ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری Nextbit و سیانوژن در ایجاد قابلیت Continuity برای اندروید

چندی پیش خبری منتشر شد که یک شرکت نو پا، به نام Nextbit، که توسط چند تن از کارمندان سابق گوگل تاسیس شده با سیانوژن وارد همکاری شده تا یک پروژه سری بسیار جذاب را ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۹

چندی پیش خبری منتشر شد که یک شرکت نو پا، به نام Nextbit، که توسط چند تن از کارمندان سابق گوگل تاسیس شده با سیانوژن وارد همکاری شده تا یک پروژه سری بسیار جذاب را پیاده سازی کنند.

امروز از این پروژه رو نمایی شد و آن، ایجاد قابلیت تجربه Continuity در تلفن های اندرویدی است. این قابلیت در آخرین نسخه سیستم عامل های مکینتاش یوسمیتی و iOS معرفی شد و به وسیله آن، کاربر می تواند تماس ها و پیامک های خود را از طریق رایانه خود پاسخ دهد و یا مراحل کار کردن با اپلیکیشنی مثل ویرایش تصویر را در تبلت خود ادامه دهند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حال شرکت Nextbit و سیانوژن قصد دارند مشابه این قابلیت را با نام Baton به دستگاه های اندرویدی مجهز به رام شخصی سازی شده این شرکت اضافه کنند.

با قابلیت بتن شما می توانید وضعیت یک اپلیکیشن را به دستگاهی دیگر منتقل کنید. به طور مثال شما می توانید بازی خود را دقیقا در همان مراحل به تبلت اندرویدی خو منتقل کنید، ویرایش فایل نوشتاری خود را ادامه دهید و یا حتی مرورگری وب خود را انتقال دهید.

تنها شرط قبلی این ویژگی، موجود بودن بتن و اپلیکیشن مربوطه در هر دو دستگاه است. این یعنی توسعه دهندگان نیازی به انجام هیچ کاری ندارند و بتن تنها با نصب بودن اپلیکیشن عمل می کند.

البته متاسفانه باید گفت Baton نام یک اپلیکیشن نیست که بتوان از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرد بلکه قابلیت مجزایی است که باید به دستگاه اضافه شود. همانطور که گفتیم Nextbit با سیانوژن وارد همکاری شده بنابراین به احتمال بسیار زیاد در آخرین نسخه سیانوژن در تلفن های اندرویدی منتخب از جمله OnePlus One خواهیم دید.

شرکت Nextbit هنوز در اوایل مسیر خود است و قصد دارد این قابلیت را بدون هیچ محدودیتی برای تمام دستگاه های اندرویدی آماده سازی کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Nextbit-continuity.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۶ آبان ۱۳۹۳

    خیلی هم عالی خداییش بدرد من یکی خیلی میخوره

  • M7M
    M7M | ۶ آبان ۱۳۹۳

    باز هم كپي از قابليتهاي بيشمار ios
    باز اين چه كپي هست كه در فكر گوگل و سامي جون هست؟!!

  • بهداد
    بهداد | ۶ آبان ۱۳۹۳

    سیانوژن رو خیلی وقت پیش یه بار نصب کردم راستش کلی از قابلیتهای رام دیفالت رو نتونست درست جواب بده یه دفعه دوربین نمیتونست فیلم برداری کنه یه دفعه .... گیر و باگ داشت . البته داستان مال حداقل سه سال پیش یا بیشتره کلا با کاستوم ها یه مقدار محافظه کارانه باید برخورد کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی