ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و راه اندازی وب سایتی جهت هدایت کاربران مک به سرفس

مایکروسافت در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی در حال تبلیغ کردن وب سایت تازه راه اندازی شده ایست که ظاهراً هدف اصلیش جذب کاربران لپ تاپ های مک بوک تولید شده توسط کمپانی اپل است. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی در حال تبلیغ کردن وب سایت تازه راه اندازی شده ایست که ظاهراً هدف اصلیش جذب کاربران لپ تاپ های مک بوک تولید شده توسط کمپانی اپل است.

در وب سایت مورد اشاره راهنمایی هایی کاربردی جهت مهاجرت از کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل Mac OS X به لپ تاپ ها و تبلت های تحت پلتفرم ویندوز آورده شده و البته تمرکز اصلی آن بر هدایت کاربران به سمت استفاده از تبلت هیبریدی خود مایکروسافت، یعنی سرفس پرو ۳ است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت از زمان معرفی سرفس پرو ۳ همواره به شکلی کاملاً واضح مک بوک های تولیدی اپل و خصوصاً سری ایر را هدف قرار داده و مستقیماً ضمن اشاره به آنها سعی دارد تا محصول خودش را به مراتب بهتر و کامل تر معرفی نماید.

البته این اقدام ریشه هایی دیرین دارد؛ اپل سال ها پیش سایتی مشابه راه اندازی کرده بود که در آن مزایای مهاجرت از PC به کامپیوترهای مک برای کاربران شرح داده می شد. این کمپانی حتی تبلیغاتی با همین مضمون و تحت عنوان "سلام من یک مک هستم و سلام من یک پی سی هستم" راه اندازی کرد که در اقدامی مشابه این روزها ردموندی ها کمپینی تبلیغاتی را برای دستیار دیجیتالی خود موسوم به کورتانا راه انداخته اند و در مجموعه ویدئوهایی برتری های آن را نسبت به سیری نمایش می دهند.

مایکروسافت همچنین کمپین دیگری را در توییتر و با هشتگ #switchtoSurface راه اندازی کرده تا از این طریق نیز کاربران حاضر در شبکه های اجتماعی را به سمت محصولات خودش هدایت نماید، هر چند که در حال حاضر میزان مشارکت در این کمپین چندان زیاد نیست.

غول تکنولوژی ساکن ردموند بودجه ای بسیار عظیم را به برنامه های تبلیغاتی مرتبط به سرفس اختصاص داده ولی هنوز آمار دقیقی از میزان فروش این محصول منتشر نگشته و البته خود مایکروسافتی ها نیز تمایلی نداشته اند تا اطلاعاتی را در این رابطه ارائه نمایند. ناگفته نماند که کمپانی رقیب یعنی اپل نیز حاضر نشده تا در مورد تاثیر این تبلیغات بر میزان فروش محصولاتش و خصوصاً لپ تاپ های مک بوک ایر توضیحی بدهد.

سرفس پرو ۳ تقریباً ۶ ماهی است که به بازار عرضه شده و در طول این مدت کوتاه نقدهای بسیار مثبتی را از جانب منابع مختلف دریافت کرده است. این محصول بی شک یکی از بهترین تبلت های هیبریدی مبتنی بر ویندوز به حساب می آید و بسیاری معتقدند نسخه ی بعدی آن که احتمالاً با نام سرفس پرو ۴ عرضه خواهد شد می تواند سبب برتری مایکروسافت بر بسیاری از رقبا گردد، باید دید تا در آینده و با گذشت زمان شرایط به چه صورت تغییر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • HasanHasanPoor
    HasanHasanPoor | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    من که بهدسرفیس پرو 3 مهاجرت کردم و خوشحالم ^_^

  • Rasool Entertainment
    Rasool Entertainment | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    مایکروسافت از زمان نادلا خیلی به جنب و جوش افتاده.
    الان که فکر میکنم می بینم توی این همه سال با مدیریت بالمر مایکروسافت دقیقا داشت چکار می کرد؟؟ نمیگم کاری نمی کرده. مثلا همون XP مهم ترین اتفاقی بود که توی مدیریت بالمر افتاد. ولی خب بعد از XP توی بیشتر چیزا پیشرفت خیلی خیلی کمی داشت.
    سرفیس یه دیوایس لوکسه و به خاطر قیمتش نباید همه گیر بشه (یعنی نمی تونه بشه. مثل آی دیوایس های دسکتاپ و لپ تاپ)
    قدرت عالی، کیفیت عالی، سیستم عامل هم که سلیقه ای (شخصا ویندوز میبینم حالم بد میشه)
    در کل سخت افزار سرفیس عالیه. ولی خب به جای اینکه از هر طرف که میرسه مایکرو یه تبلیغ بده بیرون و تیکه بپرونه به بقیه ی شرکت ها، بیاد محصولش رو رقابتی تر بده تو بازار تا ملت بتونن بخرن.
    البته من هیچی رو با PC عوض نمی کنم. سرفیس هم حکم یه PC داره ولی خب مشکلاتش بیشتر از PC هست. مثلا حافظه ی داخلیش کمه. همین که باید شارژ بشه برای من خوب نیست. مهم ترین عیبش از نظر من سیستم عاملشه. البته خب میشه بعد از خرید سرفیس اون ویندوزش رو برداشت و خلاص. ولی خب بازم مشکل باتری و کمبود حافظه باز پابرجاس.

    و در آخر، فکر نمی کنم کسی از مک بخواد بره سراغ ویندوز نیاز به آموزش داشته باشه. برعکسش نیاز به آموزش داره. یعنی از ویندوز به مک. چون کاربر داره از یه سیستم عامل معمولی میره سراغ یه سیستم عامل بیس یونیکسی. ولی کسی که با مک کار می کنه دیگه ویندوز براش آب خوردنه. نیاز به آموزش نیست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی