ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از آیفون و آیپد از ابتدای ۲۰۱۵ در روسیه ممنوع می شود

بر اساس گزارشات منتشر شده، منع استفاده از آیفون و آیپد شرکت اپل در روسیه از اولین روز سال 2015 اجرایی خواهد شد. در ابتدا به نطر می رسد این خبر نیز حرکتی مشابه اقدام ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۴ آبان ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۰

بر اساس گزارشات منتشر شده، منع استفاده از آیفون و آیپد شرکت اپل در روسیه از اولین روز سال 2015 اجرایی خواهد شد. در ابتدا به نطر می رسد این خبر نیز حرکتی مشابه اقدام گروه تجاری ای باشد که در آن تندیس یادبود استیو جابز در سنپترزبورگ را نابود کردند. اما ظاهرا دلیل اصلی این اقدام نگرانی مقامات روسی در مورد سرویس iCloud است.

در قانون جدید استفاده از هر گونه دستگاهی که سرویس آی کلاد شرکت اپل در آن وجود داشته باشد، منع شده است. دلیل وضع این قانون، نگهداری آنلاین فایل ها و اطلاعات (به جای نگهداری آنها در فضای ذخیره سازی محلی) در سرویس آی کلاد شرکت اپل است.

سرورهای مورد استفاده این شرکت در کشور امریکا قرار دارند و نه در روسیه، قانون یاد شده صرفا برای ضربه زدن به این شرکت نیست، چرا که قرار است برای تمامی سرویس های آنلاین از جمله شبکه های اجتماعی نیز اجرایی گردد.

اپل می تواند سرورهایی را نیز در روسیه داشته باشد اما این خبر خوش آیندی برای علاقه مندان تکنولوژی نخواهد بود. حتی ممکن است روسیه اجرای قانون مورد بحث را در سطح خرده فروشی ها نیز اعمال نماید که به نظر نمی رسد چندان به مذاق شرکت اپل خوش بیاید. کسانی که در حال حاضر در روسیه آیفون یا آیپد دارند و از سرویس آی کلاد نیز استفاده می کنند، ممکن است به صورت دائمی توسط مقامات این کشور تحت تعقیب قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    دم پوتین گرم، واقعا خیلی عمل هوشمندانه ای بود! اپل خیلی خیلی تو روسیه فروش داره. من خودم طرفدار پروپا قرص اپل هستم و از همه دیوایس هاش هم حداقل یکی دارم ولی خداییش همچین آش دهن سوزی هم نیست!
    روس ها خودشون خیلی سرویس های بهتر از آی کلود دارن من موندم چرا باز میرن سراغ این چیزها! واقعا از هر چیزی نمونش رو دارن. مثلا VK شون با اینکه به تقلید از فیسبوکه ولی واقعا خیلی بهتر از فیسبوکه و امکاناتش بیشتره (و یا یاندکس که از گوگل خیلی سریعتره). اصلا نمی دونم چرا این کشور های غربی عین سگ از روسیه می ترسند! سعی می کنند کشور خیلی بد و بی ثباتی نشونش بدن! به خدا روسیه اینطوری نیست! من 4 ساله تو مسکو درس می خونم و تا الان هیچ چیز منفی تو اینجا ندیدم! فقط رسانه هایی مثل آمریکا برای تبلیغ خودش نداره!

  • علی
    علی | ۱۵ آبان ۱۳۹۳

    حرکت شتابان روسیه به سمت دیکتاتوری. اینها همه از نشانه های نابودی یک کشور هست. امیدوارم کشور روسیه بیشتر از قبل واپاشی کنه.

  • Puzzle
    Puzzle | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    مثل اینکه آمریکا جدیداً پایتخت روسیه ( مسکو ) رو تحریم کرده و من احساس میکنم دلیل اصلی منع استفاده از iPhone تو این کشور همین باشه

  • emram
    emram | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    خدا کنه اینجا به تقلید از روسیه عزیز حامی بزرگ این کارو نکنن
    البته اینکار رو میشه بصورت نقطه اجرای کرد و بسیار هم مفیده مثلا کله گنده های یک کشور از استفاده از این جور تکنولوژی های منع بشن
    مثل کارمندای نیروگاه اتمی که حق داشتن گوشی موبایل دوربین دار رو ندارن و مجبورن یا تلفن هوشمند نخرن یا اگه میخریم بدیم دوربینشو درارن
    من این سیاستو بیشتر میپسندم تا اینکه یه ملتو منع کنن

  • Farshad
    Farshad | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    خوب چرا فقط سرور های iClouad رو فیلتر نکرده ؟؟؟ چرا استفاده از دیوایس رو ممنونع کرده ؟؟؟ کاملا مشخصه به امنیت ربط نداره و سر لج و لجبازیه ... :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی