ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا استیو جابز به کودکانش اجازه استفاده از آیپد را نمی داد؟

تا به حال فکر کرده اید که چگونه می خواهید فرزندان خود را بزرگ کنید؟ مهم نیست در سنی هستید که فکر کردن به آن دیر شده یا آنقدر کم سن و سال هستید که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

تا به حال فکر کرده اید که چگونه می خواهید فرزندان خود را بزرگ کنید؟ مهم نیست در سنی هستید که فکر کردن به آن دیر شده یا آنقدر کم سن و سال هستید که حتی لحظه ای اندیشیدن در این رابطه خنده دار باشد، اما به هر حال این مسئله ی بسیاری از ماست. فرزندان مان در چه دنیایی قرار است زندگی کنند؟

استیو جابز در رابطه با این مسئله، موضع گیری محکمی داشت و وقتی نیک بیلتون، خبرنگار نیویورک تایمز از وی پرسید که آیا فرزندانت عاشق آیپد هستند، گفت: "تا به حال از آن استفاده نکرده اند، ما مقدار تکنولوژی ای که فرزندان مان در خانه استفاده می کنند را محدود کرده ایم."

دیگر خبره های حوزه تکنولوژی هم رویکردهای مشابهی را در نظر گرفته اند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سخت گیری ها در دره ی سیلیکون رواج خاصی دارد و تعداد کثیری از متخصصین و مهندسین، حفاظی دور فرزندان خود می پیچند تا از تکنولوژی دور نگه شان دارند. حتی مدرسه ای به نام Waldrof در اوس آلتوس وجود دارد که در آن هیچگونه کامپیوتری وجود ندارد و کارها فقط و فقط به صورت دستی انجام می شود.

نشریه The Times به نقل از کریس اندرسون، مدیرعامل 3D Robotics و پدر 5 فرزند نوشته است:

کودکانم من و همسرم را به فاشیست بودن و نگرانی بیش از حد نسبت به تکنولوژی متهم می کنند، و می گویند هیچ یک از دوستان شان در خانه خود چنین قانونی ندارند... به خاطر این است که ما خطرات تکنولوژی را دیده ایم. من خودم آن را دیده ام و نمی خواهم این بلا سر فرزندانم بیاید.

اگر اعتیاد کنونی ما به تلفن همراه، تبلت، پی سی و دیگر وسایل تکنولوژی دلالتی بر این اتفاق باشد، با در اختیار گذاشتن تکنولوژی در دسترس فرزندان کم سن و سال، احتمالا زندگی آینده شان را خالی از هرگونه خلاقیت، خیال و فانتزی خواهیم کرد. ما آخرین نسلی بودیم که در کوچه و خیابان به بازی های غیر مرتبط با تکنولوژی پرداختیم، چرا که زمان ما نه لپ تاپ و تبلتی بود و نه تلفن هوشمندی. ما از حرکات دیگران آموختیم، ارتباط برقرار کردیم و اطلاعات مان را از طریق کتاب یا مکالمه و گفتگو با دیگر افراد جامعه ی هر چند کوچک اطراف مان به دست آوردیم که در تقابل با موتور جستجوگر گوگل بود.

یادگرفتن از طرق مختلف سبب شد که به خوبی مستقل بارآییم. بنابراین باید نگران باشیم، ما با اسنپچت، وایبر، واتزاب و دیگر برنامه ها راه برقراری ارتباط را از کودکان مان می گیریم و با کندی کراش، تمام اوقات فراغت شان را با تفریحی که به تحرک شان کمکی نمی کند پر می کنیم.

فکر می کنم استیو جابز حق انجام چنین کاری را در قبال کودکانش داشت. بنابراین دفعه بعدی که به کودک خود فکر کردید، میزان تکنولوژی مورد استفاده را هم در گوشه ذهن لحاظ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • homan mi
    homan mi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    حالا باز اینا خوبه شما به این فکر کن اون بچه ها چی میشن که به قول یکی از دوستان مادراشون دنبال لایک و فالوور هستن تو اینستا
    به نظر من یه نوع مرض شده اصلا ما که هر وقت میریم اینستاگرام دختره پست گذاشته هر کامتی بزاری برا عکس قبلی اونو برات میزارم


    چه میخواهد شود خدا داند

  • حسین.
    حسین. | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    سلام وعرض ادب.یک ریاضیدان معروف اسمش الان یادم نمیاد
    می گوید
    در دنیایی که تکنولوژی از تعالی انسانی پیشی بگیرد ما نسلی از احمق ها خواهیم داشت....

    • محسن
      محسن | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

      ماله انشتین

  • حسین
    حسین | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    سلام وعرض ادب.یک ریاضیدان معروف اسمش الان یادم نمیاد
    می گوید
    در دنیایی که تکنولوژی از تعالی انسانی پیشی بگیرد ما نسلی از احمق ها خواهیم داشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی