برخی از کاربران آیفون ۶ پلاس از خرابی دوربین اصلی این محصول گلایه دارند
برخی از کاربران آیفون ۶ پلاس با دوربین پشتی تلفن هوشمند خود به مشکل بر خورده اند و بر اساس گفته های آنها این دروبین حتی در زمان هایی که در وضعیت کاملاً ثابت و ...
برخی از کاربران آیفون ۶ پلاس با دوربین پشتی تلفن هوشمند خود به مشکل بر خورده اند و بر اساس گفته های آنها این دروبین حتی در زمان هایی که در وضعیت کاملاً ثابت و بدون حرکت قرار دارد فاقد توانایی فوکوس و لرزشگیری است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
کاربری که تصویر بالا را ثبت کرده است آن را در انجمن کاربران شرکت اپل منتشر کرده و می گوید، کلیه اپلیکیشن ها را بسته، موبایلش را ریبوت کرده، کلیه تنظیمات آن را ریست نموده و در نهایت به آخرین نسخه از iOS ارتقایش داده است ولی کماکان مشکل یاد شده پا برجا بوده و دوربین آیفون ۶ پلاسش به درستی عمل نمی کند.
برخی دیگر از کاربران نیز در انجمن پیش تر اشاره شده گلایه های مشابهی از دوربین نسخه ی گرانتر و بزرگتر آیفون ۶ را مطرح کرده اند. در ویدئویی که در زیر آورده شده است مردی با نام Guarav Pathak توضیح می دهد که آیفون ۶ پلاس وی پس از چند هفته استفاده دوربین اصلیش دچار اشکال گشته و تصاویر و ویدئو ها را به صورت محو و غیر واضح ثبت می کند.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/iPhone-6-Plus-Issue.mp4"]
Pathak می گوید وقتی قصد دارد از دوربین استفاده نماید صدای حرکت قطعه ای مکانیکی از داخل تلفنش به گوش می رسد. که همین گفته این احتمال را مطرح می کند در تلفن های دچار اشکال یکی از قطعات مرتبط به تکنولوژی OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال که مختص آیفون ۶ پلاس است دچار خرابی گشته باشد. کار اصلی OIS ثبت تصاویری واضح و شفاف در شرایطی است که کاربر با موبایلش در حین حرکت اقدام به تصویر برداری می کند.
اپل تا کنون توضیحی در این رابطه ارائه نکرده و به نظر می آید تعداد تلفن های به مشکل بر خورده هم زیاد نباشند هر چند تعدادی از کاربرانی که با این مسئله مواجه شده اند اعلام نموده اند با مراجعه به فروشگاه های کمپانی تولید کننده و مطرح کردن وضعیت پدید آمده موفق شده اند بدون قید و شرط آیفون ۶ پلاس خود را تعویض نمایند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

تصور كن بيشتر از سه ميليون بدي پلاس بخري بعد اينجوري شه؛ اونموقع تنها كاري كه ميتوني بكني اينكه بشيني " جبر جغرافيايي" رو گوش كني و لذت ببري
وقايع گستر فارس نمايندگي رسمي اپل هم يكي از گزينه هاست البته !
تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته :-(
من یه آیفون ۶ پلاس ۶۴ گیگ برا پسرم خریدم دقیقا همین مشکل فوکوس نکردن و عدم وضوح دوربین براش پیش اومده؛ تصور من این بود که گوشی ضربه خورده هرچند پسرم گفت هیچ ضربه ای به گوشی نخورده ولی برام باورش سخت بود ولی ظاهرا این مشکل از خود گوشی هستش
اونوقت دوربينش درست نشد،؟؟؟مال منم همين مشكل پيش اومده يعني ديگه درست نميشه؟؟؟
6پلاس تجمعی از مشکلات برای اپل:
1 بدنه با استحکام بسیار پایین
2 خرابی دوربین
3 برای اینکه مشکل سومی هم براش پیش نیاد صلوات.
این سبب بی اعتمادی افراد نسبت به اپل و کم شدن وفادارن به این اکوسیستم بشه.
تو سایت های تخصصی اپل به زبان پارسی هم بگرد پیدا میکنی سومی رو
مشکل سوم رو نسخه ۱۲۸ گیگ هست که مثل این که گوشی ریست میشه. ( الان دقیق مشکلش رو یادم نیست)
البته اون موردی که شما عنوان میکنید به نظرم ربطی به اپل نداره.
اپل از حافظه های TLC ساخت شرکت Micron Technology استفاده کرده که این مشکل براش به وجود اومد.
خود SSD های سامسونگ هم به مشکل خوردن سر همین قضیه استفاده ازحافظه های TLC.
مشکلات برای همه گوشی ها هستش. اپل هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی خیلی بزرگ نمایی میشه.
مثلا گوشی های سونی Z3 مشکل دوربین داشتن اونم از نوع سخت افزاری ولی فکر نکنم کسی اصلا خبرش رو اینجا خونده باشه یا بدونه.
بله میدونم رفیق ولی مسئله اینه که وقتی مشکل داره چرا قرارش میدی؟!! میخوای عدد ببری بالا و چشم رقیب در بیاری؟ خب نده عزیز من.
دوست گرامی بحث دادن یا ندادن نیستش.
این موضوعی هستش که در دراز مدت خودش رو نشان داده. 2 ماه گذشت از عرضه محصول این مورد ایجاد شد. در نظرم عنوان کردم البته اگر توجه کرده باشید.
SSD های خود سامسونگ هم با استفاده از TLC به مشکل خوردن بعد از مدتی یعنی موردی نیست که همون اول با استفاده خودش رو نشون بده. بعد از بار ها خواندن نوشتن مثل اینکه کارایی حافظه های TLC پایین میاد.
البته در خبر ها خوندم که اپل دوباره به هون حافظه های MLC سویچ کرده.
داستان عجیبی شده این 6+ اپل!
من از زمان آیفون 4 (که میگفتن با دست چپ گوشی رو بگیری آنتن قطع میشه) یادم نمیاد یه محصول تا این حد ازش انتقاد بشه
2 حالت بیشتر نداره : یا بقیه دارن بزرگنمایی میکنن
یا اولین تجربه اپل تو فبلت سازی یه فاجعه به تمام معناس
سر پیر فبلت زدنت چ بود اخه انواع تحقیر رو کشیده خم شدن ، کار نکردن لرزشگیر فردا هم میگن جای ios اندروید میاره بالا
باز خوبه این همه مشکلشونو قبول می کنن و مثل 5c دیگه تکرار نمیشه.
-----------------------------------------------------
.ای اگه این مشکل برای ی بدبختی تو ایران پیش بیاد می خواد یقه کیو بگیره ..
----------------------------------------------------
خدایی با اپلیکیشنتون کلی حال کردم امروز همش در حالت افلاین داشتم مطالب قبلی رو می خوندم ولی خیلی خوب میشد تا اونجایی که نظر دادن به صورت افلاین نشون بده
واقعا برای منم سواله این فبلت زدنش دیگه واسه چی بود ؟! :-/
بیچاره اون کسایی که تو ایران به این مشکل بر بخورن. :/
باز خوبه اونجا پشتیبانی داره. ایران چی؟
خیلی باحاله
از فردا میرم یک اپلیکیشن با این افکت درست میکنم
IOS
نه
OIS
Chera shoma bahushi
OIS مخفف Optical Image Stabilizer هست و با اون IOS (درستش iOS هست) که تو میشناسی از زمین تا آسمون فرق می کنه...
این 6 پلاسم شده یه مشکل اساسی واسه اپل.
کلن اپل امسال خیلی گل کاشته :-|