ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی و مقایسه اپلیکیشن های برتر پخش موزیک

موسیقی، صدای احساسات است و تأثیرش بر روح و روان انسان، غیر قابل انکار. موزیک خوب می تواند از یک آدم افسرده، فردی سرزنده و بانشاط ساخته و زندگی بهتری را برایش به ارمغان آورد. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ مهر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

موسیقی، صدای احساسات است و تأثیرش بر روح و روان انسان، غیر قابل انکار. موزیک خوب می تواند از یک آدم افسرده، فردی سرزنده و بانشاط ساخته و زندگی بهتری را برایش به ارمغان آورد. برعکس آن هم ممکن است، گاهی یک موسیقی بد و نامناسب می تواند صدمات شدیدی به روح و جسم انسان وارد کند.

یکی از بهترین کارها برای گذر زمان و خارج شدن از هیاهوی اطراف، خصوصا وقتی در اتوبوس یا مترو هستیم، گوش دادن به موسیقی است. اپلیکیشن های زیادی با تنظیمات و قابلیت های مختلف وجود دارند که با استفاده از آنها، می توانیم تجربه بهتری از چیزی که می شنویم داشته باشیم. در جعبه ابزار این هفته، به معرفی و مقایسه چند اپلیکیشن مطرح پخش موزیک پرداخته ایم؛ اپلیکیشن هایی که قابلیت های متفاوت آنها باعث ایجاد تمایز بین شان شده و هر کدام طرفداران خاصی برای خود دست و پا کرده اند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به معرفی و مقایسه این اپلیکیشن ها بپردازیم.

 

doubleTwist Player

doubleTwist

دابل توئیست شاید در برابر دیگر اپلیکیشن های حرفه ای پخش موزیک، از لحاظ تنظیمات پخش صدا کمی ساده به نظر برسد، ولی مطمئنا از لحاظ امکانات ارتباطی خوبی که دارد، در زمره بهترین اپلیکیشن های پخش موزیک قرار می گیرد.

از لحاظ ظاهری، دابل توئیست ساده است و رابط کاربری اش چنگی به دل نمی زند، حتی اپلیکیشن های پیش فرض پخش موزیک که از ابتدا روی گجت های مختلف نصب شده اند، ممکن است از لحاظ بصری جذاب تر از آن باشند. آهنگ ها طبق سبک، آلبوم یا هنرمندان قابل جستجو اند و از آنها می توانید Playlist هم بسازید. اکولایزر دابل توئیست هم معمولی کار شده و به شما امکان دستکاری و تنظیم صدایی که گوش می کنید را می دهد، با این وجود رایگان نیست و برای استفاده از آن باید نسخه پیشرفته آن را دانلود کنید.

چیزی که دابل توئیست را از یک پخش کننده موسیقی معمولی متمایز کرده، قابلیت های ارتباطی و امکانات آنلاین اش است. رادیو را می توان یکی از بهترین امکانات این اپلیکیشن دانست. اگر هنگام استفاده از دابل توئیست آنلاین باشید، لیست پر و پیمانی از بهترین موسیقی های دنیا در سبک های مختلف در بخش رادیو پیش روی شماست. ضمنا دابل توئیست از یک بخش پادکست قوی هم بهره می برد که این پادکست ها طبق موضوع خود (ورزش، موزیک، هنر و ...) به خوبی دسته بندی شده اند. ضمنا این اپلیکیشن به غیر از پخش آهنگ، امکان پخش ویدئو را هم به شما می دهد.

از قابلیت های خوب ارتباطی دابل توئیست، قابلیت AirSync آن است. با استفاده از این قابلیت می توانید موزیک ها و ویدئوهای خود را به کمک وای فای، از گجت خود روی پی سی و مک سینک کنید. امکان دیگر پشتیبانی از UpnP و DLNA برای اتصال به کنسول های بازی مثل اکس باکس 360 و PS3، و به اشتراک گذاری محتوای اپلیکیشن روی آنهاست. اگر از کاربران Last.fm هم هستید، دابل توئیست می تواند آهنگ هایی که گوش می کنید را در Last.fm ثبت کند.

doubleTwist Player

doubleTwist Player

سازنده: doubleTwist ™ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و ویندوز حجم: 15.9 / 21 مگابایت زبان:

n7player

n7player

n7player موزیک پلیری است که تمرکز خود را بیشتر بر شخصی سازی محیط کاربری و سهولت دسترسی به آهنگ ها گذاشته. اولین چیزی که در استفاده از آن جلب توجه می کند، صفحه تگ های آن است. این اپلیکیشن به نحو جالبی، از آهنگ های شما تگ می سازد و آن ها را به صورت درهم و برهم روی یک صفحه قرار می دهد. هر چه تعداد آهنگ هایتان از یک هنرمند یا سبک خاص بیشتر باشد، تگش هم برجسته تر و نمایان تر می شود. مثلا اگر در موبایل خود آهنگ از سبک راک زیاد دارید، Rock بزرگتر از باقی تگ ها نمایش داده می شود.

قابلیت های شخصی سازی n7player بسیار عالی است. تعداد قابل توجهی تم و پوسته مختلف را می توانید برای آن دانلود کنید و به محیط کاربری اپلیکیشن، رنگ و لعاب ببخشید. ویجت های آن بسیار شکیل و جمع و جورند و استفاده از آنها روی دسکتاپ بسیار لذت بخش است. اگر آهنگی طرح روی جلد ندارد، به شما امکان این داده شده که از طریق اینترنت آن را دانلود و به آهنگ مورد نظر اضافه کنید. همچنین با دانلود افزونه Music Visualization، قادرید از آن به عنوان یک والپیپر زنده عالی برای صفحه دسکتاپ خود استفاده کنید.

Gapless Playback از امکانات دیگر این اپلیکیشن است، با روشن کردن آن از منوی تنظیمات می توانید خلاء بین دو آهنگ را از بین برده و پیوسته و بی وقفه، از آهنگی به آهنگ دیگر بروید. N7player از Sleep Timer هم بهره می برد که با تنظیم آن، می توانید پخش موزیک را پس از طی کردن مدت زمانی معین متوقف کنید. قابلیت های Streaming با کمک DLNA و UPNP هم از دیگر امکاناتی است که در n7player برای کاربران گنجانده شده.

n7player

n7player

سازنده: N7 Mobile Sp. z o.o قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 12.9 / 7.9 مگابایت زبان:

Neutron Music Player

Neutron Music Player

موزیک پلیر قدرتمند نوترون، بر خلاف دو مورد قبلی تمرکزش را بر پخش حرفه ای صداها و استفاده از فیلترهای مختلف برای بهبود کیفیت آن گذاشته. نقطه قوت این اپلیکیشن، اکولایزر فوق العاده پیشرفته و با امکاناتی است که در اختیار کاربر قرار می دهد تا لذت بیشتری از گوش دادن به موسیقی ببرد.

نوترون توانایی پردازش صداها به صورت کاملا HD را دارد و تنها با استفاده از یک هدست خوب، به قدرت خروجی آن پی خواهید برد. در بخش اکولایزر نوترون، دریایی از افکت ها و فیلترهای مختلف پیش روی شماست؛ ابزاری که کار با آن و رسیدن به حداکثر قابلیت هایش، توسط یک فرد معمولی قابل انجام نیست و باید در این زمینه حرفه ای و مجرب باشید. از مهم ترین افکت ها و فیلترهای این اپلیکیشن می توان به Crossfeed (برای تنظیمات پخش صدای استریو در هدفون)، Rumble Filter (جلوگیری از خش دار شدن صدا هنگام پخش از اسپیکر)، Pitch and Tempo DSP (تنظیم سرعت پخش و صداهای زیر و بم) و Surround sound DSP (تنظیم صدای بک گراند) اشاره کرد.

قابلیت دیگر نوترون که آن را از سایر پخش کننده های موزیک متمایز کرده، Wake Timer آن است. در این اپلیکیشن نه تنها می توانید ساعتی برای توقف پخش آهنگ تعریف کنید، بلکه قادرید آن را برای شروع پخش موسیقی در ساعتی معین هم تنظیم کنید. قابلیت همگام سازی محتوا بین سایر دستگاه ها هم از دیگر قابلیت های نوترون است.

نوترون برای اندروید، iOS و موبایل های بلک بری در دسترس قرار دارد.

Neutron Music Player

Neutron Music Player

سازنده: Neutron Code Limited قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و بلک بری حجم: 45.7 / 16 مگابایت زبان:

+MUSIC

Music+ player

به طور معمول تعداد اپلیکیشن هایی که برای ویندوزفون عرضه می شوند محدودند و در قیاس با سایر پلتفرم ها امکانات کمتری دارد. با این وجود، هستند اپلیکیشن های خوبی که بتوانند نیازهای مخاطبانشان را برطرف کرده و با اپ های سایر پلتفرم ها هم رقابت کنند.

موزیک پلاس از جمله بهترین اپلیکیشن های پخش موسیقی برای ویندوزفون است. برای بهره بردن از حداکثر توانایی های آن، بهتر است که آنلاین باشید، اما این آنلاین بود بدین معنی نیست که توانایی استفاده از آن به صورت آفلاین را ندارید. در موزیک پلاس میتوانید آهنگ های تاپ وبسایت بیلبورد را به صورت آنلاین گوش کنید. ضمنا در آرشیو اختصاصی این اپلیکیشن با عنوان MusicCloud، تعداد بی شماری موزیک به صورت رایگان قابل پخش یا دانلود است و می توانید از آنها در حالت آفلاین Playlist بسازید. در منوی جستجو، می توانید متن ترانه آهنگی که در حال گوش کردنش هستید را جستجو کرده و همزمان با پخش آهنگ از آن استفاده کنید. پخش سریع ویدئو و آهنگ از Youtube و SoundCloud از دیگر قابلیت های کلیدی این اپلیکیشن است.

دانلود موزیک پلاس را به همه کاربران ویندوزفون پیشنهاد می کنیم.

+MUSIC

+MUSIC

سازنده: Free Music Unlimited قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 5 مگابایت زبان:

jetAudio

JetAudio 1

در مقایسه با موزیک پلیرهایی که معرفی شد، شاید jetAudio کامل ترین و محبوب ترینشان باشد. جت اودیو هر چیزی که از یک موزیک پلیر می خواهید را برایتان فراهم کرده؛ یک رابط کاربری زیبا و ساده، اکولایزر پیشرفته و قدرتمند، قابلیت های ارتباطی زیاد و تنظیمات پخش عالی.

نقطه قوت جت اودیو، اکولایزر بی نظیری است که در اختیار کاربر قرار می دهد. تنظیمات آن به قدری پرتعدادند که برای امتحان کردنشان، باید زمانی طولانی را صرف کنید. به غیر از اکولایزر اصلی، افکت هایی مثل AM3D Audio Enhancer و Bongiovi DPS هم وجود دارند که در صورت خریداری نسخه پیشرفته، دسترسی به آنها آزاد می شود تا با کمک آنها، تجربه لذت بخش تری از گوش دادن به موزیک دلخواهتان داشته باشید.

در منوی پخش آهنگ، وجود دو قابلیت جت اودیو را از سایر پخش کننده های موسیقی متمایز کرده. یکی تنظیم سرعت پخش آهنگ که می توانید آن را به 80 درصد کاهش، یا به 120 درصد افزایش دهید و دیگری که با آیکن A<->B مشخص شده، برای تکرار قطعه ای از آهنگ برای دفعات متوالی است. اگر قطعه ای از آهنگ را بیشتر دوست دارید، با کمک این قابلیت میتوانید بارها و بارها آن را تکرار کرده و وقتی از گوش کردنش سیر شدید، اجازه دهید تا بقیه آهنگ به صورت عادی تا پایان پیش برود.

جت اودیو ویجت های متنوع و زیبایی هم دارد که آن را بالاتر از سایر رقبایش قرار داده. نکته دیگری که باعث محبوبیت زیاد آن در بین کاربران شده، پشتیبانی اش از فرمت های متنوع فایل های صوتی است. دایره پشتیبانی جت اودیو از فرمت های مختلف شامل فایل های MIDI هم می شود. در کنار PowerAMP، جت اودیو از بهترین اپلیکیشن های پخش موزیک برای دستگاه های اندرویدی است.

jetAudio Basic

jetAudio Basic

سازنده: Team Jet قیمت: رایگان (نسخه پیشرفته پولی) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15.8 مگابایت زبان:

PowerAMP

PowerAMP

پاور امپ از لحاظ امکانات، شباهت های زیادی به jetAudio دارد و همین باعث شده که به جدی ترین رقیب برای آن تبدیل شود. هر چیزی را که از یک موزیک پلیر حرفه ای می خواهید در پاور امپ آماده و مهیاست.

گزینه ای که باعث برتری آن نسبت به جت اودیو می شود، قابلیت شخصی سازی بیشتر آن است. با دانلود افزونه رایگان HD Skin برای این اپلیکیشن، می توانید تم های فوق العاده زیبایی را برایش نصب کرده و محیط کاربری دلنشین تری را تجربه کنید. ضمن اینکه پاور امپ افزونه ای جداگانه برای ویجت ها در نظر گرفته تا با کمک آن بتوانید دقیقا همان ویجتی را که مد نظر دارید، روی صفحه خود بگذارید.

اکولایزر پاور امپ، همانند اکولایزر 20 بانده جت اودیو پیشرفته نیست و از این حیث پایین تر از آن قرار می گیرد. با این حال، امکانات بسیار زیادش موجب شده که خود را به رقیب قدرتمندی برای جت اودیو تبدیل کرده و یکی از بهترین اپلیکیشن های پخش موزیک برای اندروید باشد.

PowerAMP

PowerAMP

سازنده: Max Mp قیمت: رایگان (نسخه پیشرفته پولی) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6 مگابایت زبان:

TTPod

TTPod

این اپلیکیشن پخش موزیک چینی با قابلیت های خوبش، این روزها بین کاربران گوشی های اندرویدی طرفداران زیادی پیدا کرده.

در درجه اول، TTPod به علت پشتیبانی از تعداد زیادی فرمت صوتی شهرت دارد. قابلیت خوب دیگر آن، امکان شخصی سازی محیط اپلیکیشن است. برای بک گراند تی تی پاد می توانید از تصاویر موجود در گالری خود استفاده کرده، یا عکسی را که همان لحظه با دوربین گرفته اید به کار ببرید. ضمن این که در منوی تم، پوسته های رایگان بسیار زیاد و متنوعی برای دانلود پیش روی شماست.

قابلیت جالب دیگر تی تی پاد، امکان تشخیص و جستجوی آهنگ با کمک میکروفون است. با کمک این ویژگی، می توانید بخشی از آهنگ در حال پخش را ضبط کنید؛ پس از این کار، تی تی پاد با جستجو در اینترنت برایتان مشخصات دقیق آهنگ، نام خواننده و نام آلبوم را پیدا می کند و به متن ترانه اش هم دسترسی خواهید داشت.

شاید تنها نکته منفی این اپلیکیشن این باشد که برای اضافه کردن هر آهنگ جدید به محیط آن، باید محتویات رم خود را به صورت دستی اسکن کنید. ولی وجود این مسئله، باعث نمی شود که از تی تی پاد به عنوان یکی از برترین های پخش موزیک نام نبریم.

TTPod

TTPod

سازنده: TTPOD قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9 مگابایت زبان:

 

مطمئنا اپلیکیشن های پخش موزیک بسیار زیادند، اما سعی کردیم برترین هایشان را انتخاب و با هم مقایسه کنیم. اگر شما هم از اپلیکیشن به خصوصی برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید، در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • _sad_
    _sad_ | ۳ مهر ۱۳۹۵

    poweramp
    تنها اپلیکیشنی بود ک وادار کرد منو بابتش گیفت کارت بخرم ،
    اپ های زیادی امتحان کردم ،از تمام اپ ها مثل جت ایدیو ،استیلو ،بلک و ... سرتره

  • سیامک
    سیامک | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    من Black Player و Jet Audio رو استفاده میکنم که فوق العاده هستن

  • محمد
    محمد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    سلام
    میخواستم یه پلیر بهم معرفی کنین که قابلیت اینکه تونست اهنگ هارو رو فرکانس رادیویی پخش کرد.
    ممنون

  • zezo
    zezo | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    دوستان اپلیکیشنی سراغ دارید که قادر باشه مانند allrecorder بشه باهدفون ، گوش چپ و راست رو انتخاب کرد ، واسه تربیت شنیداری دخترم که مشکل کلام داره میخوام ، تا رو تبلت نصب کنم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی