ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رایتل ایرانسل همراه اول
تکنولوژی

رایتل همچنان گران و محدود

حدود یک ماه و بیست روز از ارتقای شبکه دو اپراتور بزرگ مخابراتی کشور به نسل های سوم و چهارم (3G و 4G) می گذرد. این روزها همه جا بین مشترکان حرفه ای و نیمه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

حدود یک ماه و بیست روز از ارتقای شبکه دو اپراتور بزرگ مخابراتی کشور به نسل های سوم و چهارم (3G و 4G) می گذرد. این روزها همه جا بین مشترکان حرفه ای و نیمه حرفه ای تلفن همراه بحث بر سر انتخاب اینترنت پرسرعت ایرانسل و همراه اول است.

ایرانسل ازدو ماه پیش که ارائه آزمایشی نسل سوم و چهارم خود را آغاز کرد محدودیتی برای سرعت مشترکان قرار نداد و قیمت بسته های جدید و قدیم خود را بر مبنای حجم مصرفی قرار داد و سرعت دسترسی به اینترنت نسل سوم خود را باز گذاشت.

این بدین منظور است که هر کجا بار شبکه کم بود سرعت شما زیاد و هر جای حجم استفاده از شبکه زیاد بود سرعت شما کم خواهد شد.

اما همراه اول ابتدا قیمت های خود را بر مبنای دو سرعت 128 کیلو بیت بر ثانیه و 1 مگابیت بر ثانیه قرار داد. اما با استقبال مردم از سرعت و قیمت ایرانسل همراه اول طرح های خود را از سایت برداشت و چند روز قبل از نمایشگاه ایران تلکام محدودیت سرعت خود را نیز لغو کرد.

رایتل نه تنها به 3G و 4G شدن رقبا کاری ندارد بلکه هیچ توجهی به نظرات کاربران خود نداشته و به آنها نیز احترام نمی گذارد

در انسوی بازار اپراتورهای تلفن همراه، رایتل که هنوز در شوق و شعف اجرای رومینگ ملی و پوشش سراسری به کاربران خود مانده است، اصلا توجه به اتمام دوره انحصار خود و راه اندازی شبکه 3G و 4G  ایرانسل و همراه اول ندارد.

البته این شرکت نه تنها به 3G و 4G شدن رقبا کاری ندارد بلکه هیچ توجهی به نظرات کاربران خود نداشته و به آنها نیز احترام نمی گذارد. قیمت های این اپراتور که قبلا بر مبنای 3 سرعت 128، 512 و 1024 کیلوبیت بر ثانیه بود را از ماه های ابتدای سال به دو سرعت 128 و 1024 کیلوبیت بر ثانیه تغییر داد و هنوز نیز بر ارائه خدمات دیتای خود مبتنی بر میزان سرعت پافشاری می کند.

نکته دیگر این است که شما با 10 هزار تومان می توانید با حجم 2 و 2/5 گیگابایت در ماه به ترتیب از اینترنت بدون محدودیت سرعت ایرانسل و همراه اول استفاده کنید، اگر مشترک دائمی و اعتباری رایتل باشید برای استفاده از سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه (که از حداکثر سرعت تکنولوژی EDGE در نسل 2/75 نیز پایین تر است) با حجم 1/5 گیگابایت باید 12 هزار و 500تومان پرداخت کنید.

همراه اول مانند ایرانسل محدودیت سرعت خود را برداشته و در برخی مناطق می توان با سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه به بالا از خدمات دیتا استفاده کرد

در حالی که خیلی از کارشناسان این حوزه فکر می کردند که همراه اول محدودیت سرعت خدمات دیتای خود را نگه دارد و در عرصه رقابت از رقیب جوان خود عقب بماند، اما این روزها شاهد این هستیم که همراه اول مانند ایرانسل ممحدودیت سرعت خدمات دیتای خود را برداشته و حتی در برخی مناطق می توان با سرعت 4 مگابیت بر ثانیه به بالا از خدمات دیتای این اپراتور استفاده کرد.

امیدواریم همانطور که ایرانسل و همراه اول به نظرات و حقوق کاربران خود احترام گذاشتند، رایتل نیز برای خود و کاربران خود ارزش قائل شده و در بازار 3G با دو اپراتور دیگر رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (64 مورد)
  • Ehsan
    Ehsan | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    در حال حاضر که همه اپراتورها اینترنت نسل 3 و 4 به صورت گسترده ارائه میکنند ، و قیمتهای کاملا رقابتی با اپراتورهای اینترنت ثابت مثل آسیاتک و ... ارائه میکنند ، رایتل در صورتی که بخواهد در میدان رقابت کند باید هزینه های خود را کاهش دهد. به جای صرف هزینه برای تبلیغات بیهوده و ... بهتر است قیمت های خود را رقابتی کند تا سیل مشتریان به سمتش روانه شود.
    سیاست های فعلی رایتل به گونه ای است که تنها مشترکین محدودی که در منطقه شان امکان استفاده از اینترنت دیگری ندارند از این اپراتور استفاده میکنند. اما اگر قیمت هایش رقابتی شود میتواند کاربران دیگر را هم جذب کند.
    الان در بهترین شرایط 3 گیگ اینترنت ماهیانه را میده 15 تومن. یعنی هر گیگ 5 تومن. در حالیکه قیمت سایرispها در بسته های بزرگ 500 تا 1000 تومان است

  • gtd mjhf
    gtd mjhf | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    ببخشید ها من تا الان از 4g رایتل استفاده نکردم ولی همین 3g ش ایرانسل رو قورت میده متاسفانه مردم ایران همه از روی تعصب نظر میدن اینترنت که همش سرعت دانلود نیست سرعت آپلود و نداشتن تایم اوت و پینگ پایین هست که 3g رایتل به نسبت بقیه اپراتور ها خیلی بهتره من شخصا همه ی پارامتر ها رو امتحان کردم مال ایرانسل و همراه اول آنتن های ضعیفی دارند و مدام قطع میشه اگه بلد نیستید از رومینگ استفاده کنید انقدر الکی نظر ندید برای رومینگ فقط باید دکل همراه اول رو انتخاب کنید نه ایرانسل و وقتی به پوشش برگشتید دوباره رایتل همچنین به نظر من به صرفه ترین قیمت ها و بالاترین و با کیفیت ترین سرعت رو داره به هیج وجه حاضر نیستم سیم کارتم رو عوض کنم چون اولا sms تبلیغاتی ندارم(متاسفانه کسی بهش اشاره نمیکنه) بالاترین پوشش 3g مال رایتل بقیه اپراتور ها آنتنشون ضعیفه و مدام قطع میشه سرعتش ثبات داره یعنی مثل ایرانسل نیست چند دقیقه اولش خوب باشه بعدش خراب بشه همچنین اون بابای که گفت ایرانسل بسته ی 500 تومنی هم داره اگه زحمت بکشی ضرب در 30 روزش کنی میبینی میشه 15هزار و 900مگ (اگه اشتباه نکنم)اونوقت میتونم بپرسم کجاش خوبه؟؟؟؟؟؟

  • محمد
    محمد | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    من ۴ ساله رایتل دارم لطفا اول برید تست سرعت بگیرید بعد بیایید درباره سرعت سرویس های 3G 4G رایتل نظر بدید من با 3G رایتل سرعت ۹۰۰ کیلوبایت و سرویس نسل چهارم ۳۷ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود داشتم لطفا تا وقتی تست نگرفتید با برنامه تست سرعت مختلف و سرور های مختلف و در مناطق مختلف نظر تعصبانه ندید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی