ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استودیو سرگرمی های اکس باکس برای همیشه تعطیل شد [گزارش]

چند ماه پیش مایکروسافت شروع به تعطیلی بخش های غیر ضروری و اخراج گسترده کارمندانش کرد که بخش سرگرمی های مایکروسافت یکی از قربانیان این اتفاق بود. نانسی تِلِم و جوردن لوین، گردانندگان این استودیو مایکروسافت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

چند ماه پیش مایکروسافت شروع به تعطیلی بخش های غیر ضروری و اخراج گسترده کارمندانش کرد که بخش سرگرمی های مایکروسافت یکی از قربانیان این اتفاق بود.

نانسی تِلِم و جوردن لوین، گردانندگان این استودیو مایکروسافت را ترک کردند. این خبر توسط گزارشی که Variety روز گذشته منتشر کرد اعلام شد. لوین و تلم جزو 3000 کارمند اخراج شده اخیر مایکروسافت هستند.

در ادامه جزئیات بیشتری ذکر شده که با هم می خوانیم.

این استودیو قرار بود نهایتا تا انتهای امسال به فعالیت خود ادامه دهد و مدیرانش به پروژه های در حال توسعه خاتمه دهند. اگر خبر خروج دو مدیر اصلی استودیو سرگرمی های اکس باکس حقیقت داشته باشد، بنابراین خود استودیو هم احتمالا دیگر وجود خارجی در ساختار مایکروسافت ندارد.

تلم سال 2012 با سر و صدای فراوان به مایکروسافت پیوست که البته در آن زمان، مایکروسافت تصمیماتی جدی برای گسترش برنامه های اختصاصی خود داشت. بعد از روی کار آمدن ساتیا نادلا و برکناری استیو بالمر، مایکروسافت تحولات فراوانی به خود دید که یکی از مهم ترین آن ها تعطیلی این بخش بود.

متاسفانه یا خوشبختانه، تلم تبحر خاصی در این حوزه داشت و مایکروسافت هم در این زمینه هزینه بسیاری گذاشته بود تا پروژه هایی چون مستند E.T. یا Halo: Nighfall را به نتیجه برساند اما به هر حال، کارهای برجسته استودیو به همین چند عنوان خلاصه می شوند.

برخی پروژه ها مانند سریال تلویزیونی هیلو، ساخته استیون اسپیلبرگ احتمالا دیگر وجود خارجی نخواهند داشت.

نادلا مدت ها پیش گفته بود که مایکروسافت باید روی تجارت نرم افزاری خود در فضای کامپیوتر تمرکز داشته باشد. البته طی ماه های گذشته صحبت هایی در مورد بقای برند اکس باکس تحت سیطره مایکروسافت اعلام می شد که به نظر قدرت کافی برای عملی شدن را ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۹ آبان ۱۳۹۳

    این واقعا خبر بدی بود خیلی ممنون که این خبر را دادی.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ آبان ۱۳۹۳

    درستشم همینه هر قسمتی میبینی برای شرکت ضرر داره یا اونجور که باید باشه نیست باید تعطیل بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی