفته است.

هرچند اپل کیفیت نمایشگر آیفون ۶ پلاس را در میان محصولات خود بالا تر برده، اما هنوز هم هستند اندرویدی هایی که بر روی کاغذ نمایشگر هایی به مراتب با کیفیت تر دارند. برای مثال نمایشگر ۵ اینچی HTC One M8 در هر اینچ خود ۴۴۱ پیکسل را جای داده و نوت ۴ نیز با ابعادی ۵.۷ اینچی، چگالی 515ppi را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اما آیا این بدان معنا است که آیفون نمایشگری بی کیفیت تر نسبت به سایر رقبا دارد؟

IMG_6596

اپل همواره نمایشگر های بی نقصی را مورد استفاده قرار می داده و در نسل جدید آیفون نیز این موضوع را رعایت کرده. تصاویر در آیفون ۶ پلاس با دقت و وضوحی بالا به نمایش در می آیند و رنگ ها ضمن داشتن کنتراستی مطلوب، بسیار نزدیک به واقعیت تولید می شوند. همچنین پنل IPS به کار رفته در این دستگاه، یکی از مطلوب ترین زاویه دید های ممکن را در اختیار شما می گذارد. با این پنل، مهم نیست که آیفون را در چه زاویه ای نگه دارید، چرا که هیچ وقت با کاهش کنتراست روبرو نمی شوید.

IMG_6617 IMG_6619 IMG_6620

با این تفاسیر باید بگوییم که اعداد و ارقام را فراموش کنید. نمایشگر آیفون به هیچ وجه چیزی از بهترین های اندروید کم ندارد و پا به پای آن ها به رقابت می پردازد.

اما تکلیف عدد های روی کاغذ چه می شود؟

IMG_6615

به نظر می رسد که اپل بسیار هوشیارانه خود را از تکنیک های بازاریابی دور نگه داشته (درست مانند همان کاری که در زمینه مگاپیکسل دوربین کرده). اینکه فکر کنیم اپل از لحاظ فنی نتوانسته کیفیت نمایشگرش را افزایش دهد، باوری ساده لوحانه است. در واقع این شرکت با درک میزان توانایی چشم انسان در تشخیص پیکسل ها، کیفیتی را برای نمایشگر دستگاهش انتخاب کرده، که به واسطه آن کمترین فشار ممکن نیز به باتری وارد شود.

Screen Shot 2014-09-29 at 8.30.17 PM-w600

کنتراست بالای رنگ ها و زاویه دید مطلوب نمایشگر آیفون ۶ مقداری از عملکرد بی نقص خود را مدیون پنل پولاریزه جدیدی است که اپل در نسل جدید موبایلش به کار گرفته. این پنل علاوه بر اینکه بر روی موارد اشاره شده تاثیر می گذراد، میزان خوانایی نمایشگر در نور مستقیم آفتاب را نیز افزایش می دهد.

IMG_6610

عملکرد ضعیف در زیر نور آفتاب، همواره یکی از عواملی بوده که ما در بررسی های محصولات اندرویدی به آن اشاره داشته ایم. اما باید اعتراف کنیم که آیفون ۶ پلاس در این زمینه یک سر و گردن از سایر رقبا بهتر ظاهر می شود. به لطف پنل پولاریزه جدید اپل، شما هم اکنون می توانید به راحتی با آیفون جدید در بیرون و در زیر نور مستقیم آفتاب کار کنید و از نمایشگر خود لذت ببرید.

همچنین نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، کاهش ضخامت اجزای تشکیل دهنده مجموعه نمایشگر است. در اثر این تغییر، در آیفون ۶ پلاس شما نمایشگر را نزدیک به خود احساس می کنید و هنگام کار با آن، حس لمس مستقیم پیکسل ها را بیشتر تجربه می کنید.

 

سخت افزار

IMG_6569

سال گذشته اپل با معرفی چیپ A7 و معماری ۶۴ بیتش موفق شد گام مهمی را در راستای ارتقای قدرت سخت افزاری محصولاتش بردارد. اکنون چیپ A8 ادامه دهنده همان مسیر است.

طبق ادعای اپل، این چیپ عملکرد CPU را ۲۵ درصد بهبود داده و همچنین خروجی پردازشگر گرافیکی را نیز ۵۰ درصد بهینه کرده است. به گفته اپل در A8 ، دو میلیارد ترانزیستور به کار رفته که در مقایسه با پردازنده هسول اینتل با ۱.۴ میلیارد ترانزیستور، عدد قابل توجهی به شمار می رود.

اما اپل با این آمار های عجیب و غریب چه هدفی را دنبال می کند؟ مگر اعلام قدرت سخت افزاری بر اساس معیار های موجود، چقدر کار سختی است؟

بد نیست بدانید که به گواهی بنچ مارک ها، قدرت سخت افزاری نسل جدید آیفون به زبان ساده توسط یک پردازنده دو هسته ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز تامین می شود. این اطلاعات تا حدودی رفتار اپل را توجیه می کنند.

در واقع تیم کوک و یارانش می دانند که قدرت سخت افزاری A8 اگر به زبان رایج بیان شود، می تواند تبدیل به دستمایه ای گردد برای رقبا تا خیلی آسان وجهه اپل را در بازار خراب کنند. تصور کنید مقایسه ای را میان A8 و پردازنده ای چهار هسته ای از اسنپدراگون با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز.

واقعیت این است که ساختار iOS با اندروید تفاوت های بسیاری دارد و آنچه که اپل به عنوان قدرت سخت افزاری آیفون در نظر گرفته، برای اجرای سیستم عاملش و انواع و اقسام بازی ها کفایت می کند.

 

دوربین

IMG_6606

در حالی که جنگ مگاپیکسل ها در میان سازندگانی همچون سامسونگ، سونی، نوکیا و ال جی در جریان است، اپل فارغ از هرگونه هیاهو به کار خود ادامه می دهد. آیفون ۶ پلاس همچون نسل های قبلی خود از دوربینی ۸ مگاپیکسلی برخوردار است که اپل آن را iSight می نامد.

IMG_0011

هرچند ابعاد پیکسل و گشودگی دهانه لنز در مقایسه با مدل های قبلی تغییری نکرده، اما آیفون ۶ پلاس از قابلیتی به نام Focus Pixels بهره می برد. این قابلیت در واقع همان فوکوس خودکار فازی است که پیش از این نیز در دوربین های DSLR و حتی موبایل هایی همچون گلکسی اس ۵ مورد استفاده قرار گرفته.

IMG_0018

این تکنولوژی در واقع به دوربین دستگاه کمک می کند تا عملیات فوکوس خودکار را سریع تر و دقیق تر انجام دهد. باید بگوییم Focus Pixels در عمل نیز به خوبی خود را نشان می دهد. در بررسی خود تلاش کردیم تا از سوژه ای متحرک در کمترین زمان ممکن عکسی را به ثبت رسانیم. نتیجه کار همانطور که در بالا می توانید مشاهده کنید، قابل تحسین است.

IMG_0072

با توجه به این در دست گرفتن دستگاهی با ابعاد آیفون ۶ پلاس و استفاده از آن به عنوان دوربین می تواند لرزش هایی را به همراه داشته باشد، اپل تصمیم گرفته تا برای اولین بار از تکنولوژی لرزش گیر اپتیکال در فبلت خود استفاده نماید. این قابلیت به خوبی آثار لرزش دست شما را خنثی می کند و از ثبت عکس های تار جلوگیری به عمل می آورد.

OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال همچنین عملکرد دوربین را در تاریکی شب نیز بهبود می بخشد. به کمک این ویژگی عکس هایی که در تاریکی گرفته می شوند، از دقت بالاتری برخوردار هستند. این موضوع را هنگامی که بر روی عکس ها بزرگنمایی کنید به خوبی می توانید متوجه شوید.

IMG_0020

آیفون ۶ پلاس بی شک یکی از بهترین موبایل های ممکن برای عکاسی در شب به شمار می رود. اما آیا این برتری در روشنایی روز هم حفظ می شود؟ به صورت تجربی باید بگوییم که عکس های محصولی همچون گلکسی اس ۵ (که از جمله بهترین های بازار به شمار می رود) در مقایسه با آیفون، اندکی جزییات بیشتری را به نمایش می گذارند، اما در نهایت این آیفون است که می تواند رنگ های دقیق تری را به ثبت رساند.

اگر می خواهید تفاوت دوربین آیفون ۶ پلاس با پرچمداران دیگر شرکت ها را متوجه شوید، توصیه می کنیم که حتما مطلب مقایسه تصاویر ثبت شده این محصولات را در دیجیاتو از دست ندهید.

علاوه بر عکس، اپل در زمینه ویدیو نیز بهبود هایی را حاصل کرده است. در کنار حالت Slow-Motion که در نسل قبلی نیز معرفی شده بود، اکنون قابلیتی به نام Time-Lapse نیز اضافه شده است.

کیفیت ویدیو ها 1080p است و سرعت ضبط آن ها در حالت عادی از ۳۰ فریم بر ثانیه به 60fps ارتقا پیدا کرده و لازم است اشاره کنیم که این عدد برای حالت Slow-Motion به 240fps افزایش می یابد.

IMG_0142-w600

اپل همواره تلاش کرده با ساده نگه داشتن اپلیکیشن دوربین آیفون، تجربه ای آسان از عکاسی موبایل را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این موضوع علیرغم اضافه شدن چند قابلیت جدید، باز هم در iOS 8 رعایت گشته است.

یکی از ویژگی های جالب اپلیکیشن دوربین در آیفون ۶ پلاس، امکان تغییر میزان اکسپوژر عکس است. برای این منظور تنها کافیست تا انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و آن را به پایین و بالا بکشید تا از این طریق میزان نوردهی دوربین کم و زیاد شود.

امکان تنظیم تایمر جهت عکاسی خودکار، قابلیت عکس برداری HDR و همچنین تصاویر Panorama از جمله دیگر امکاناتیست که در محیط نرم افزاری دوربین ایفون در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در نهایت باید بگوییم که دوربین آیفون شاید از تمام جهات بهترین نمونه حال حاضر بازار نباشد، اما بی شک تجربه عکاسی با آن لذت بخش ترین حسی است که می توان از یک تلفن هوشمند دریافت کرد.

نرم افزار

iphone6plus-ui-1-w600

پیش از این بررسی جامعی را از iOS 8 در دیجیاتو منتشر کردیم، لذا قصد نداریم بار دیگر به مرور قابلیت های کلی این سیستم عامل بپردازیم. در عوض در این بخش می خواهیم به ویژگی هایی اشاره کنیم که اپل آن ها را منحصرا برای آیفون ۶ پلاس ایجاد کرده است.

ساختار iOS بر اساس نمایشگری ۴ اینچی طراحی شده، لذا هنگامی که ابعاد نمایشگر بزرگ تر شود، دسترسی به گزینه های بالای صفحه مقداری برای کاربران دشوار می گردد. تا قبل از عرضه آیفون ۶ پلاس، بسیاری از کارشناسان بابت این موضوع نگران بودند و انتظار داشتند سیستم عامل اپل بر روی فبلت ها با شکست مواجه شود.

اما پس از عرضه ۶ پلاس، مشخص شد که اپل برای این مشکل راهکار هایی را ارائه داده است. یکی از این ویژگی ها Reachability نام دارد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند با دو بار لمس دکمه Home، قسمت بالایی اپلیکیشنی که با آن مشغول کار هستند را به پایین صفحه بیاورند و از این طریق با یک دست به راحتی کنترل برنامه را در دست گیرند.

iphone6plus-ui-3-w600

برای مثال هنگامی که در اپلیکیشن Messages هستید و می خواهید پیغامی جدید را ارسال نمایید، مجبورید تا دکمه ای را در گوشه بالا سمت راست برنامه لمس نمایید. حال با استفاده از Reachability می توانید قسمت بالایی اپلیکیشن را به پایین صفحه آورده و این دکمه را به انگشتان خود نزدیک تر نمایید. موضوعی که به شما اجازه می دهد با یک دست کنترل بیشتری را بر روی آیفون ۶ پلاس داشته باشید.

باید بگوییم که Reachability بسیار کاربردی است و بدون نقص کار می کند. لمس دکمه Home بدون نیاز به فشار دادن آن، دستور فعال سازی جالبی است که تا پیش از این مشابه ش را از اپل ندیده بودیم. این سیستم آنقدر دقیق و بدون خطار کار می کند که احتمال می رود در آینده اپل استفاده های دیگری را نیز از آن به عمل آورد.

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزاری آیفون ۶ پلاس، نمایش برخی از برنامه ها در حالت افقی است. شما می توانید با استفاده از این قابلیت برنامه هایی همچون Mail، Messages ، Calendar و Gallery را همچون آیپد در حالت افقی در اختیار داشته باشید و از فضای بیشتری جهت کار با آن ها برخوردار گردید. با توجه به کاربردی بودن این قابلیت، می توان پیش بینی کرد که در آینده توسعه دهندگان زیادی پشتیبانی از آن را در دستور کار خود بگنجانند.

IMG_0138-w600

بد نیست در مورد نحوه نمایش اپلیکیشن ها در آیفون ۶ پلاس نیز توضیحاتی را ارائه دهیم.تقریبا تمام اپلیکیشن های مخصوص آیفون که هم اکنون در اپ استور موجود هستند، برای نمایشگر های کوچکتر نسل های قبلی طراحی شده اند. این موضوع بدین معنی است که به صورت تئوری آن ها باید بر روی نمایشگر بزرگ آیفون ۶ پلاس به مشکل برخورد کنند.

خوشبختانه اپل خود را معطل به روزرسانی اپلیکیشن ها و همخوانی آن ها با نمایشگر بزرگتر نکرده است. در آیفون ۶ پلاس کلیه برنامه های قبلی قابل استفاده هستند و همه آن ها به نحوی بزرگ می شوند که کلیه صفحه را پر کنند.

این تکنیک اگرچه به خوبی انجام می شود، اما به هر ترتیب کیفیت ظاهری اپلیکیشن ها را تا حدودی پایین میاورد. لذا اگر می خواهید تجربه بی نقصی از کار با برنامه محبوب خود بر روی آیفون ۶ داشته باشید، باید منتظر بمانید تا از سوی توسعه دهنده، به روز رسانی به صورت رسمی عرضه گردد.

 

باتری

IMG_6572

اگر میان انتخاب آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس مردد هستید، شاید خواندن این بخش تا حدی راهنمای خرید شما شود.

شاید تصور کنید که ایفون ۶ پلاس به خاطر نمایشگر بزرگتری که دارد، در مصرف باتری نیز از آیفون ۶ پیشی می گیرد؛ اما فراموش نکنید که ابعاد بزرگتر ۶ پلاس به اپل این اجازه را داده است تا باتری قدرتمند تری را به کار گیرد. آیفون ۶ پلاس از یک باتری ۲۹۱۵ میلی آمپر در ساعتی بهره می برد، در حالی که قدرت آیفون ۶ توسط یک باتری ۱۸۱۰ میلی آمپر در ساعتی تامین می شود.

در آزمایش پخش ممتد ویدیو که ما بر روی آیفون ۶ پلاس انجام دادیم، این دستگاه توانست رکوردی نزدیک به ۱۱ ساعت را از خود بر جای بگذارد. اما فارغ از این آزمایش، باید بگوییم که فبلت اپل در استفاده روزمره نیز عملکردی بی نظیر دارد. ۶ پلاس توانست در یک روز پرفشار کاری زمانی نزدیک به ۱۷ ساعت شارژ خود را در اختیار ما قرار دهد. 

جمع بندی

IMG_6575

در متن بررسی انتقادات خود را در مورد آیفون ۶ پلاس و فلسفه وجودی آن مطرح کردیم، اما در این بخش باید بگوییم که این دستگاه در نهایت فاکتوری مهم را به خانواده موبایل های اپل اضافه کرده است. حق انتخاب، همان موضوعی است که اندرویدی ها سال های سال از آن بهره می بردند و اکنون کاربران اپل نیز می توانند آن را تجربه کنند.

۶ پلاس اگرچه آن جادوی همیشگی اپل را با خود به همراه ندارد، اما از کیفیت همیشگی این شرکت برخوردار است. اگر دوست دارید برنامه های جذاب iOS را در فضایی بزرگتر در اختیار داشته باشید و یا از مرور صفحات وب نهایت لذت را ببرید، ۶ پلاس همان دستگاهی است که به دنبالش می گردید.

اگر هم فکر می کنید که ابعاد فبلت اپل برای دستان شما مناسب نیست، نگران نباشید؛ آیفون ۶ با نمایشگر ۴.۷ اینچی می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد.

آیفون ۶ پلاس در حال حاضر قیمت های متفاوتی در بازار ایران دارد و به نظر می رسد که هنوز به ثبات نرسیده، اما آیفون ۶ شرایط بهتری دارد و شما می توانید این برادر کوچکتر را با قیمت ۲.۸۸۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران پیدا کنید.

IMG_6579

نقاط مثبت:

  • نمایشگر با کیفیت
  • دوربین خوب با لرزشگیر اپتیکال
  • عمر باتری مناسب
  • کیفیت ساخت بالا

نقاط منفی:

  • ابعاد بزرگ
  • عدم آماده بودن بسیاری از اپلیکیشن ها برای پشتیبانی از ابعاد نمایشگر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (119 مورد)
  • Mohammad Hossein Adibi
    Mohammad Hossein Adibi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    تقریبا من تمام پرچمدارای اندروید رو با آیفون مقایسه کردم و اکثرشون هم (مخصوصا توی بازه طولانی)جلوی سیستم عامل منسجم اپل ضعف نشون میدن
    اما واقعا تنها گوشی ای که هنوزم ازش در تعجبم و واقعا بهترین گوشی جهان میدونم چون هم امکانات فوق العاده و ضروری اندروید رو داره هم از اپل حتی یه کم سریع تره sony xperia xz premium عه.
    این گوشی معرکس و
    واقعا نمی دونم اگه دوستان تعصب رو چه اندرویدی ها و چه اپلی ها کنار بگذارن چرا گوشی ای که واقعا بهترین کاربرد رو برامون داره نخریم؟
    چرا مثل برده ها فقط دنبال تولیدات برندهاییم نه روی کارایی خود گوشی و رفع نیازمون؟!مگه ما حق انتخاب نداریم؟مگه کمال گرا نیستم؟مگه نمی خواییم با پولی که خرج میکنیم بهترین بازدهی رو بدست بیاریم؟!!!
    واقعا جای بسی تفکر داره...


    اینم ویدیوی مقایسه ی سرعت iPhone 7 Plus و sony xperia xz premium:
    http://www.aparat.com/v/HxPSV/Sony_Xperia_XZ_Premium_vs_Apple_iPhone_7_Plus_Speed

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی