ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

ویندوز در برابر حمله های وب نیز آسیب پذیر است

به نظر میرسد ویندوز در برابر باگ های امنیتی اخیر (خونریزی قلبی و پودل) امنیت کافی ندارد. مایکروسافت روز گذشته به منظور رفع مشکل امنیتی ۱۹ ساله ویندوز پچ امنیتی عرضه کرده بود، اما نرم ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر میرسد ویندوز در برابر باگ های امنیتی اخیر (خونریزی قلبی و پودل) امنیت کافی ندارد. مایکروسافت روز گذشته به منظور رفع مشکل امنیتی ۱۹ ساله ویندوز پچ امنیتی عرضه کرده بود، اما نرم افزاری که قابلیت دسترسی به رمزنگاری های SSL و TSL را فراهم می کند نیز در کامپیوترهای ویندوزی دچار مشکل است. بخش آسیب پذیر در Microsoft Secure Channel یا Schannel قرار دارد.

برای اینکه به واسطه این باگ دچار مشکل شوید کافیست به یک وبسایت که در خود کد آلوده دارد مراجعه کنید. پس از آن دزدها به کلیدهای خصوصی رمزنگاری دسترسی پیدا کرده و از لحاظ تئوری امکان هر نوع جاسوسی در ارتباطات شما را دارند.

این آسیب در وهله اول می تواند سرورهای ویندوزی را هدف قرار دهد. اما مایکروسافت اخطار داده که این ایراد می تواند تمامی ویندوزهای ویستا به بالا را دچار مشکل کند.

در ادامه با ما باشید.

با توجه به اینکه سرورها هدف اصلی هکرها برای سوءاستفاده از این باگ هستند، احتمالا نباید نگران کامپیوترهای شخصی خود باشید. به هر حال این مشکل کماکان می تواند برای دوستان، همکاران یا کارمندان تان مشکل ساز شده و به صورت غیرمستقیم برای شما نیز خطرناک باشد.

شرکت های زیادی به کارمندان خود برای نصب آپدیت ها و پیشگیری از بروز مشکلات وابسته به این باگ امنیتی اخطار داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • bahram
    bahram | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    مایکروسافت با این همه سابقه پس چی کار میکنه؟! چرا مشکل امنیتی ویندوزو حل نمیکنه....

  • FCB
    FCB | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    هبچی بدون اشکال نیست ولی ویندوز کمترین مشکلو داره

  • mr.ip
    mr.ip | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    آخه کی با کاربرای عادی ایرانی کار داره که بیان لینوکس نصب کنن. همین ویندوز خوبه

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    همیشه اینجوره سیستم عاملی که بیشترین استفاده رو داره رو میان براش ویروس مینویسن هیچکس نمیاد واسه سیستم عاملی که 10 درصد از بازارم دستش نیست ویروس بنویسه

  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    بعد بگین ویندوز خوبه! :| خب همه بیان قشنگ مهاجرت کنن به گنو/لینوکس کلا خیالشون رو از بابت امنیت راحت کنن!!! :D

    • mohammadmj
      mohammadmj | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

      امنیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      (ایول حال می کنم همه بچا های دیجیاتو شوخ طبعن )

      • bahram
        bahram | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

        خیلی هم خوب گفت.امنیت لینوکس خیلی بهتر و بیشتر از ....

        • mohammadmj
          mohammadmj | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

          بله تو خونریزی قلبی دیدم واقعا امینت میباره از لینوکس ..............

          • bahram
            bahram | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

            اون یه مورد تازه پیدا شده که با آپدیت حل شد.ولی ویندوز که اگه یه آنتی ویروس نداشته باشی سیستم به فنا میره! نیاز به حمله هکرها نداره! خوبه خود خبر داره میگه 19 ساله که مشکل داره

  • نوید
    نوید | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    کلا سیستم عامل های Unix بیس امنیتشون خیلی بهتره

    • asus
      asus | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

      یه ذره فک کن ببین چی نوشتی
      لینوکس و ویندوز و مک همه بر پایه BSD UNIX هستن
      این تفاوت که شما میگی در طرز ساخت هسته اوناست

  • siamak Gol
    siamak Gol | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    ویندوز شده جیگر زلیخا. پر از سوراخ امنیتی
    اما ما با همین سوراخاشم میسازیم. از قدیم گفتن سوراخ هر چی بیشتر بهتر

  • iMori
    iMori | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    سلام نسخه جدید ویندوز 10 دیشب بیرون اومد در مورد خصوصیات جدید اش بنویسید لطفن!!

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    هیچ چیز کامل نیست همیشه هر چیزی یک یا چند نقطه ضعف داره

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    ویندوز به چی آسیب پذیر نیست؟!!!!
    من از وین 95 رو یادمه چون داشتم
    هر روز تا حالا یا خبر ویروس برای ویندوز بود یا حفره یا حمله!
    پس چکار میکنن این مهندسای چاق ردموندی؟!

مطالب پیشنهادی