ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

استراحت بدون احساس گناه حتی برای معتادان به کار هم ضروری است

اغلب کارآفرینان عاشق کار کردن هستند. اگر شما مشغول انجام کارهایی هستید که فکر می کنید به آنها علاقه زیادی دارید و برای شما تغییر مثبت ایجاد می کنند، ساختن، بخشی از زندگی شماست و ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۵

اغلب کارآفرینان عاشق کار کردن هستند. اگر شما مشغول انجام کارهایی هستید که فکر می کنید به آنها علاقه زیادی دارید و برای شما تغییر مثبت ایجاد می کنند، ساختن، بخشی از زندگی شماست و کار و تفریح شما را هم شامل می شود.

اما اگر شما واقعا از کارتان لذت می برید ممکن است تبدیل به یک Workaholic (معتاد به کار) شوید. کسی که معتاد به کار است، در اوقاتی که در هر شرایطی مشغول انجام کاری نیست، احساس گناه می کند.

اگر شما در زمان تماشای تلویزیون به تلفن هوشمند، تبلت یا حتی لپ تاپ خود احساس نیاز می کنید و یا در زمان صرف شام یا ملاقات سایرین، سرتان در گوشیتان است. و همچنین اگر شب ها و آخر هفته ها خود را درگیر ایمیل ها و پروژه ها می بینید و تصور می کنید برای استفاده از تعطیلات یا سفر کردن وقت کافی ندارید، بد نیست بدانید که در در تله افتاده اید!

در صورت صدق کردن تنها یکی از موارد فوق هم، شما می توانید به 'اعتیاد به کار' متهم شوید. و اگر جوابتان به تمام سوالات بالا مثبت است شما به طور قطع یک Workaholic هستید. به هر حال حتی اگر واقعا مجذوب و شیفته کارتان باشید، به استراحت و تفریح هم نیازمندید.

در ادامه چند تشبیه و نکته کوتاه در مورد اهمیت استراحت برای افراد پرکار را مطالعه کنید.

به کامپیوتری فکر کنید که همیشه در حال کار است. چه اتفاقی برای این کامپیوتر می افتد؟ احتمالا بخاطر کار زیاد و مداوم، بسیاری از اطلاعات در آن به صورت نامنظم پخش شده و کارکرد آن کند و کم‌بازده می گردد. اما اگر آن را به صورت مرتب خاموش و مجددا راه اندازی کنیم، در طی مراحل راه اندازی مجدد بسیاری از فایل ها توسط سیستم عامل مجددا منظم شده و در دسترس قرار می گیرند. بدین ترتیب بازدهی در بالاترین حد ممکن خواهد بود.

تقریبا می توان گفت ما هم همینطور هستیم. به عنوان یک کارآفرین، شما باید چندین و چند مسیر و برنامه متفاوت را به در بازه های زمانی مشخصی در رابطه با کارتان پیش ببرید. اگر شما چندوظیفگی پیشه کنید مجبورید کارهای بسیاری را به صورت همزمان جلو ببرید که کاری بسیار مشکل خواهد بود. کار مداوم به مغز و بدن شما اجازه دریافت و پردازش صحیح اطلاعات را نمی دهد. به همین جهت بهتر است گاهی اوقات را در خارج از محیط و فضای فکری مربوط به کارتان سر کنید.

حتی بد نیست اوقاتی را به تماشای تلویزیون بپردازید. اما ورزش کردن و حتی بیکار نشستن و استراحت کردن می توانند حتی مفیدتر باشند. تنها لازم است که واقعا کاری نکنید. مغز شما در طی این مراحل، در پس زمینه مشغول مرتب سازی امور و حتی ایجاد جرقه های خلاق است. تا به حال شده که زیر دوش حمام فکر های خلاقانه به ذهنتان خطور کرده باشد؟ اگر جواب مثبت است دلیل این مساله، عدم وجود حواس پرتی یا تمرکز روی مسائل جانبی‌ست.

بهترین کار تنظیم یک برنامه زمانی مدون و در نظر گرفتن اوقاتی برای فاصله گرفتن از کار است. سعی کنید در فواصل زمانی مشخص و منظم، استراحتی چند ساعته تا یکی دو روزه را برای خود در نظر بگیرید. بهترین بازه، یک یا دو روز استراحت هفتگی است.

بر خلاف تصور، کمکی که این بازه زمانی به بازدهی شما می کند بسیار بیشتر از زمان های اضافه ای است که برای کار کردن های مداوم و کم بازده است. به جای تلقین اشتباه حس گناه در این اوقات، سعی کنید بیشترین استفاده را از آنها ببرید تا خلاقیت و مدیریت امور را بیشتر و بهتر در روزهای کار تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    منم یه معتاد به اینترنتم !!!
    :دی

  • ahmadali_shafiee
    ahmadali_shafiee | ۱۷ مهر ۱۳۹۳

    «به کامپیوتری فکر کنید که همیشه در حال کار است. چه اتفاقی برای این کامپیوتر می افتد؟ احتمالا بخاطر کار زیاد و مداوم، بسیاری از اطلاعات در آن به صورت نامنظم پخش شده و کارکرد آن کند و کم‌بازده می گردد. اما اگر آن را به صورت مرتب خاموش و مجددا راه اندازی کنیم، در طی مراحل راه اندازی مجدد بسیاری از فایل ها توسط سیستم عامل مجددا منظم شده و در دسترس قرار می گیرند. بدین ترتیب بازدهی در بالاترین حد ممکن خواهد بود.»
    ببخشید شما راجع به کامپیوتر چی فکر کردید؟ بعید می‌دونم حتی XP هم این‌جوری باشه :) راجع به سیستم‌های لینوکسی (که ادعا می‌شه برای آپدیت هم نیاز به ری‌استارت ندارند) حرفی نمی‌زنم :))

  • Amir Reza
    Amir Reza | ۱۶ مهر ۱۳۹۳

    مشکل اینجاست که مابه کار معتاد نیستیم به اینترنت معتادیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی