ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ روش برای اینکه با اخراج خود کنار بیایید

کنار گذاشته شدن، کوچک شدن، مورد جایگزین واقع شدن یا هر اسم دیگری که به روی این موضوع بگذاریم گویای یک حقیقت است: اخراج شدن هیچ حس خوبی ندارد. که البته می تواند نداشته باشد. ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

کنار گذاشته شدن، کوچک شدن، مورد جایگزین واقع شدن یا هر اسم دیگری که به روی این موضوع بگذاریم گویای یک حقیقت است: اخراج شدن هیچ حس خوبی ندارد. که البته می تواند نداشته باشد.

کافیست نگاهی به تاریخ داشته باشیم: استیو جابز در سن ۳۰ سالگی از اپل کنار گذاشته شد و پس از ۱۰ سال در ۴۰ سالگی به امپراطوری خود بازگشت. حتی والت دیزنی هم از کمپانی The Kansas City Star به دلیل به اندازه کافی "خلاق نبودن" اخراج شد.

با وجود اینکه آمارها نشان از بهتر شدن اوضاع شغلی می دهد، اما باز هم تعدیل نیروها و برخی اخراج شدن های گروهی اوضاع را به کام کارمندان و افراد جویای کار تلخ می کند.

پیشکسوت هایی مثل جابز و والت دیزنی از این فرصت برای بالا بردن توانایی ها و پیاده کردن آزادانه ایده های خود استفاده کردند و نهایتا دیدید که این اخراج شدن، در نهایت به سود آنها بود. این موضوع برای هر شخصی می تواند رخ دهد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که خواسته یا ناخواسته دچار این بحران شده اید، پنج راه کلی برای گذر از حس و حال بد این دوران وجود دارد که در ادامه مطلب با آنها آشنا خواهید شد.

غصه خوردن را به وقت بهتر و در خلوت خود موکول کنید

مهم نیست چقدر احساس تخریب شدن دارید، خود را جلوی رئیس خود، مدیر، هم دانشگاهیان و حتی همسر خود نبازید و به هیچ عنوان از محل کار با این خبر به آنها تماس نگیرید. فقط و فقط از طریق پیام کوتاه یا ایمیل به دوستان بسیار نزدیک خود خبر دهید. از اینکه بقیه در نهایت متوجه این موضوع می شوند هم نترسید و در خلوت خود با صدای بلند غصه بخورید و هرچه سریع تر خود را از حس ناراحتی خالی کنید.

خبرهای بد را به بهترین شکل به دیگران بدهید

زمانی که اوضاع بحرانی رخ می دهد دیگران از شما می پرسند "چطور این اتفاق رخ داد". این بسیار مهم است که در همین زمان ناراحت کننده شما در حین پاسخ دادن آرامش، اعتماد به نفس و البته با لحن خوب خود را حفظ کنید. این که ناراحت و در شک باشید کاملا طبیعی است. چیزی که درست نیست کوبیدن لیوان خود به دیوار است. با کمی کنترل خونسردی و خشم به سادگی می توانید آرامش خود را بازیابید و به دنبال ادامه مسیر موفقیت باشید.

خداحافظ کار، سلام به رویای شغلی

به احتمال بسیار زیاد اولین عکس العمل شما بعد از اخراج شدن هجوم به نیازمندی ها و وب سایت های شغل یابی و غیره است. هرچند یک راه دیگر هم وجود دارد. شما میتوانید از اخراج خود به عنوان یک فرصت برای رسیدن به رویای شغلی خود استفاده کنید، یعنی هر کاری که باعث شادی و خوشحالی شما می شود را انجام دهید. تا امروز شما وقتی برای رسیدن به مشاغلی که دوست شان دارید نداشتید ولی حالا زمان کافی را در اختیار دارید. با جستجو در اینترنت موارد مشابه به خود را خواهید یافت و ببینید مردمان موفق چه راهی را طی کردند و از آنها برای موفقیت و رسیدن به آرزوی شغلی خود ایده بگیرید.

خود را در یک فضای آموزشی بزرگ قرار دهید

در این دوران لازم است شما هرچقدر که می توانید به انجام کارهای مستقل بپردازید و در این بین، از پتانسیل رشد مهرات ها و افزایش مشتری ها از طریق اینترنت می توان استفاده کرد.

هر روز به جستجوی منابع جدید آموزشی و به روز کردن مهارت های خود باشید. خوشبختانه آموزش های آنلاین کم نیستند و به سادگی می توانید در یک جامعه بسیار بزرگ و پرجمعیت به نام اینترنت جای باز کنید و به مرور زمان خواهید دید که در فضای کاری بسیار خوبی قرار دارید.

مدیر قبلی خود را اولین مشتری خود کنید

گزارش ها نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۰، نیمی از نیروی کار امریکا حداقل یک بار در عمر کاری شان در شرایط متزلزل و با امنیت شغلی پایین مشغول به کار می شوند. باید بگوییم حتی اگر متعهد به انجام کار بصورت تمام وقت در این شرایط هستید هم چیزی برای از دست دادن ندارید، چرا که می توانید از رئیس سابق خود بخواهید که مشتری شما باشد. چه راهی برای دست یابی به مهارت های بیشتر و قرار گرفتن در مسیر علایق کاری وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم با وجود همه مشغله های کاری، دنیای کار مستقل درست در مقابل چشمان شما قرار دارد.

ما امیدواریم شما همواره شغلی را داشته باشید که در آن احساس آرامش، آسودگی خیال و امنیت بالا را حس کنید و در صورتیکه خدایی نا کرده با بحران اخراج شدن روبرو شدید، به سرعت خود را بازیابی کرده و به پیشرفت های بیشتر دست یابید. اگر تجربیاتی در این زمینه دارید، ما و دیگر دوستان را بی نصیب نگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • تبسم
    تبسم | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    با سلام.مقاله جالب بود ولی بقول دوستان توایران به درد نمیخوره.به سختی کار پیدا کردم بعد یه عده حسود زیرآب زن از من گرفتن کارم.یه عده که چشم دیدن پیشرفت من نداشتن.خداروشکر تا لحظه که بودم کارم عالی بود وبخاطر حرف خاله زنکی الان ازبرج۷ بیکارم. واقعا چرا باید بخاطر حاشیه و خاله زنک بازی اخراج بشم. مگرمیشه بهمین سادگی رفت سرکار که بهمین سادگی ازمن گرفتن؟

  • iphone.ir
    iphone.ir | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    باید این کارو کرد اما انصافا بعد یه مدت بی پولیه بهت فشار میاره

  • TROOL
    TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Sayonara
    Sayonara | ۱۳ مهر ۱۳۹۳

    انصافا زندگی کردن تو این دنیا شده عذاب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی