ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت HP به دو بخش تقسیم می شود

شرکت اچ پی امروز به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت به دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینترها تقسیم می شود. این شرکت مراحل تولید تا فروش و بخش پشتیبانی این دو بخش را ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۴ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

شرکت اچ پی امروز به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت به دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینترها تقسیم می شود. این شرکت مراحل تولید تا فروش و بخش پشتیبانی این دو بخش را به طور کامل از یکدیگر جدا خواهد کرد.

بدین ترتیب مدیرعامل فعلی اچ پی به ریاست هیات مدیره دو بخش PC و پرینتر منصوب خواهد شد. همچنین Dion Weisler -از کارمندان اچ پی- مدیرعامل بخش کامپیوترهای شخصی و پرینتر کارش را ادامه می دهد.

بدین ترتیب بخش HP Enterprise بخشی جدید در شرکت خواهد بود که در کنار HP Inc که به دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینتر تقسیم شده کار می کند. به گفته مِگ ویتمن: این تصمیم در جهت بهبود خدمات رسانی به شرکت ها و بازارهای این دو بخش گرفته شده است. بر اساس این تصمیم، هر بخش استقلال، تمرکز کاری، منابع مالی و انعطاف خود را خواهد داشت و وظیفه دارد در جهت بهبود خدمات رسانی به مشتریان عمل کند، اما ارزش نهایی بین سهامداران کلی شرکت، تقسیم خواهد شد.

Meg Whitman
Meg Whitman

اچ پی اعلام کرده که این تقسیم سازی تا پایان سال ۲۰۱۵ به طور کامل انجام می شود. معنی ساختار تازه در اچ پی، از کار بیکار کردن بیش از ۵۵ هزار کارمند است. اچ پی پیش از این اعلام کرده بود که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می کند و اکنون این رقم حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر بیشتر شده است.

اچ پی در عرصه کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز از بزرگان بازار است اما اخیرا در مقابل فروش جهانی لنوو با کاهش سود در این حوزه مواجه شده است. با وجود تلاش هایی که سال گذشته انجام شد این بخش از اچ پی نتوانست جایگاه خود را مجددا تثیبت کند. به همین جهت اچ پی بر روی تبلت ها و حتی لپ تاپ اندرویدی روی آورد. که در این حوزه هم چندان موفق نبود.

اما به نظر می رسد که اچ پی و مایکروسافت مشغول کار بر روی عرضه کامپیوترهای ارزان قیمت هستند. در حالی که لنوو به شدت مشغول عرضه کامپیوترهای ویندوزی است، مایکروسافت با پرداخت محرمانه وام دو میلیارد دلاری به Dell، سعی می کند مانع ایجاد انحصار در این بازار شود. احتمالا همکاری مایکروسافت و اچ پی نیز علاوه بر شباهت رابطه اش با دل، به خاطر پیشگیری از جذب کامل اچ پی توسط گوگل و تولید کروم بوک های ارزان قیمت توسط این شرکت است. البته توجه داشته باشید که اچ پی قصد دارد وارد عرصه ساعت های هوشمند هم بشود که این مساله نیز احتمالا برای مایکروسافت جذابیت دارد.

اچ پی جدید قصد دارد با تمرکز بیشتر روی بخش های مختلفش و البته کار روی تکنولوژی های تازه -مانند چاپ سه بعدی- تغییری در خود به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    تیتر رو که خوندم تو ذهنم ادامه دادم: بخش H و بخش P

    =))

  • Mr. Android
    Mr. Android | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    من تجربه استفاده از پرینتر HP رو دارم
    لپتاپم هم Hp هستش.
    ولی بنظرم پرینتر ارزش این رو نداره که باعث ایجاد دو بخش توی شرکت بشه و نباید بهش به عنوان یک محصول مستقل نگاه کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی