ابزارهای جدید مایکروسافت تولید اپلیکیشن های اندروید را ساده تر می کند
مایکروسافت با ارائه ابزارهای توسعه اپلیکیشن های اندروید، کار ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم موبایلی گوگل را برای توسعه دهندگان ساده تر از گذشته می کند. مایکروسافت امروز با عرضه نسخه اولیه ای از امولاتور اندرویدش ...
مایکروسافت با ارائه ابزارهای توسعه اپلیکیشن های اندروید، کار ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم موبایلی گوگل را برای توسعه دهندگان ساده تر از گذشته می کند. مایکروسافت امروز با عرضه نسخه اولیه ای از امولاتور اندرویدش خبر از امکان توسعه اپلیکیشن های اندرویدی با این ابزار تازه داد.
این امولاتور بخشی از ویژوال استدیو ۲۰۱۵ است و از قابلیت های متعددی برای طراحی و ساخت اپلیکیشن ها برای ابزارهای اندرویدی بهره می برد. این خبر خوبی برای توسعه دهندگانی است که به ابزارهای جانبی برای تولید اپلیکیشن ها وابسته اند. به نظر می رسد مایکروسافت در مسیر کمک به دولوپرها جهت تست و تولید اپلیکیشن برای اندروید بسیار جدی است.
در ادامه با دیجیاتو باشید.
در کنار این خبر، مایکروسافت اعلام کرده که در حال بازمتن کردن NET. است و قصد دارد هسته این فریم ورک را به منظور اجرا و استفاده در تمامی پلتفرم ها از جمله OS X و لینوکس در سایت گیت هاب در دسترس همگان قرار داده است.
قطعا این حرکتی بزرگ است که می توانست سالها قبل انجام شود و اکنون نیز برای توسعه دهندگان تغییری قابل توجه به شمار می رود. مایکروسافت امیدوار است که بازمتن کردن NET. به جلب توجه توسعه دهندگان بیشتر انجامیده و آنها را بیش از پیش به استفاده از تکنولوژی های این شرکت ترغیب کند.
ارائه نسخه بازمتن NET. نشانه تازه ای از تغییرات و حرکت های مثبت مایکروسافت است که در ماه های اخیر به دفعات دیده شده است.
نهایتا مایکروسافت همچنین از عرضه رایگان نسخه Virtual Studio Community 2013 خبر داده. این نسخه تقریبا تمامی قابلیت های نسخه اصلی ویرچوال استدیو را در خود دارد. توسعه دهندگان با کمک آن از مزایا، امکانات و افزونه های مناسب برای ساخت اپلیکیشن های متعدد با قابلیت اجرا روی پلتفرم ها و ابزارهای مختلف بهره ببرند.
مایکروسافت پیش از این از عرضه رایگان نسخه Express Edition ویژوال استدیو نیز خبر داد و اکنون نسخه Community با امکانات بیشتر و به صورت رایگان جایگزین نسخه پیشین می شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

من الان با ایکیلیبس کار میکنم سخته خدایی مگر اینکه مایکروسافت به دادمون برسه
اپدیت جدید ویندوز 10 اومد / بزن دست قشنگه رو
دیدگاه شما باید توسط ادمین تایید شود !
بعله ... برای چندمین بار خواستم کاربر فعال بشم برای چندمین بار بیخیال شدم ...
اون از اون سیستمت که برای پاسخ باید ریفرش بشه ... دریغ از ای جکس ... اینم از این ..
بیخود نیست که تعداد کاربرایی که همه جا هستند تو مایه های انگشتان دسته ...
همون مطالبتو بخونم بهتره .. حیف این انگشتا نیست که بخواد بره رو کیبرد ؟ :(
ماکروسافت در مسیر بازگشت به اوج
چرا ؟!؟!؟!!؟ قدرتمند کردن رقیب چه سودی داره ؟؟
دیگه خودشم از وین فون منصرف شده ؟
شاید میخواد برنامه نویسی که با .نت برنامه نوشته برنامه اش رو پورت کنه برا وینفون ؟؟
مگه از اساس وینفون و اندروید با هم متفاوت نیستند ؟ اندروید بر پایه جاوا ؟
شایدم میخواد با زبان های خودش برنامه بنویسن مردم بعد پورت کنند اندروید ؟؟ که اینکارم شاید واسه فلان برنامه تازه جواب بده ... اما غول هایی که کد ها شونو نوشتند و الانم رو گوگل هستند که از قضا وینفون بیشتر به برنامه های اونها نیاز داره چی ؟؟
هنوز اندر فلسفه اینکارش موندم
به عنوان یک دولوپر خیلی وقته منتظرم تا مایکروسافت هم همه یا قسمتی از ابزارهای توسعه دهندگان رو رایگان کنه
نادلا تاثیراتشو داره نشون میده خوشحالم بیشتر از این تاثیر بزاره
ممنون بابت خبر - خسته نباشید
عزیزان دولوپر،هیچ نرم افزاری سراغ ندارید که بشه باهاش اپ اندرویدی نوشت،بدون دانش برنامه نویسی البته
چندين سايت هستن كه با جستجوي عباراتي مثل app builder در گوگل مي تونيد پيداشون كنيد. پس از عضويت، بصورت آن لاين و تحت وب، محيط اپليكيشن مورد نظر خودتون رو طراحي مي كنيد و نهايتا فايل apk تحويل مي گيريد. اما انتظار اپليكيشن خوب نداشته باشيد. بدون دانش برنامه نويسي، فقط چيزهايي نظير بازي هاي ساده و يا برنامه هاي حاوي چند صفحه اطلاعات ساده، قابل تهيه هستن. يك چيزي شبيه وب سايت هاي كوچك.
این تست ایرانی رو ببینید.
http://www.aparat.com/v/e8QzY
کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره واسه اکو سیستم خودتم بیرون بده تا توسعه دهنده ها کارشون راحت شه اپ ها فراوان.
کارش قابل ستایش هست.
این ویژوال استدیو انصافا خیلی کامله
حتما وقت شه میرم تو کارش خیلی جامعس انصافا
دم مایکرو گرم داره دلبری میکنه
شیطونی میگه یه وینفونی بزنم تو گوشش :D
ای او اس کنار وینفون فوق العاده میشه
دو سال پیش و پارسال همچین کاری رو با سیستم عاملای خودش کرده / الان توسعه دهنده گان خیلی راحت می تونن با نوشتن یه برنامه برای ویندوز یا وین فون با کمی تغییرلت واسه اون یکی هم تولیدش کنن / نمونش modern combat که هم روی وین فون هستش هم تو استور ویندوز یا halo یا بازی جدیدی که امروز اومده riptide gp2 و ... یا حتی یه برنامه درست کرده بود که مردم عادی به راحتی می تونستن برنامه تولید کنن ، خیلی هم موفقیت امیز بود به اسم windows app studio
این ایمولاتور دقیقا مثل نسخهی ویندوز فونیش هست ... من نمیدونم دقیقا مایکروسافت چه قصدی داره اما از اونجا که قراره در قالب ویژوال استدیو ۲۰۱۵ رونمایی بشه احتمال میدم ... ابزاری در حال توسعه است که امکان نوشتن برنامههای اندورید رو با زبانهای دات نت علی الخصوص C# فراهم میکنه ... با این حساب احتمالا این بخشی از برنامهی universal app هست که به شما این امکان رو میده که برنامهای رو با کمترین تغییرات برای هر دو پلتفرم windows و windows phone که البته الآن قراره یکی بشن بنویسی ...
و اگر این حدس درست باشه این کار عملا به نفع پلتفرم خودش هست ... چون طراحی و توسعه اپلیکیشن برای اندروید بسیار شلخته است و این مطلب توسعه اپلیکیشن برای اندورید رو به مراتب سخت از ویندوز و iOS میکنه ... اما چون بازار بسیار بزرگی داره توسعه دهندهها مشکلات رو به جون میخرن و میرن به سمتش حالا با این کار توسعه دهندهها ترجیح مدین در یک محیط بهتر به جای طراحی یک اپلیکیشن برای اندروید یک اپلیکیشن برای اندورید و ویندوز به صورت همزمان درست کنن ...
به نظر من ماکروسافت میخواد برنامه نویسان رو به سمت ویژوال استودیو بیاره که برنامه های اندروید و ios را با c# یا c++ یا... بنویسند بعد برنامه نویس میبینه که این همه کد نوشته حالا بذار با یک تغییرات کوچیک اون را هم برای ویندوزفون ارائه کنه
و اینگونه ویندوزفون از نظر برنامه غنی میشه و تبدیل به بهترین سیستم عامل میشه
واقعا این نادلا فوق العاده است
بهترین مدیری که تو عمرم دیدم
دوستان کجان ، فامیل دور ، سوتابایت ، الجی فوراِور ، ریک ، ترول ، بهرام ، سهیل ، علی.ان ، کامیاب ، حسین اقای گل هیچکدوم نیست دلتنگشونیم یه کامنت بدن
سوتابایت یا امیر رضا دبیرستان میره
سپهر یا فامیل دور چندوقتیه ندیدمش خبری ازش نیست
کامیاب و بهرام دیشب بودن
الجی فور اور هم عوض کرده اسمشو fcb گزاشته کامنت میزاره
عباس یا همون trool فک کنم کارش به جایی رسیده جواب نمیده و کمتر میاد بقیه رو خبر ندارم
سلام عامر جان.داداش دمت گرم.کار داشتم چند روز نبودم.فعلا هستم :)
میایم میایم
آره اتفاقا" منم همینو میخواستم بگم
فرق یه شرکت فقط بزرگ با یه شرکت حرفه ای و بزرگ اینه ، یکی از دادن دوتا برنامه خوداری میکنه یکی هم برای دولوپراش هم برنامه مجانی میکنه ، ایولا مایکرو
عه ! آواتارت چقدر شبیه مال منه
وای خدای من الآن رفتم صفحه اش رو دیدم ...
http://www.visualstudio.com/cordova-vs
فیلم تهش سمت چپی رو ... باور نکردنیه ... دقیقا حدسم درست بود ... از این به بعد شما میتونید با C#،C++ برای اندروید و حتی iOS برنامه بنویسین اونم native ... نه از طریق phone gap یا امثالش ... فوق تصورمه ... فوق العاده است دیگه لازم نیست با eclipse پدر خودمون رو در بیاریم یا دنبال یک مک بگردیم که xcode روش باشه تا بتونیم ios developing رو تجربه کنیم ...
وای خدا جون چه خوبه ...
من هم خيلي سريع فيلم را مرور كردم. اما آنچه نشان داده شد برنامه نويسي Native نيست، بلكه صفحات HTML كد نويسي مي شود كه چندان مطلوب نيست، چون از تمام قابليت هاي دستگاه نمي توان استفاده كرد. همچنين همانطور كه در فيلم نشان داده شده براي تست اپ ها و اجراي اون نياز به يك دستگاه مك با XCode هست. اصلا اين ويديو روي يك دستگاه مك تهيه شده است.
اطلاعات تكميلي: ظاهرا دو روش برنامه نويسي وجود خواهد داشت (طبق تصوير): يكي با نام Cordova كه مبتني بر برنامه نويسي HTML است و ديگري با نام Xamarin كه امكان برنامه نويسي Native را ارائه مي كند. اما در هر صورت نياز به دستگاه مك براي اجرا و تست برنامه هاي iOS هست.
اين هم لينك وب سايت هاي مربوط به اين دو روش برنامه نويسي موبايل:
http://cordova.apache.org
http://xamarin.com
معلومه خيلي سريع مرور كردي … چون تنها بخش كوچكيش به html مربوط ميشد اين باعث شده مفهوم cordova كه از قبل بود رو با c++ cross-platform و xamarin قاطي كني …
عبارت خود سايت مايكروسافت :
Now, you can use C# to build native apps that run on iOS, Android, Windows, and Windows Phone.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dn879698(v=vs.140).aspx