ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: خودروی پرنده AeroMobil با قابلیت پرواز طولانی مدت

روزگاری بود که پرواز برای انسان یک آرزو بود و برادران رایت آن را به واقعیت تحقق کردند، در زمان های نه چندان دور هم خودروی پرنده هم جزو موارد امکان ناشدنی محسوب می شد ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

روزگاری بود که پرواز برای انسان یک آرزو بود و برادران رایت آن را به واقعیت تحقق کردند، در زمان های نه چندان دور هم خودروی پرنده هم جزو موارد امکان ناشدنی محسوب می شد و ما این خودروها را فقط در کارتون ها و فیلم های علمی تخیلی میدیدیم. اما به نظر می رسد با سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، ما روز به روز به تحقق این آرزوی دست نیافتنی نزدیک تر می شویم.

پیش از این هم نمونه هایی از خودروهای با قابلیت پرواز ساخته شده بود ولی آنچنان که باید نمی توان لفظ "پرنده" را برای آنها به کار برد. چرا که هیچ کدام نتوانستند پرواز طولانی مدتی در ارتفاع بالا داشته باشند و از طرف دیگر، قیمت بسیار بالایی داشتند و هر کسی توانایی تهیه آنها را ندارد. اما یک شرکت اسلواک به نام AeroMobil قصد دارد این قائده را نقض کرده و در ۲۹ اکتبر (اواخر این ماه) سومین نمونه آزمایشی خودروی پرنده خود را در فستیوال Pioneers در استرالیا به نمایش عموم بگذارد.

این خودرو هنوز در حد یک نمونه اولیه باقی مانده اما همانطور که در ویدیوی ذیل می بینید، توانستند با نسخه ۲.۵ این وسیله پرواز طولانی مدت را تجربه کنند. این خودرو همانند مابقی نمونه ها، از ظاهر عجیبی برخوردار است. بال ها در عقب جمع شده و پره های مربوط به سیستم پروازش در پشت خودرو قرار دارد. اما جالب اینکه با همین ظاهر عجیب اش توانستند به خوبی پرواز کنند. نمونه آزمایشی مذکور می تواند ۲ نفر را با خود حمل کرده و تا ۸۷۰ کیلومتر در زمین و ۶۹۰ کیلومتر در هوا حرکت کند. ضمن اینکه گفته شده سوخت این خودروی پرنده بنزین استاندارد است.

هنوز هیچ صحبتی در رابطه با قیمت یا زمان عرضه AeroMobil زده نشده اما مشخص است که این محصول، ما را به رویای خودروهای پرنده بسیار نزدیک تر کرده است. تصور کنید، روزهایی که برای رانندگی نیاز به دو گواهینامه زمینی و هوایی باشد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/AeroMobil-3-2014.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Lord
    Lord | ۱۷ مهر ۱۳۹۳

    این شکل و قیافش چرا اینجوریه؟؟؟
    اصن یه وضعیه :) :D

  • bahram
    bahram | ۱۶ مهر ۱۳۹۳

    خیلی خوبه.طرح جالبی داره ولی بیشتر باید روش کار بشه :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی