ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز فون
تکنولوژی

تولید موبایل ویندوزفونی در ایران

ما نیز مانند شما تعجب کردیم وقتی از دهان مدیران شرکت جی ال ایکس شنیدیم این شرکت در صدد طراحی و تولید موبایل ویندوز فونی در ایران است. بیشترین جای تعجب نیز در این قسمت است ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۹ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

ما نیز مانند شما تعجب کردیم وقتی از دهان مدیران شرکت جی ال ایکس شنیدیم این شرکت در صدد طراحی و تولید موبایل ویندوز فونی در ایران است. بیشترین جای تعجب نیز در این قسمت است که چگونه گواهینامه (license) این سیستم عامل همراه را که صدور آن در دست غول امریکایی بازار دیجیتال یعنی مایکروسافت است.

جواد سعیدی رئیس هیات مدیره شرکت ارتباط همراه گویا اروند (جی ال ایکس) در  گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دیجیاتو گفت: به زودی تولید موبایل ویندوزفون را کلید می زنیم.

وی افزود: ما چند ماهی است در فکر تولید ویندوز فون هستیم و این در برنامه ما بوده است و به همت متخصصان خود به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

ادامه مطلب را برای جزییات بیشتر از دست ندهید.

ما که مانند شما تعجب کردیم و از طرفی می دانستیم دریافت گواهینامه تولید موبایل با سیستم عامل ویندوز فون در داخل ایران ممکن نیست، از رئیس هیات مدیره شرکت جی ال ایکس پرسیدیم: چگونه لایسنس را از مایکروسافت دریافت می کنید؟

سعیدی به ما پاسخ داد: ما در برخی از کشورهای منطقه و دنیا، مانند امارات، قطر، بحرین و تایوان برندی را با نام جی ال ایکس ثبت کرده ایم و نام جی ال ایکس را در این کشورها صاحب شده ایم. هر چند که از این کشورها می توانیم برای دریافت این مجوز اقدام کنیم ولی ترجیح دادیم مانند مجوز اندروید برای این مجوز نیز از اقدام کنیم.

سعیدی جی ال ایکس

به گفته این مدیر شرکت جی ال ایکس، مشکل اصلی برای تولید موبایل های هشت هسته ای عدم تولید چیپ ست هشت هسته ای توسط  شرکت MediaTek تایوان بود که با رفع این مشکل به زودی این موبایل ها را نیز تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

تولید موبایل ویندوزفونی در ایران از جهات مختلفی مورد بحث است، اما نکته کار اینجاست که اگر می شود به این راحتی و با ثبت یک شرکت در کشورهای دیگر مشکل ثبت مجوز ویندوزفون را گرفت، چرا در بقیه این موارد این کار نمی شود و چرا برای دریافت مجوز از دیگر شرکت ها مانند اپل هیچ اقدامی صورت نمی گیرد؟ و در پایان اینکه اگر اقدام های اینچنینی هست چرا به مردم و اصحاب رسانه اطلاع رسانی نمی شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (96 مورد)
  • علی جی 5
    علی جی 5 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    سلام اقایون من این حرف ها را تصدیق وصدق می کنم علم اگردرثریاباشدمردانی از سرزمین پارس هستن که به ان دست یابند رسول لله

  • پوریا
    پوریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    سلام. حتی اگه گوشی ها کاملا مونتاط باشند من با افتخار میخرم چون 1200 نفر از هم وطن هام اشتغال زایی مستقیم کرده.

  • نوین تل اَرس (هایتلز)، تولید کننده تلفن همراه در ایران
    نوین تل اَرس (هایتلز)، تولید کننده تلفن همراه در ایران | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان و سروران گرامی

    بنده مطلبی را عرض میکنم و اینو برای تمام صنایع میتونید بسط بدید. چه صنایع سبک چه سنگین. حالا چون بحث ما موبایل هست اینو به طور نمونه قرار میدم.
    توجه بفرمایید که یک شرکت اگر بخواد کاملا خودکفا عمل کنه باید تک تک قطعاتو خودش طراحی و بسازه. و اونوقت دیگه بحث صنایع و همکاری معنایی نداره. دیگه استاندارد جهانی بی معنا میشه. نمیدونم تابحال محصولی یا کالایی از شوروی سابق که همون اتحاد جماهیر شوروی بود را داشتید؟ یک زمانی ضبط صوت تولید میکرد و چند تایی هم رسیده بود به ایران. از هد گرفته تا تسمه هاش با هیچ استانداردی همخونی نداشت و پیدا نمیشد. چون اونها اون موقع با جهان قطع ارتباط بودن و برای خودشون یک سری استانداردهای خاص به وجود آورده بودم. حتی پهنای ریل قطاراشون با کل جهن فرق میکنه. در هر صورت منظورم اینه که یک گوشی شامل قطعات زیادیه که اگر یک شرکت بخواد همه رو خودش تولید کنه اونوقت میشه اپل که منحصر به فرده کالاهاش و برای همین هم خیلی گرون در میاد. البته این روش مزیتی هم داره که اونهم کیفیت تولیده. چون اونوقت اپل نیاز نداره از چیپست کمپانی دیگه تامین بشه و همین باعث بشه که ایتم های خودشو بر اساس اون چیپست بچینه و طراحی کنه پس اومده برای هر مدل گوشی خودش تمام قطعاتشو خودش تولید کرده. در چین هم همینطوره. قاب از یک شرکت میاد. برد صلی از جای دیگه قطعات هم که از جاهای دیگه تامین میشن و اون شرکت قطعاتو روی برد میزنه. حتی جعبه و بسته ها هم جای دیگه ساخته میشه. البته بر اساس سفارش. حالا شرکتهای ایرانی هم دارن همون کارو اینجا انجام میدن با این تفاوت که از باکس و دفترچه و قاب و صفحه نمایش و برد و ... همه از چین میاد و اینجا با ربات مونتاژ میشه. البته در چین به تکنولوژی طراحی دسا پیدا کردن و بقول معروف دیاگرام کامل قطعاتو دارن و میدونن که به زبان ساده تر بگم مثلا برای اضافه کردن امکان 4G یا 3G از چه چیپ و پردازنده ای استفاده کنن و چطور برد رو طراحی و مونتاژ کنن. البته ظاهرا میگن از بس در دنیا گشتن و سرقت اطلاعات کردن و یا کپی زدن به این نقطه رسیدن. ما هم فعلا خواسته هامونو به شرکت چینی میدیم و مثلا میگیم گوشی به این اندازه باشه و این آیتم ها رو داشته باشه. اونها همه چیزو آماده میکنن و میفرستن اینجا. البته با نقشه و دستورات لازم جهت مونتاژ. و اینجا مونتاژ انجام میشه. یا اینطور هم هست که شرکت ایرانی میره اونجا و سفارش میده و کامل و آماده میاد اینجا. البته اسم و برند و مارک و سریال و ... هر چی سفارش بدید براتون میزنن. ضمن اینکه قبل از اینکه سفارشو نهایی کنین باید یک نمونه بیارید اینجا تا سازمان مقررات رادیویی و ... از لحاظ فنی و استاندارد بهش مجوز بدن و به نوعی ثبت بشه. اونوقت میتونید واردات رو انجام بدید.

  • مهدی
    مهدی | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    مگه گوشی مثل کامپیوتر نیست؟چجوری رو کامپیوتر ویندوز کرک شده نصب میکنیم از اصلیشم بهتره مفتم هست.
    مگه ویندوز فون هم یه سیستم عامل نیست؟
    خب کرک شدشو رو گوشی ها نصب کنند.
    چرا اینهمه پول الکی بدیم مایکروسافت؟

  • HasanHasanPoor
    HasanHasanPoor | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    واسه سوژه خننده کردن بد نیست :P

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی