ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Sony Xperia C3 Dual

تصاویر سلفی طرفداران بسیاری دارند و موج آن ها هر روز فراگیرتر می شود. به طوری که روزانه 1 میلیون سلفی گرفته می شود و حتی آکسفورد در سال 2013 "سلفی" را به عنوان لغت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

تصاویر سلفی طرفداران بسیاری دارند و موج آن ها هر روز فراگیرتر می شود. به طوری که روزانه 1 میلیون سلفی گرفته می شود و حتی آکسفورد در سال 2013 "سلفی" را به عنوان لغت سال معرفی کرد. همچنین انتظار می رود تعداد خودنگاره های (سلفی) گرفته شده در 2014 از مرز 1 تریلیون عبور کند. بعضی به شوخی یا به جد، مستربین را مبدع این نوع عکس برداری می دانند.

چند سال بعد موبایل هایی با دوربین جلو، مختص اینگونه عکاسی عرضه شدند، اما تا مدت ها هیچ یک کیفیت لازم را نداشتند. زمانی هم که دوربین جلوهای با کیفیت در موبایل ها به کار رفته شد، به دلیل محدود بودن گستره دید لنز، کاربران با کادر محدودی مواجه بودند. در این هنگام بود که مونوپادها برای عاشقان سلفی عرضه شدند.

سونی تصمیم گرفت یک راهکار اساسی برای این مشکل ارائه کند: دوربین جلوی با کیفیت با میدان دید وسیع. حاصل کار تلفنی میان رده با نام Xperia C3 شد که دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با گستره دید وسیع و فلش LED دارد و کاملا مناسب ثبت تصاویر سلفی ساخته شده است.

حال با دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم آیا Xperia C3 Dual (نسخه دو سیم کارته C3) شایستگی کافی را برای استخدام شدن به عنوان عکاس شخصی شما دارد یا خیر.

طراحی

IMG_9203

فبلت جدید سونی از زبان طراحی رایج موبایل های این شرکت، یعنی omnibalance استفاده می کند. اولین کلماتی که با دیدن اکسپریا C3 Dual به زبان می آورید درباره اندازه آن است. موبایل جدید سونی حقیقتاً بزرگ است. این دستگاه با ابعاد 156.2 در 78.7 و با ضخامت 7.6 میلی متر اندازه ای حتی بزرگتر از گلکسی نوت 4 دارد. بنابراین می توانیم آن را در رده فبلت ها جای دهیم. البته از این فضای بزرگ استفاده بهینه نشده و مقدار زیادی از درازای دستگاه به حاشیه های بالا و پایین اختصاص داده شده است.

این فبلت اندازه بسیار بزرگی دارد و در دست گرفتن آن راحت نیست. البته افرادی که دست های بزرگی دارند از «خوش دست» بودن آن ابراز رضایت خواهند کرد. C3 Dual به دلیل ضخامت بسیار کمی که دارد، احساس خوبی به کاربر می دهد. همچنین به دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه دستگاه، وزن آن به طرز شگفت انگیزی کم است. وزن 149.7 گرمی این فلبت امکان کار کردن بلندمدت با دستگاه را بدون خستگی مچ فراهم می کند. ضمناً با این که بدنه C3 Dual پلاستیکی است، اما کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد.

در جلوی دستگاه، دوربین پنج مگاپیکسلی با فلش خودنمایی می کند. پایین صفحه نمایش تنها میکروفون قرار گرفته و فضای خالی زیادی وجود دارد که از نکات منفی طراحی آن به شمار می رود.

IMG_9207)2(

اطراف C3 Dual توسط نوار براقی به رنگ کروم پوشانده شده که زیبایی خاصی به آن می دهد. سمت راست این دستگاه نسبتاً شلوغ است؛ درگاه سیم کارت، دکمه پاور، دکمه های تنظیم صدا و دکمه شاتر دوربین، همگی در این قسمت قرار گرفته اند. باید اذعان کنیم که با توجه به اندازه دستگاه، سونی محل بسیار مناسبی را برای دکمه های پاور و تنظیم صدا در نظر گرفته و دسترسی به آن ها بسیار راحت است. با برداشتن پوشش درگاه سیم کارت نیز به سینی سیم کارت دسترسی پیدا می کنیم که به صورت کشویی طراحی شده و ظرفیت دو سیم کارت از نوع میکرو را دارد.

تعویض سیم کارت در این دستگاه آسان است اما به دلیل جهت گیری خاصی که سینی سیم کارت هنگام ورود به درگاه دارد، گاهی سیم کارت از جایش در می آمد و می افتاد. بنابراین موقع تعویض سیم کارت حتماً باید پشت سینی را کامل پوشاند تا این اتفاق بعضا آزار دهنده رخ ندهد.

IMG_9207(

در سمت چپ دستگاه شاهد درگاه MicroUSB و کارت حافظه هستیم. در این فبلت امکان افزایش حافظه تا 32 گیگابایت با استفاده از حافظه MicroSD وجود دارد. از ظرافت های طراحی این فبلت می توان به یک دست بودن نوار کرومی آن با وجود چند تکه بودن اشاره کرد.

IMG_9207

بالای دستگاه درگاه جک 3.5 میلی متری قرار گرفته است. در زیر C3 Dual نیز تنها نوار کرومی را می بینیم.

تلفن هوشمند C3 Dual در سه رنگ سفید، مشکی و سبز روشن نعنایی به بازار عرضه شده است.

نمایشگر

IMG_9222

اکسپریا C3 Dual از نمایشگر 5.5 اینچی LCD با دقت 720p بهره می برد. این رزولوشن در این ابعاد، تراکم 267 پیکسل در اینچ را به همراه می آورد. شاید این روزها چنین عددی کم به نظر برسد اما نمایشگر این فبلت به قدری شفاف است که هیچ مشکلی با چگالی پیکسلی آن نخواهید داشت.

سونی با به کار بردن پنل IPS در صفحه نمایش این دستگاه توانسته رنگ هایی بسیار پویا و زنده ارائه دهد. از دیگر مزایای این نوع پنل، زاویه دید بالای نمایشگر است. فناوری Triluminos سونی و پردازشگر تصویر Bravia Engine 2 نیز در این صفحه نمایش به کار رفته اند تا کیفیت آن به حداکثر برسد و تصاویر و رنگ ها بسیار با طراوت به نمایش در آیند. اگر کنتراست نیز بالا بود، این نمایشگر جای هیچ گله ای باقی نمی گذاشت.

IMG_9237
به دلیل وزن کم C3، استفاده از این دستگاه در مونوپاد به سادگی صورت می پذیرد.

نمایشگرهای IPS معمولاً خوانایی مناسبی زیر نور مستقیم آفتاب ندارند. سونی تلاش کرده با استفاده از فناوری های یاد شده این مشکل را به حداقل برساند و تا حدودی موفق بوده است. نمایشگر C3 Dual در حالت خودکار با قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید روشنایی اش را به حداکثر می رساند و خوانایی آن در این شرایط عالی است. اما باید مصرف شارژ باتری را نیز در نظر داشت. خوشبختانه سونی به این قسمت هم فکر کرده و با تجهیز این دستگاه به یک باتری قدرتمند، مشکل شارژ را نیز برطرف نموده است.

تراکم پیکسل و کنتراست صفحه نمایش این دستگاه می توانست وضعیت بهتری داشته باشد اما در کل نمایشگر تلفن هوشمند جدید سونی بسیار رضایت بخش است و با توجه به میان رده بودن این موبایل، فناوری های به کار رفته در آن ارزشمند هستند.

نرم افزار

اکسپریا C3 Dual با اندروید 4.4.2 عرضه شده و از رابط کاربری ویژه سونی، با نام Xperia UI بهره می برد. کارکرد سیستم عامل و اپلیکیشن ها سریع و روان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با این که سونی تلاش کرده تا در هر نسخه آن را بهبود دهد اما هنوز هم مشکلات زیادی باقی هستند. کاربرانی که اولین تلفنشان سونی باشد مشکلی با آن نخواهند داشت اما کاربران سامسونگی با خرید موبایل های سونی مهاجرت سختی را تجربه خواهند کرد چرا که باید زمان زیادی را صرف عادت کردن به رابط کاربری ضعیف سونی کنند.

کار کردن با نوار اطلاع رسانی همانند گذشته مشکلات خودش را دارد. برای دسترسی به میانبرها باید علاوه بر باز کردن نوار، گزینه Quick Setting را لمس کرد. در این قسمت با نگه داشتن انگشت روی هر یک از میانبرها می توان به تنظیمات آن دسترسی پیدا کرد. صفحه اصلی نوار به اطلاع رسانی ها اختصاص پیدا کرده و خبری از میانبرها در این بخش نیست.

از جمله امکانات شخصی سازی، ابزارک ها (ویجت) هستند که سونی در این مورد خوب عمل کرده است. ابزارک میانبرها، پخش موسیقی، گالری تصاویر، دوربین و یادداشت برداری از جمله ابزارک های کاربردی هستند. همچنین اپلیکیشن موسیقی Walkman و دوربین سونی بسیار کامل هستند که در ادامه به طور کامل به آن ها خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن های خاصی روی C3 Dual نصب نیستند و اکثر آن ها سرویس های گوگل هستند. تنها سه اپلیکیشن به جز موارد رایج به صورت پیش فرض روی این فبلت نصب شده اند. اولین آن ها، Tack ID نام دارد. این اپلیکیشن همانند Shazam عمل می کند و با شنیدن بخشی از موسیقی، قادر به تشخیص آن است و اطلاعاتی از قبیل نام آهنگ، نام آلبوم و خواننده و لینک خرید یا مشاهده آن در Youtube را در اختیار شما می گذارد.

Untitled-1

اپلیکیشن دیگر، Sketch نام دارد و همانطور که از نامش پیداست برای ترسیم به کار می رود. Sketch امکانات نسبتاً کاملی دارد. مجموعه ای از انواع قلم ها با اندازه متغیر، الگوهایی برای پس زمینه، امکان درج تصویر، متن و برچسب (استیکر) از جمله قابلیت های این اپلیکیشن هستند. با توجه به اندازه بزرگ نمایشگر C3 Dual، این اپلیکیشن می تواند مفید واقع شود.

Pixlr Express اپلیکیشنی برای ویرایش تصاویر است که امکانات خوبی را در این زمینه ارائه می دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تنظیمات مربوط به نور، کنتراست و رنگ و جلوه های مختلفی را روی تصویر اعمال کنید. قاب ها و برچسب های گوناگونی نیز برای کاربر در نظر گرفته شده اند.

در انتهای این بخش باید به عرضتان برسانیم که سونی به دلیل اندازه بزرگ دستگاه، تغییراتی را در طراحی شماره گیر اعمال کرده تا کار کردن با آن راحت تر شود. کیبورد نیز علاوه بر طراحی زیبا، دقت بالایی دارد. تشخیص خودکار کلمات به خوبی عمل می کند و تایپ کردن با ویژگی سوایپ لذت بخش است.

چند رسانه ای

IMG_9223

سونی تجربه زیادی در زمینه محتوای چند رسانه ای دارد و از زمان عرضه واکمن تا کنون یکی از بزرگان این عرصه است. بخش چند رسانه ای این شرکت اکنون از بزرگترین تهیه کنندگان و ناشران فیلم های سینمایی و موسیقی به شمار می رود. سونی، چیکده تجربه خود را روی تلفن های هوشمندش پیاده سازی نموده و تجربه ای غنی را برای کاربرانش فراهم می نماید. بخش زیادی از این تجربه چند رسانه ای مربوط به سرویس های برخط (آنلاین) سونی همچون Video Unlimited می شود و ما در ایران از چنین خدماتی محروم هستیم. اما تا وقتی اپلیکیشن Walkman هست چرا باید غصه بخوریم؟

به نظر ما اپلیکیشن Walkman موجود روی دستگاه های سونی، یکی از بهترین پخش کننده های موسیقی بین تمامی تلفن ها و تبلت هاست. امکانات بسیار کامل، مدیریت آسان قطعات موسیقی و سادگی در استفاده، از ویژگی های این اپلیکیشن هستند. در بخش تنظیمات واکمن، امکان شخصی سازی اکولایزر و یا انتخاب یکی از پروفایل های پیش فرض مثل جز (Jazz) یا راک وجود دارد. همچنین باس نیز که از فناوری CLEAR BASS استفاده می کند، قابل تنظیم است.

5

قابلیت های ویژه ای برای حالت استفاده از هدفون در نظر گرفته شده اند. شبیه سازی صدای فراگیر (Surround) با امکان انتخاب محیط نوع محیط مورد نظر مثل استودیو، کلوپ یا سالن کنسرت انجام پذیر است. گزینه ای با نام Clear Stereo نیز وجود دارد که با تنظیم صدای هر یک از گوشی های هدفون، صدای استریو واقعی آن آهنگ را بازتولید می کند.

بلندگوی C3 Dual که در پشت آن قرار گرفته، تنظیمات ویژه خود را دارد. دو گزینه به نام های Clear Phase و xLOUD در این قسمت در نظر گرفته شده اند که به ترتیب وظیفه بهینه سازی کیفیت و بلندی صدا را دارند. قابلیت جالبی نیز در این قسمت گنجانده شده که ویژه تنظیم صدا در همه بخش های موبایل است؛ موسیقی، ویدئو، بازی و غیره. Dynamic Normalizer که می توانیم آن را تعدیل کننده پویا بنامیم، تفاوت صدا را بین صداها به حداقل می رساند. برای مثال، بین دو آهنگ یکی با بیت ریت 128kbps و دیگری 320kbps تفاوت حجم صدای زیادی وجود دارد که ممکن است این تغییر ناگهانی گوش را اذیت کند. با فعال کردن این گزینه، تفاوت حجم صدا کاهش می یابد.

هندزفری های همراه C3 Dual معمولی هستند، با این حال کیفیت صدای مطلوبی را ارائه می کنند. این ویژگی در مورد بلندگوی آن نیز صدق می کند و صدای آن هم شفاف است و هم بلندی مناسبی دارد. از آنجا که چنین فبلتی برای تماشای فیلم بسیار مناسب است، بهتر بود سونی در آن از دو بلندگو استفاده کند. ایراد دیگر این است که به دلیل محل نامناسب بلندگو، گاهی دست روی آن قرار می گیرد و کاملاً جلوی صدا گرفته می شود.

4

گالری تصاویر سونی بسیار عالی و کار کردن با آن بسیار راحت است. تنها مشکلی که در آن دیده می شود، کمی تأخیر در بارگذاری تصاویر است. فرقی نمی کند Z3 داشته باشید یا C3؛ با کمی تأخیر روبرو خواهید شد. مشکل از خود اپلیکیشن Album است. اما برسیم به اپلیکیشن Movies و پخش ویدئو.

Screenshot_2014-11-09-19-57-33 (Copy)

ما برای آزمایش پخش ویدئو، نسخه 1080p فیلم «بتمن، خیزش شوالیه تاریکی» را پخش نمودیم تا هم قدرت آن را بسنجیم و هم کنتراست نمایشگر را محکی زده باشیم. این فیلم Full HD بدون هیچ مشکلی پخش شد. پخش کننده ویدئو از زیرنویس نیز پشتیبانی می کند. همچنین جا دارد دوباره از نمایشگر آن به خاطر کیفیت خوبش تشکر کنیم.

دوربین

IMG_9227

سونی تبلیغات وسیعی درباره دوربین جلوی C3 Dual کرده است. این موبایل به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با فلش مجهز است تا در نور کم خودنگاره هایتان را از دست ندهید. به دلیل برخورداری این دوربین از لنز 25 میلی متری، میدان دید آن گسترده است و محدوده وسیعی در کادر عکس می گنجد. تنظیمات دوربین جلو نیز بسیار کامل است؛ حتی کامل تر از تنظیمات دوربین اصلی بسیاری از موبایل ها. دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی همراه با فلش است. دوربین جلو می تواند با کیفیت 720p فیلم بگیرد. دوربین اصلی نیز توانایی فیلم برداری با کیفیت 1080p را دارد.

Screenshot_2014-11-10-21-28-56 (Copy)

حالت های مختلفی برای دوربین در نظر گرفته شده اند:

• Superior Auto: این حالت تمامی تنظیمات را به صورت خودکار انجام می دهد و تنظیمات محدودی را از جمله نسبت تصویر و شمارشگر معکوس برای کاربر باز می گذارد. حالت Superior Auto هم برای دوربین جلو و هم برای دوربین اصلی موجود است. در حالت عکاسی صورت، گزینه ای نیز با نام Soft skin وجود دارد که به طور خودکار پوست را روتوش می کند.

• Manual: این حالت دست کاربر را برای اعمال تمامی تنظیمات دلخواه خود باز می گذارد. در حالت Manual، مواردی از جمله میزان جذب نور، نوع صحنه، رزولوشن، HDR، ISO، لرزشگیر، نوع فوکوس و تشخیص چهره برای دوربین اصلی قابل تنظیم هستند. در دوربین جلو نیز رزولوشن، Soft skin effect، لرزشگیر و HDR را می توان تنظیم کرد. در مجموه تنظیمات این حالت بسیار کامل است و توصیه می کنیم برای کار با دوربین این حالت را برگزینید.

Screenshot_2014-11-10-21-29-13 (Copy)

• AR effect: این حالت AR effect نام دارد که AR مخفف Augmented Reality به معنی واقعیت افزوده است و شامل مجموعه ای از اینگونه جلوه هاست. جلوه ها تنوع مناسبی دارند و با دقت بالایی روی تصاویر اعمال می شوند. امکان فیلم برداری با استفاده از جلوه های واقعیت افزوده نیز فراهم شده است. در حالت AR effect هیچ تنظیماتی قابل اعمال نیست و فقط مجاز به کار کردن با جلوه ها هستید.

• Picture effect: این حالت امکان عکاسی به صورت سیاه و سفید، Fisheye و ... را فراهم می کند. افکت های متنوعی در این حالت در نظر گرفته شده اند.

• Timeshift Burst: در این حالت با فشردن شاتر، 30 تصویر در لحظه ثبت می شود. این حالت برای سوژه های متحرک مناسب است تا بتوان بهترین تصویر ممکن را از بین 30 تصویر ثبت شده انتخاب کرد. به دلیل نیاز به پردازش سریع تصاویر، تنظیمات در این حالت غیر فعال هستند. البته اگر در این حالت نباشید نیز می توانید با سرعت کمتری، تصاویر پی در پی تهیه کنید. برای این کار باید در تنظیمات حالت مورد نظر، Burst with long press را فعال کنید تا با نگه داشتن شاتر، تصاویر پشت سر هم ثبت شوند.

• Social live: این سرویس که توسط Bambuser روی دستگاه های سونی ارائه می شود، امکان به اشتراک گذاری ویدئو را به صورت زنده روی شبکه فیس بوک فراهم می کند.

• Sweep Panorama: این حالت برای گرفتن تصاویر پانوراما به کار می رود. تنظیمات این بخش به جهت حرکت دستگاه برای ثبت تصویر پانوراما مربوط است.

• Portrait retouch: امکان اضافه کردن قاب را به صورت زنده روی تصاویر فراهم می کنم. همچنین مجموعه ای از افکت های آرایشی برای خانم ها در نظر گرفته شده است.

به جز Timeshift Burst و Sweep Panorama، تمامی حالت بالا برای دوربین جلو نیز فعال هستند. خوشبختانه تنظیمات اپلیکیشن دوربین بسیار کامل است و نیاز طیف وسیعی از کاربران را برآورده می کند. اما این همه تنظیمات وقتی به کار می آیند که تصاویر ثبت شده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

IMG_9245

دوربین اصلی کیفیت متوسطی دارد. در حالت Superior auto نویز به مقدار زیادی کاهش می یابد. با این حال جزئیات تصاویر بسیار پایین است. رنگ های تصاویر ثبت شده به سردی می گرایند و کمی از حالت واقعی خود فاصله می گیرند. تنها نکته خوب دوربین اصلی در میزان بالای جذب نور است که کمک می کند در شب و محیط های تاریک، تصاویر مناسبی تهیه کنید. این امکان به لطف لنز 25 میلی متری و سنسور Exmor RS سونی فراهم شده است. با این تفاسیر، نباید از دوربین 8 مگاپیکسلی C3 Dual انتظار بالایی داشته باشد. در حد متوسط رو به پایین است و نسبت به 8 مگاپیکسلی های واقعی مثل آیفون 6 چند رده پایین تر قرار می گیرد.

Untitled-1

دوربین جلو با این که 5 مگاپیکسلی است، کیفیت بسیار خوبی دارد. جزئیات، جذب نور و رنگ ها همگی در سطح خوبی قرار دارند. فلش دوربین جلو نیز برای گرفتن خودنگاره واقعاً کاربردی است. عملکرد دوربین جلو در شب و تاریکی کامل خوب است و می توانید روی آن حساب کنید. با حالت های Portrait retouch و AR effect نیز می تواند تا مدت ها با دوربین جلو سرگرم شوید.

Huawei G6 از رقیبان اصلی C3 Dual برای گرفتن خودنگاره هستند. دوربین جلوی آن مانند فبلت سونی 5 مگاپیکسلی است اما کیفیت تصاویر بسیار بهتری دارد. رنگ های پویا و زنده به همراه جزئیات در تصاویر گرفته شده با دوربین جلوی هواوی G6 کاملاً مشهود است. با این حال، عملکرد C3 Dual نیز قابل قبول است؛ هر چند پایین تر از موبایل هواوی قرار می گبرد.

دوربین اصلی تلفن هوشمند جدید سونی قابلیت فیلم برداری به صورت 1080p را دارد. در رابطه با کیفیت آن باید بگوییم به مراتب بهتر از عکاسی است. صدای ویدئوهای ضبط شده کیفیت بسیار خوبی دارد و در مجموع فیلم برداری با این فبلت رضایت بخش تر از عکاسی با آن است.

سخت افزار

Untitle1-1

C3 Dual  سخت افزار متوسطی دارد. چیپ آن اسنپدراگون 400 چهار هسته ای است و از پردازنده Cortex A7 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهره بهره می گیرد. چیپ گرافیکی این فبلت نیز Adreno 305 بوده و همچنین به یک گیگابایت رم مجهز است. انتخاب رزولوشن 720p برای نمایشگر 5.5 اینچی این دستگاه به این دلیل است که کار سخت افزار سبک تر شود و بتواند عملکرد بهتری ارائه دهد.  اگر به اعداد علاقه دارید بنچمارک های فوق گویای وضعیت هستند.

جدای از این اعداد و ارقام، موبایل جدید سونی نمره قبولی می گیرد و همه کارها سریع و روان اجرا می شود. برای اجرای بازی ها نیز می توانید روی آن حسابی کنید، حتی بازی های سنگین. البته نباید انتظار داشته باشید عملکرد آن به خوبی Z3 یا Galaxy S5 باشد چون با یک موبایل میان رده طرف هستید. اما می توانید بازی های سنگین را با جزئیات و سطح گرافیک متوسطی اجرا کنید.

این محصول دارای ۸ گیگابایت فضای داخلی است که از این مقدار در حدود ۵.۰۹ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار می گیرد. اگر این فضا برای شما بسیار محدود است باید بگوییم همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، می توانید تا ۳۲ گیگابایت دیگر به وسیله کارت حافظه جانبی MicroSD به فبلت خود اضافه کنید.

از دیگر فن آوری های سخت افزاری موجود در Xperia C3 Dual می توان به مواردی همچون: NFC، بلوتوث ۴.۰، DLNA و ANT+ اشاره کرد.

عملکرد ۲ سیم کارت

ph

Xperia C3 Dual توانایی پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت فعال را در شبکه 3G و 2G دارد. هر دو سیم کارت به خوبی عمل می کنند و همانند اکثر تلفن های هوشمند، تنها یک سیم کارت توانایی اتصال به نسل سوم شبکه مخابراتی را دارد و دیگری در شبکه 2G باقی خواهد ماند. کیفیت مکالمه بسیار خوب است و صدا کاملاً شفاف رد و بدل می شود.

سونی در اپلیکیشن پیامک و تماس تلفن های ۲ سیم کارته دو دکمه سبز رنگ قرار داده که هر کدام مختص سیم کارت اول یا دوم هستند. بدین معنی که به طور مثال پس از شماره گیری و فشردن دکمه تماس با عدد ۱، تماس از طریق سیم کارت اول انجام می پذیرد. در طی تماس هم تمام ارتباطات اینترنتی هر دو سیم کارت غیر فعال می شود و پس از اتمام مکالمه مجددا به اینترنت همراه متصل می شود.

متاسفانه فبلت سونی، Xperia C3 از نسل چهارم شبکه مخابراتی پشتیبانی نمی کند.

باتری

IMG_9212

باتری این موبایل دارای ظرفیت 2500 میلی آمپر ساعت است و ماندگاری بالایی دارد. دستگاهی که در اختیار ما بود، با استفاده معمولی بیشتر از ۲ روز دوام آورد. بین تلفن های امروزی چنین نتیجه ای بسیار رضایت بخش است. این محصول در تست پخش ویدیوی ممتد در حدود ۱۰ ساعت دوام آورد که عدد خوبی به حساب می آید.

از طرفی به دلیل بهره وری از سیستم ذخیره انرژی Stamina Mode شما می توانید تلفن هوشمند خود را در حالت استندبای تا چند روز بیشتر هم در اختیار داشته باشید.

به طور کلی این محصول توانسته با باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری به گونه ای ظاهر شود که شما در شبانه روز کمترین نیاز را به شارژر داشته باشید و در طول روز با خیالی آسوده به استفاده از تلفن هوشمند خود بپردازید.

رقبا

اجازه دهید نگاهی هم به مشخصات رقبای C3 Dual بیندازیم:

huawei-ascend-g6-2 (Copy)
Huawei Ascend G6
  • صفحه نمایش: 4.5 اینچ
  • رزولوشن: 960 در 540 پیکسل
  • پردازنده: اسنپدراگون 400 چهارهسته ای با توان 1.2 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 305
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: 4 گیگابایت
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 2000 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 4.3
  • قیمت: 537 هزار تومان
huawei-ascend-p6-ofic0 (Copy)
Huawei Ascend P6
  • صفحه نمایش: ۴.۷ اینچ
  • رزولوشن: 1280 در 720 پیکسل
  • پردازنده: Huawei K3V2E چهار هسته ای با توان 1.5 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Vivante GC4000
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 2000 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید 4.2.2 قابل ارتقا به کیت کت 4.4.2
  • قیمت: 842 هزار تومان
huawei-ascend-p7-1 (Copy)
Huawei Ascend P7
  • صفحه نمایش: 5 اینچ
  • رزولوشن: 1920 در 1080 پیکسل
  • پردازنده: ARM Cortex A9 چهار هسته ای بر پایه HiSilicon Kirin 910T با توان 1.8 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali-450MP4
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 2500 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2
  • قیمت: یک میلیون و 15 هزار تومان
nokia-lumia-735-5-nok-l735
Nokia Lumia 730/735
  • صفحه نمایش: 4.7 اینچ
  • رزولوشن: 1280 در 720 پیکسل
  • پردازنده: Cortex A7 چهار هسته ای بر پایه اسنپدراگون 400 با توان 1.2 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 305
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • دوربین: 6.7 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 2200 میلی آمپر
  • سیستم عامل: ویندوزفون 8.1
  • قیمت: -
htc-desire-eye-2-ofic (Copy)
HTC Desire Eye
  • صفحه نمایش: 5.2 اینچ
  • رزولوشن: 1920 در 1080 پیکسل
  • پردازنده: Krait 400 چهار هسته ای بر پایه اسنپدراگون 801 با توان 2.3 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 330
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 13 مگاپیکسل + فلش دوگانه (سفید و زرد)
  • باتری: 2400 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2
  • قیمت: عرضه نشده
lg-g3-beat (Copy)
LG G3 Beat Dual SIM
  • صفحه نمایش: 5 اینچ
  • رزولوشن: 1280 در 720 پیکسل
  • پردازنده: Cortex A7 چهار هسته ای بر پایه اسنپدراگون 400 با توان 1.2 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 305
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • دوربین: 8 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 1.3 مگاپیکسل
  • باتری: 2540 میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید کیت کت 4.4.2
  • قیمت: 917 هزار تومان

جمع بندی 

IMG_9217

دوربین اصلی این موبایل کمی ضعیف عمل می کند و شاید نتواند علاقمندان عکاسی را راضی کند. اندازه آن نیز واقعاً بزرگ است و حاشیه های زیاد آن از مشکلات طراحی اش به شمار می روند. به جز این موارد، عملکرد آن در بخش های دیگر خوب است. دوربین جلوی آن کیفیت نسبتاً خوبی دارد و علاقمندان خودنگاره را راضی خواهد کرد. از نظر قدرت سخت افزاری مشکلی ندارد و قابلیت هایی خوبی را نیز ارائه می کند.

IMG_9233

همچنین پشتیبانی از دو سیم کارت آن عالی عمل می کند و قابلیت های ارتباطی و  تلفنی بسیار خوبی دارد. البته رقبای این موبایل نیز بسیار قوی ظاهر شده اند. مخصوصاً هواوی که توانسته با قیمتی کمتر، امکانات بیشتری را ارائه دهد. بنابراین اگر قصد خرید این موبایل را دارید، با چشمان باز آن را انتخاب کنید؛ به خاطر دوربین جلو، صفحه نمایش بزرگ و قابلیت های چند رسانه ای قوی اش. اگر این نکته را در نظر داشته باشید، Xperia C3 Dual با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد، ارزشش را دارد.

Sony Xperia C3 Dual هم اکنون در ایران با قیمت 930,000 تومان به فروش می رسد.

نقاط قوت:
  • دوربین جلوی با کیفیت دارای فلش
  • نمایشگر با کیفیت
  • باتری قدرتمند
نقاط ضعف:
  • دوربین اصلی نسبتاً ضعیف
  • عدم پشتیبانی از LTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • Kasra
    Kasra | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام و ممنون از سایتتون میخواستم ببینم تا ۷۰۰ هزار تومان چه گوشی ای مناسبه (از لحاظ سخت افزاری و دوربین) که بخرم فقط هواوی نباشه

  • meti
    meti | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    تقریبا نه ماه این گوشیو دارم....دوربین پشتش فاجعه زیست محیطیه....اصلا عکسای دوربین پشتشو روم نمیشه ب کسی نشون بدم....متاسفانه اوایل عرضه هم خریدم با قیمت بالا.....
    الان از وقتی اندروید پنج شدعه گوشی کلا گیر پاچه....صفحه نمایشش لوگ داره..باید خاموش روشن کنم چند بار صفحه رو ...شاید درست شه...چیکار کنمشششششش؟؟؟؟

  • الناز
    الناز | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    من این گوشی رو 1 سال دارم ازش کاملا راضیم بجز دوربینش :( عکس رو که زوم میکنم مثل نقاشی آبرنگ میشه، کاملا ناواضح. راهی نداره؟

    • مهراد
      مهراد | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

      سلام دوست عزيز، من هم همین مشکل برام پیش اومد
      گوشيم رو از اندروید اولیه کارخانه ارتقا دادم اونجوري شد،تنها راه درست شدنش اينه که گوشیت رو فلش کنی و به حالت اولش در بیاد و اندرویدش رو ارتقا ندي،اينجوري درست میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی